F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 20151 listopada
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:21,531--36
2.26Daniił KwiatRed Bull RB111:21,7760,2450,24527
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:21,8680,3370,09228
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:21,9610,4300,09333
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:21,9840,4530,02332
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:22,3990,8680,41533
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:22,7211,1900,32228
8.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:22,9931,4620,27236
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:23,1091,5780,11625
10.19Felipe MassaWilliams FW371:23,2891,7580,18032
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:23,2901,7590,00134
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:23,3631,8320,07324
13.55Carlos SainzToro Rosso STR101:23,3641,8330,00141
14.12Felipe NasrSauber C341:23,4301,8990,06639
15.11Sergio PerezForce India VJM081:23,5972,0660,16733
16.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:23,6142,0830,01726
17.9Marcus EricssonSauber C341:24,5333,0020,91934
18.53Alexander RossiMarussia MR03B1:25,9404,4091,40729
19.28Will StevensMarussia MR03B1:26,9685,4371,02828
20.33Max VerstappenToro Rosso STR10---2
107% najlepszego czasu: 1:27,238

Po weekendzie w Austin pogoda była ostatnią rzeczą, o której chcieli słyszeć wszyscy w Formule 1. Jednak ta nie dawała o sobie w dalszym ciągu zapomnieć. Ryzyko deszczu w drugiej sesji treningowej określono na 30%, więc kierowcy dość szybko zabrali się do poznawania toru, pragnąc rozeznać zachowanie zarówno pośredniej, jak i miękkiej mieszanki.

I tym sposobem już po 4 minutach sesji mieliśmy pierwsze czasy, które były lepsze niż w poprzednim treningu. Świeża trasa na Autodromo Hermanos Rodriguez zapewniała coraz lepszą przyczepność, ale jak się po chwili okazało, jeszcze nie taką, jaką chcieliby kierowcy. Pośpiech nie popłacił Maxowi Verstappenowi, który rozbił swój bolid w ostatnim zakręcie. Prędkość przy kraksie była niska, ale przednie lewe zawieszenie poszło w drzazgi, co uniemożliwiło dalszą jazdę, a do tego konieczność usunięcia bolidu spowodowało wywieszenie czerwonej flagi.

Po kilku minutach nad torem ponownie mieliśmy zielone flagi i kierowcy ochoczo powrócili do swoich zajęć. Na pierwsze miejsce po kilku okrążeniach wskoczył Rosberg, po czym szybko poprawił go Vettel – obaj meldowali się z czasami 1:24,6. Tymczasem w pierwszym zakręcie mieliśmy kolejną ofiarę śliskiej nawierzchni. Valtteri Bottas stracił panowanie podczas hamowania i miał przy tym ogromne szczęście, jedynie prześlizgując się po ścianie i uszkadzając jedynie przednie skrzydło.

Czasy w dalszym ciągu szybko się poprawiały i Hamilton wykręcił wynik 1:24,016, jeszcze na pośredniej mieszance. W dalszej poprawie czasu przeszkodził mu najpierw obrót bolidu, a później pierwsze krople deszczu, które jeszcze dołożyły trudności w zdobyciu przyczepności na tej śliskiej nawierzchni. W międzyczasie Alonso wyraził swoje zdanie na temat silnika Hondy, uznając go za "katastrofę", żartując przy tym, że potrzebuje "500 okrążeń do naładowania baterii".

Warunkami na torze zupełnie nie przejął się Hulkenberg, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,290 na pośredniej mieszance. Perez stracił do swojego partnera sekundę, jadąc przy tym na miękkich oponach. Kolejnym Niemcem poprawiającym znacznie czas był Rosberg, jednak szybko swoją obecność na torze zaznaczył Hamilton, schodząc poniżej bariery 1:22. Wydawało się, że to mistrz świata pozostanie najszybszym zawodnikiem w tym treningu, jednak Rosberg ponownie się poprawił, zszedł do czasu 1:21,531 i wskoczył na czoło stawki.

Przed końcem symulacji kwalifikacji na drugie i trzecie miejsce przeskoczyli kierowcy Red Bulla z Kwiatem na drugim miejscu. Dalsza część treningu opierała się już praktycznie w całości na długich przejazdach symulujących wyścig. Szczęśliwie w kolejnych 20 minutach nie rozpadało się, co pozwoliło na porównanie obu mieszanek opon. W dokładnych testach przeszkodziła awaria bolidu Grosjeana. Francuz zatrzymał Lotusa w 10 zakręcie co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi na kilka minut.

Na dziesięć minut przed końcem jazd deszcz zaczął się wzmagać, co ostatecznie uniemożliwiło jazdę na gładkich oponach i zmusiło zawodników do zmiany gum na przejściowe. Nie był to jednak zbyt popularny wybór, większość zespołów postanowiła w tym czasie zakończyć dzisiejsze przejazdy.

Podobnie jak na torze w Soczi, w Meksyku doświadczaliśmy bardzo niskiego zużycia opon, co w przypadku suchego wyścigu najprawdopodobniej da strategie jednego postoju. Mimo wszystko bardzo śliski asfalt może tutaj zapewnić bardzo ciekawe rozstrzygnięcia zarówno w kwalifikacjach, jak i niedzielnych zawodach. Dlatego też zapraszamy do śledzenia weekendu wraz z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 4,1 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Michal2_F1, 30.10.2015 22:45[!]
Obecnej F1 zdecydowanie brakuje wymagających warunków. Ona jest zbyt łatwa, ale kiedy ją się zamortyzuje takim Austin czy Meksykiem to zupełnie jakby oglądać inną Formułę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca