F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 201610 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:31,660--35
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:32,0510,3910,39130
3.33Max VerstappenRed Bull RB121:32,2860,6260,23535
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:32,5700,9100,28439
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:32,7361,0760,16637
6.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:33,0401,3800,30430
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:33,4931,8330,45337
8.8Romain GrosjeanHaas VF-161:33,6141,9540,12131
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:33,7632,1030,14919
10.19Felipe MassaWilliams FW381:33,8012,1410,03829
11.55Carlos SainzToro Rosso STR111:33,8402,1800,03926
12.21Esteban GutierrezHaas VF-161:34,0002,3400,16031
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:34,1392,4790,13934
14.12Felipe NasrSauber C351:34,1542,4940,01524
15.27Nico HulkenbergForce India VJM091:34,3212,6610,16734
16.11Sergio PerezForce India VJM091:34,3562,6960,03536
17.94Pascal WehrleinManor MRT051:34,5492,8890,19339
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:34,6102,9500,06140
19.9Marcus EricssonSauber C351:34,7223,0620,11235
20.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:34,9593,2990,23740
21.88Rio HaryantoManor MRT051:35,8414,1810,88235
22.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid----
107% najlepszego czasu: 1:38,076



Lewis Hamilton potwierdził świetną dyspozycję, uzyskując najlepszy czas okrążenia w trakcie drugiego treningu przed swoim domowym wyścigiem F1 – Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Pierwsze minuty jazd tradycyjnie zostały przeznaczone na okrążenia instalacyjne. Bardzo szybko pomiarowe okrążenie pokonał Esteban Gutierrez, który został pierwszym liderem tabeli z wynikiem 1:38,681s. Chwilę później pomiarowe kółko ukończył Kimi Raikkonen, odnotowując 1:34,374s. Podobnie jak miało to miejsce o poranku, zebrali na trybunach brytyjscy fani entuzjastycznie reagowali na pojawienie się na torze swoich rodzimych kierowców: Hamiltona, Buttona i Palmera.

Pierwsze minuty zajęć nie układały się po myśli Daniiła Kwiata – Rosjanin najpierw popełnił błąd w zakręcie Copse (problemy miał tam też Kevin Magnussen), a następnie uszkodził przednie skrzydło swego bolidu po obrocie w wirażu Club. Podczas gdy kierowca Toro Rosso w wolnym tempie wracał do alei serwisowej, Hamilton przewodził tabeli mając przy swoim nazwisku czas 1:33,505s. Za zawodnikiem Mercedesa znajdował się duet Red Bulla – Daniel Ricciardo i Max Verstappen.

W międzyczasie Nico Rosberg przebywał w garażu Srebrnych Strzał, gdzie mechanicy starali się uporać z drobnym wyciekiem wody. Około dwadzieścia minut po godzinie czternastej czasu lokalnego na torze na krótko pojawiły się żółte flagi – prawdopodobnie po to, by porządkowi mogli oczyścić tor z odłamków karoserii z uszkodzonego wcześniej bolidu Kwiata. Krótko po tym Vettel awansował na pierwsze miejsce, pociągając na miękkiej mieszance wynik 1:32,570s. Postępów dokonał także Fernando Alonso – Hiszpan z McLarena przesunął się z dziewiątej na piątą lokatę.

Dosłownie pięć minut później Hamilton, także na miękkiej mieszance, odpowiedział na wynik uzyskany przez Niemca, przejeżdżają pętlę Silverstone w czasie 1:31,66s. Na drugie miejsce, ze stratą 0,4s do Brytyjczyka, awansował Ricciardo. Wkrótce Mercedes poinformował, że nie będzie w stanie uporać się przed końcem sesji z problemami technicznymi występującymi w bolidzie Rosberga. Co ciekawe w punkcie pomiaru czasu najwyższe wartości osiągał Manor Rio Haryanto – 330km/h.

Kwiat powrócił na tor z nowym skrzydłem, ale narzekał na prowadzenie się bolidu. Problemy z utrzymaniem się na torze w zakrętach Luffield i Copse mieli odpowiednio Carlos Sainz i Max Verstappen. Przed rozpoczęciem długich przejazdów Hamilton zajmował pierwsze miejsce w klasyfikacji treningu, wyprzedzając kierowców Red Bulla i Ferrari. Dalej plasował się Alonso przed Bottasem i Grosejanem. Czołową dziesiątkę uzupełniali Massa i Sainz.

Mniej więcej na 40 minut przed zakończeniem jazd, Hamilton zaczął notować wyniki będące o o miej więcej 6 sekund wolniejsze od rekordowych czasów. Tymczasem Button zgłaszał swemu inżynierowi poważne problemy z prowadzeniem się samochodu, stwierdzając, iż ma do dyspozycji niesamowicie niską przyczepność. Chwilę wcześniej Brytyjczyk zaliczył krótką wizytę w garażu po tym, jak poinformował swój zespół o dziwnej pracy silnika – szczególnie przekazywania mocy.

Podczas gdy większość kierowców pokonywała kolejne okrążenia z dużym zapasem paliwa, zbierając przy tym dane na temat pracy ogumienia, Felipe Nasr spędzał drugą połowę sesji w alei serwisowej, gdzie jego mechanicy krzątali się przy tylnych partiach Saubera #12. Po kilku minutach od zgłoszenia problemów, Button podkręcił tempo wskakując na dziewiątą pozycję. W ostatnich dziesięciu minutach nie doszło do żadnych zmian w tabeli i incydentów. W pit lane przebywały jedynie dwa bolidy: Mercedes W07 Rosberga i Williams FW38 Massy.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,7 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 08.07.2016 18:40[!]
Patrzcie jak to się robi w Mercedesie: Nico ma problemy w trakcie treningów... a Lewis na Pole Position/przełożone na wyscig... ;) :/
Kamikadze2000, 08.07.2016 22:54[!]
@marios76 - jak to jest, że w 2014 roku Hamilton miał problemy w kwalifikacjach, natomiast Rosberg w wyścigu. :P
Bart, 09.07.2016 10:19[!]
@Kamikadze2000, celna uwaga :) A z tego co wiem, ekipy mechaników zostały przed tym sezonem wymieszane :P Czyli Lewis dostał po prostu patałachów od Nico :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca