F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 20151 listopada
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenToro Rosso STR101:25,990--38
2.26Daniił KwiatRed Bull RB111:26,2950,3050,30527
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:26,2950,3050,00036
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:26,8860,8960,59131
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:27,1851,1950,29928
6.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:27,1961,2060,01119
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:27,3031,3130,10726
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:27,4101,4200,10737
9.11Sergio PerezForce India VJM081:27,5811,5910,17119
10.19Felipe MassaWilliams FW371:27,6951,7050,11424
11.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:27,7231,7330,02827
12.9Marcus EricssonSauber C341:28,4982,5080,77527
13.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:28,5592,5690,06130
14.12Felipe NasrSauber C341:28,5792,5890,02025
15.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:28,7112,7210,13224
16.27Nico HulkenbergForce India VJM081:29,0993,1090,38816
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:30,0724,0820,97317
18.53Alexander RossiMarussia MR03B1:30,6194,6290,54723
19.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:32,0916,1011,4729
20.28Will StevensMarussia MR03B1:32,8666,8760,77511
107% najlepszego czasu: 1:32,009


Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas porannego piątkowego treningu przed GP Meksyku – pierwszej sesji F1 rozegranej na Autodormo Hermanos Rodriguez po 23 latach przerwy.

Sesja rozpoczęła się na przesychającym torze, a wyjeżdżający z alei serwisowej kierowcy korzystali z ogumienia przejściowego. Jako pierwszy na opuszczenie pit-lane zdecydował się Pastor Maldonado, w ślad za którym szybko poszli pozostali zawodnicy. Bez większej niespodzianki z najbardziej żywiołowym przyjęciem fanów na trybunach spotkał się lokalny bohater – Sergio Perez. Max Verstappen, zapytany o warunki panujące na torze, odparł swemu inżynierowi: Wszędzie jest ślisko.
Po dziesięciu minutach Kimi Raikkonen uzyskał pierwszy w ten weekend czas okrążenia: 1:37,169s.

Wynik ten szybko został przebity przez Verstappena, który odnotował 1:35,283s. Wkrótce na drugie miejsce przesunął się Vettel – kierowca Ferrari z powodzeniem wybronił się z drobnej przygody, jaką przeżył w trakcie przejeżdżania dziesiątego zakrętu. Po dwudziestu minutach od startu sesji, czterokrotny mistrz świata stwierdził, iż nawierzchnia toru jest już zbyt sucha, by w dalszym ciągu korzystać z opon przejściowych, ale pomimo tego nadal pozostaje "absurdalnie śliska".

Red Bull wykorzystywał pierwsze minuty sesji na prowadzenie testów z użyciem farby flow-vis. Nie przeszkadzało to jednak w osiąganiu przez Ricciardo konkurencyjnych czasów okrążeń, dzięki którym utrzymywał kontakt z czołówką tabeli. Blisko końca pierwszych trzydziestu minut zajęć, Raikkonen zgłosił swemu zespołowi całkowity brak przyczepności tylnej osi. W międzyczasie na torze zaczęli pojawiać się pierwsi kierowcy na slickach, a Bottas wskoczył na pozycję lidera z czasem 1:30,678s.

Zmiana ogumienia naturalnie doprowadziła do wielu przetasowań w tabeli wyników. Bez czasu okrążenia przy swoim nazwisku pozostawali wyłącznie Jolyon Palmer oraz Nico Hulkenberg.

Po krótkiej przerwie na torze ponownie pojawił się Daniel Ricciardo, który po kilku kółkach przebił wynik Bottasa i osiągając 1:29,502s przesunął się na pozycję lidera. W cieniu pozostawali kierowcy Mercedesów: najlepszy z nich, Lewis Hamilton, plasował się na półmetku sesji na trzecim miejscu, ze stratą jednej tysięcznej do Fernando Alonso. Dobrze radził sobie Palmer, który po opuszczeniu garażu wskoczył na pierwsze miejsce uzyskując rezultat 1:28,163s. Interesująco prezentowały się wyniki pomiarów prędkości, dokonywane u końca prostej startowej. Na półmetku sesji najwyższą mógł pochwalić się Bottas (354km/h), drugą Perez (351,8km/h), a dopiero trzecią Hamilton (350,9km/h).

U progu ostatnich trzydziestu minut sesji, liderem tabeli został Rosberg. Niedługo po tym na drugie miejsce awansował Hamilton. Różnica pomiędzy kierowcami Srebrnych Strzał wynosiła jedną dziesiętną część sekundy. Felipe Nasr obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie, ale bezpiecznie i bez konsekwencji powrócił do dalszej pracy. Po kilku chwilach Rosberg poprawił swoje osiągnięcie na 1:27,226s, uzyskując przy tym maksymalną prędkość na poziomie 361,2km/h. Krótko po tym Niemiec wycofał się jednak z dalszego udziału w sesji z powodu przegrzewających się hamulców.

Awans w klasyfikacji zaliczyli Perez (czwarte miejsce) oraz Kwiat – Rosjanin przesunął się na pierwsze miejsce z wynikiem 1:27,181s. W międzyczasie Hamilton otrzymywał od swego inżyniera instrukcje dotyczące zarządzania temperaturą hamulców, w celu uniknięcia losu zespołowego partnera.
Inżynierzy McLarena wykryli z kolei problem z nową jednostką Jensona Buttona. Brytyjczyk szybko zjechał do alei serwisowej, a mechanicy stajni z Woking razu przystąpili do wymiany silnika.

„McLaren wykonuje w ten weekend podwójną wymianę jednostki w bolidzie Buttona. Po problemach zakładają drugi z silników. Żeby zdążyć przed drugim treningiem muszą zacząć swoją pracę już teraz” – komentował ekspert telewizji Sky Sports, Ted Kravitz. Tymczasem Fernando Alonso pojawił się na torze korzystając z przejściowego ogumienia. McLaren potwierdził jednak, że na jednej z opon na suchy tor znalezione zostało nacięcie. Zespół nie chciał ryzykować skorzystania z naruszonego kompletu i zdecydował się wysłać kierowcę na tor na oponach oznaczonych zielonym kolorem.

Ostatnie minuty treningu nie przyniosły znaczących zmiany w tabeli. Raikkonenowi rozdzielił kierowców Red Bulla, a wkrótce ta sama sztuka udała się także Vettelowi. Blisko końca zajęć na pierwsze miejsce wskoczył niespodziewanie Max Verstappen z czasem 1:25,990s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 7,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 30.10.2015 18:40[!]
McLaren nie przestaje mnie zadziwiać dziwnymi decyzjami :P
Iwan, 30.10.2015 18:47[!]
Dziwny tor, dwie szybkie proste a potem zakręty, ta sekcja stadionowa jest tragiczna, mogli sobie ją darować i zostawić 180 stopniowy łuk który był na starym obiekcie. Ten tor przypomina mi skrzyżowanie Monzy i Hungaroringa...
paymey852, 30.10.2015 19:52[!]
dominacja Renault
ale te merce słabe :P
rno2, 30.10.2015 19:52[!]
@WooQash I tak nie mają w tym roku nic do stracenia :)

@Iwan Sekcja stadionowa nie jest zrobiona tylko dla kaprysu, ale również dlatego, że stara konfiguracja tego zakrętu musiała zostać zmieniona z uwagi na brak odpowiedniej ilości miejsca na strefę bezpieczeństwa. Niestety na przestrzeni lat zmieniły się wytyczne przy projektowaniu torów i jest jak jest.
Mr President, 30.10.2015 20:53[!]
@rno2
Jednak aktualna konfiguracja jest o wiele gorsza niż ta z zakrętem z toru owalnego. Skoro zainwestowano duże pieniądze, nie lepiej było za wszelką cenę poszerzyć tę strefę i zachować dawny charakter toru? Wszystkie obiekty stają się coraz bardziej "kanciaste" i nawet stara pętla jest przerabiana na tilkedrom, znowu łamana szykana zamiast widowiskowego, dłuższego zakrętu. Oczywiście, dzięki temu łatwiej będzie wyprzedzać, ale w F1 zapomnieli, że ilość nie idzie w parze z jakością manewrów.
Masio, 30.10.2015 22:37[!]
Sam się dziwię, że kiedyś było dużo pobocza kiedy Peraltada jeszcze istniała, a teraz nagle tego miejsca nie ma. Jak to możliwe?!
piotr_del_grey, 30.10.2015 22:50[!]
Co tu dużo mówić - obecna konfiguracja jest po prostu tragiczna. Dawna wersja miała w sobie to 'coś' a ta obecna nie dość że jest wolna to jeszcze wieje trochę czymś z Abu Dhabi, gdzie, jak sami wiemy, walki zbytnio nie ma. Tylko że tor w Emiratach był już tak projektowany. Autodromo Hermanos Rodriguez zupełnie straciło swój charakter.
impr, 30.10.2015 22:53[!]
Ćwierć wieku przerwy, a Jonathan Palmer kręci takie czasy! Brawo! ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca