F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 20151 listopada
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:21,083--23
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:21,0970,0140,01423
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:21,2010,1180,10421
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:21,2940,2110,09324
5.26Daniił KwiatRed Bull RB111:21,5300,4470,23627
6.11Sergio PerezForce India VJM081:21,6030,5200,07327
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:21,7720,6890,16926
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:21,7750,6920,00328
9.19Felipe MassaWilliams FW371:21,9450,8620,17027
10.27Nico HulkenbergForce India VJM081:22,0100,9270,06525
11.33Max VerstappenToro Rosso STR101:22,0390,9560,02931
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:22,0420,9590,00321
13.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:22,1841,1010,14224
14.9Marcus EricssonSauber C341:22,8711,7880,68730
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:23,0651,9820,19426
16.12Felipe NasrSauber C341:23,0671,9840,00223
17.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:24,6483,5651,5814
18.28Will StevensMarussia MR03B1:25,6544,5711,00620
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:28,1767,0932,5228
20.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:29,3368,2531,1604
107% najlepszego czasu: 1:26,759


Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas trzeciej sesji treningowej na torze w Meksyku. Zawodnicy tuż przed samymi kwalifikacjami pracowali bez większych problemów, choć z usterką silnika będzie musiało zmagać się Ferrari, gdyż Kimi Raikkonen musiał zatrzymać swój bolid na poboczu. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton i Daniel Ricciardo.

Choć tor w Meksyku powraca do kalendarza po 23-latach przerwy, to jednak zawodnicy spokojnie zaczęli trzecią sesję treningową. Pierwszym, który przejechał pomiarowe okrążenie był Marcus Ericcson, który popisał się czasem 1:29,929s. Nawierzchnia toru była w tym momencie sucha, choć inżynierowie informowali swoich kierowców, aby uważali na zacienione miejsca, w których może być trochę wilgotno.

Początkowo jeżdżono na pośredniej mieszance, choć kilku zawodników zrobiło wyjazdowe okrążenia na używanych miękkich gumach. Po 10 minutach jazdy na czele znajdował się Felipe Massa, który na mocno używanych oponach z białymi napisami wykręcił 1:25,26s. Czołową trójkę uzupełniali Perez oraz Alonso, a czasem legitymowało się w sumie dziesięciu zawodników.

Kolejne okrążenia stały pod znakiem poprawy czasów oraz kolejnych kółek na pośredniej mieszance. Nikt jednak nie odnotował żadnego znaczącego rezultatu, a najważniejszym wydarzeniem pierwszego kwadransa była awaria silnika w bolidzie Kimiego Raikkonena – Fin zatrzymał swoje Ferrari na poboczu, więc na szczęście udało się uprzątnąć je przy zaledwie żółtych flagach.

Nim zegar pokazał połowę sesji nikt z czołówki nie zdecydował się na pomiarowe kółka przy użyciu z miękkich gum. Wraz z pracami przygotowawczymi do kwalifikacji i wyścigu na czele znalazł się Ricciardo, który zatrzymał stoper na 1:22,502s. Drugi był Massa, a dalej mieliśmy Kwiata, Bottasa i Rosberga. Mercedesy dopiero jednak zaczynały program i miały na koncie zaledwie kilka okrążeń. Kilka chwil później, na trzecie miejsce wbił się Max Verstappen, jednak w jego Toro Rosso znalazły się gumy z żółtymi oznaczeniami.

Zaraz potem czasy w czołówce zaczęły nam się zmieniać jak w kalejdoskopie. Hamilton zrobił szybkie kółko na twardszej z mieszanek i mimo tego, że został przyblokowany przez Rossiego, to był zaledwie 0,002 sekundy za Ricciardo. Vettel ubrał używane miękkie gumy i przejął prowadzenie, choć nie udało mu się jeszcze pobić wczorajszego wyniku Rosberga. Verstappen wskoczył na drugie miejsce, a Kwiat dołączył do ludzi pokonanych przez Autodromo Hermanos Rodriguez kręcąc się na wyjściu z jednego z zakrętów. 20 minut przed końcem do zabawy ponownie włączyły się Mercedesy – Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce, a Rosberg na czwarte, jednak obaj mieli założone pośrednie opony.

Na kwadrans przed końcem nad torem zrobiło się cicho, jednak była to tylko standardowa przerwa przed symulacją kwalifikacji. Pierwszy miękkie gumy z małym ładunkiem paliwa sprawdzał Fernando Alonso, który doprowadził swojego McLarena do dziewiątego miejsca w tabeli z czasami. Prowadzenie trafiło natomiast dość szybko w ręce Rosberga, który zrobił kółko na poziomie 1:21,2. Niewiele wolniej pojechał Vettel, a czołową trójkę uzupełniał Kwiat z wynikiem 1:21,5.

Rosberg po serii wolniejszych kółek zrobił kolejny szybki przejazd, podczas którego udało mu się wykręcić 1:21,083, więc czasy z wczoraj zostały pobite. W samej końcówce na trzecie miejsce, ze stratą 0,118 sekundy wskoczył Ricciardo, a na drugie Hamilton, który dopiero w samej końcówce poskładał czyste kółko i zbliżył się do swojego kolegi zespołowego na 0,014s. Lokalny matador – Sergio Perez zakończył sesję na szóstym miejscu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 5,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Slimmy, 31.10.2015 18:39[!]
12 w jednej sekundzie, niezłe kwalifikacje się zapowiadają :D
kibic sribic, 31.10.2015 18:44[!]
Jeśli twój rywal uzyskał czas lepszy o 0,002 sekundy, to wiedz, że coś się dzieje. ;]
Ambrozya, 31.10.2015 18:50[!]
Jenson oszczędza silnik, opony, paliwo, mechaników... ;)
gnodeb, 31.10.2015 20:11[!]
Gdzie ten qual? Na PSExtra KSW, a na PS jakaś siatkówka :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca