F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201529 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:43,754--27
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:43,8950,1410,14131
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:44,5000,7460,60526
4.26Daniił KwiatRed Bull RB111:44,7020,9480,20223
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:44,7420,9880,04022
6.27Nico HulkenbergForce India VJM081:44,7510,9970,00922
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:44,8931,1390,14225
8.11Sergio PerezForce India VJM081:44,9341,1800,04127
9.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:45,3141,5600,38028
10.19Felipe MassaWilliams FW371:45,4331,6790,11919
11.77Valtteri BottasWilliams FW371:45,6031,8490,17022
12.33Max VerstappenToro Rosso STR101:45,7181,9640,11532
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:45,7732,0190,05515
14.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:45,8652,1110,09220
15.12Felipe NasrSauber C341:46,1152,3610,25020
16.55Carlos SainzToro Rosso STR101:46,2202,4660,10521
17.9Marcus EricssonSauber C341:46,4072,6530,18728
18.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:46,5012,7470,0948
19.28Will StevensMarussia MR03B1:48,8365,0822,33519
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:49,8886,1341,05220
107% najlepszego czasu: 1:51,017


Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed finałowym wyścigiem sezonu, jaki w ten weekend odbędzie się w Abu Zabi.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Daniił Kwiat, za którym na tor podążyło w krótkim czasie wielu innych kierowców. Drugi z reprezentantów Red Bulla – Daniel Ricciardo, wyjechał z garażu austriackiej ekipy ze sporych rozmiarów aparaturą badającą osiągi pakietu aerodynamicznego.

Po około dziesięciu minutach Nico Rosberg jako pierwszy zakończył pomiarowe okrążenie, uzyskując rezultat 1:55,130s, chwilę później poprawiając go na 1:44,626s i 1:44,102s. W międzyczasie na drugie miejsce przesunął się zespołowy partner Niemca – Lewis Hamilton. Na torze znajdowali się jeszcze Verstappen, Ericsson oraz Vettel, który zaliczył szeroki wyjazd poza tor w jedenastym zakręcie.

Drobną przygodę przeżył także Will Stevens, który w pierwszym zakręcie stracił panowanie nad swoim bolidem, wynosząc go na asfaltowe pobocze. Tymczasem na trzecią i czwartą pozycję awansowali Hulkenberg i Perez broniący barw Force India – ekipy świętującej w ten weekend swoje 150. Grand Prix F1. Po nieco ponad dwudziestu minutach od startu zajęć, na "fotel" lidera awansował Lewis Hamilton z czasem 1:43,996. Swoją lokatę poprawił także Pastor Maldonado, który wskoczył na szóste miejsce, tuż za Kimiego Raikkonena. Fin szybko poprawił jednak swój rezultat, uzyskując trzeci czas i przesuwając się przed zawodników wspomnianej wcześniej ekipy z Silverstone.

Po upływie pierwszych 30 minut wszyscy kierowcy powrócili do alei serwisowej na wymianę ogumienia, oddając Pirelli dodatkowe komplety miękkiego ogumienia. Po siedmiu minutach przerwy, do jazdy powrócił Fernando Alonso. Po przejechaniu dwóch okrążeń, kierowcy McLarena udało się odnotować ósmy czas. Na torze w dalszym ciągu nie pojawił się Jolyon Palmer, nad bolidem którego wytrwale pracowali mechanicy Lotusa. Z kolei Ferrari potwierdziło, że w trakcie pierwszej połowy sesji Vettel nie odnotował czasu okrążenia z powodu realizowanych przez zespół testów aero.

Około pięć minut przed godziną 14:00 czasu lokalnego, Ricciardo i Kwiat przesunęli się odpowiednio na czwarte i szóste miejsce. Tymczasem Kimi Raikkonen zgłosił swemu inżynierowi problem z działaniem jednostki napędowej i drobną utratę mocy. Po kilku chwilach mistrz świata z 2007 roku został poinformowany, że miało to związek z chwilową usterką MGU-K. Równo na pół godziny przed końcem sesji, Hamilton odzyskał prowadzenie w tabeli, uzyskując czas o 0,1s lepszy od Rosberga.

Vettel ustawicznie poprawiał swoje tempo, jednak w dalszym ciągu pozostawał na ósmej pozycji. Pod nieobecność na torze Palmera, obowiązki związane z realizacją programu spoczęły wyłącznie na barkach Pastora Maldonado, który zjechał do alei serwisowej na szybką wymianę przedniego skrzydła, będącą częścią standardowej procedury porównywania dostępnych pakietów aero. Sesja nie układała się po myśli kierowców McLarena: narzekający na blokowanie się przednich kół Button piastował jedenaste miejsce, nieznacznie wyprzedzając swego partnera z zespołu – Alonso.

U progu ostatnich dwudziestu minut zajęć na torze znajdowało się zaledwie pięć bolidów – żaden z prowadzących je kierowców nie walczył o poprawę swego rezultatu. Wielu pozostałych zawodników spędzało czas w garażach swych zespołów: podczas gdy Vettel wypełniał formularze dla swych inżynierów, Jolyon Palmer czekał z nadzieją w pełnej gotowości na ukończenie prac nad jego Lotusem E23. Dziewięć minut przed końcem sesji, Brytyjczyk opuścił w końcu aleję serwisową. Polecenie zjazdu do niej otrzymał z kolei Rosberg, który usłyszał od swojego inżyniera komunikat o niskim ciśnieniu w lewej tylnej oponie. Podczas inauguracyjnego przejazdu Palmer obrócił swój samochód wskutek zbyt szerokiego wyjazdu z osiemnastego zakrętu. Z kolei w ostatnich minutach sesji Fernando Alonso poinformował swój zespół o niepokojącej utracie mocy silnika.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca