F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydíj 201624 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:21,347--34
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:21,5840,2370,23734
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:22,9911,6441,40722
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:23,0821,7350,09119
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:23,1741,8270,09228
6.33Max VerstappenRed Bull RB121:23,4572,1100,28327
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:23,9352,5880,47828
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:23,9612,6140,02618
9.8Romain GrosjeanHaas VF-161:24,0132,6660,05222
10.11Sergio PerezForce India VJM091:24,0732,7260,06029
11.27Nico HulkenbergForce India VJM091:24,1202,7730,04729
12.19Felipe MassaWilliams FW381:24,1542,8070,03427
13.77Valtteri BottasWilliams FW381:24,3703,0230,21633
14.55Carlos SainzToro Rosso STR111:24,5793,2320,20927
15.9Marcus EricssonSauber C351:24,9813,6340,40219
16.50Charles LeclercHaas VF-161:25,1813,8340,20022
17.12Felipe NasrSauber C351:25,2563,9090,07518
18.45Esteban OconRenault R.S.161:25,2603,9130,00428
19.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:25,3243,9770,06416
20.88Rio HaryantoManor MRT051:27,0125,6651,68823
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:27,2495,9020,2379
22.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:28,5607,2131,3116
107% najlepszego czasu: 1:27,041



Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas porannych piątkowych zajęć przed wyścigiem o Grand Prix Węgier, wyprzedzając w tabeli Nico Rosberga i Sebastiana Vettela.

Zajęcia otworzył wyjazd na tor Pascala Wehrleina, Valtteriego Bottasa oraz Sebastiana Vettela. Esteban Ocon, zastępujący w trakcie porannych zajęć Kevina Magnussena, rozpoczął instalacyjny przejazd od wykonania próbnego startu. W sesji wziął udział jeszcze jeden rozwojowy kierowca – Chalres Leclerc, który przejął stery bolidu Haasa Estebana Guteirreza.

Po około piętnastu minutach wszyscy kierowcy mieli już na swoim koncie co najmniej jedno okrążenie wykonane po torze, ale żaden z nich nie mógł pochwalić się rezultatem. Dopiero po dwudziestu czterech minutach od rozpoczęcia treningu Bottas przekroczył linię mety notując wynik 1:28,748s, a następnie 1:26,711s. W międzyczasie Nieco wcześniej Nico Rosberg przyznał w rozmowie ze swoim inżynierem, że wykonując próbny start miał problem z obrotami silnika.

Blisko końca pierwszych 30 minut jazd na pierwsze miejsce klasyfikacji wysunął się Lewis Hamilton. Ciekawą strategię zastosowali kierowcy Ferrari, którzy od samego początku korzystali z supermiękkiego ogumienia. Na czele trwała jednak korespondencyjna rywalizacja na poprawę czasów okrążeń, toczona między dwójką zawodników Srebrnych Strzał – górą wyszedł z niej Rosberg, któremu udało się podnieść poprzeczkę na 1:22,822s. Po dość leniwym starcie zajęć zespoły zabrały się do ostrej pracy, czego dowodem był fakt, iż na torze znajdowały się wszystkie dwadzieścia dwa samochody.

Po upływie 40 minut większość kierowców zjechała jednak do alei serwisowej, by zgodnie z przepisami przekazać Pirelli dodatkowy zestaw ogumienia dostępny na początkową fazę treningu. Chociaż Jenson Button narzekał na prowadzenie się swojego bolidu i stosunkowo często blokował opony, to jednak mógł pochwalić się wysokim, piątym miejscem. Ciszę na torze przerwał wyjazd Ocona, do którego chwilę później dołączył Rosberg. Niemiec rozpoczął swój przejazd od mocnego akcentu osiągając wynik 1:21,584, będący o ponad pół sekundy lepszym od wyniku ubiegłorocznego pole position. W tym samym czasie Raikkonen pozostawał w zaciszu garażu Ferrari, gdzie mechanicy pracowali nad tylnym skrzydłem jego SF16-H.

Około godziny jedenastej Hamilton wykręcił rekordowy wynik 1:21,347s, korzystając z oznaczonych czerwonym kolorem supermiękkich opon Pirelli. Nieco później Pascal Wehrlein zgłosił swemu zespołowi awarię ogranicznika prędkości. Krótko po tym Niemiec powrócił do swoich mechaników, którzy zajęli się naprawą usterki. Krótko po tym w odstępie kilku minut Vettel i Charles Leclerc powodowali na krótko wywieszanie nad torem żółtych flag – Niemiec i Francuz obracali swe bolidy odpowiednio w dwunastym i szóstym zakręcie. Incydent nie wpłynął znacząco na jazdę czterokrotnego mistrza świata, który niedługo po tym wspiął się na trzecie miejsce w tabeli, wyprzedzając duet Red Bulla. Na solidnym szóstym miejscu plasował się Romain Grosjean, przed kierowcami Ferrari, a czołową dziesiątkę uzupełniali Massa i Alonso. Na piętnaście minut przed zakończeniem zajęć w garażu wciąż przebywał Jolyon Palmer, którego mechanicy starali się wyeliminować problem z sensorem systemu paliwowego.

Końcowe minuty sesji zaowocowały niegroźnymi przygodami takich kierowców jak Button, Nasr czy Hulkenberg. Jedyną znaczącą zmianą w czołówce był awans na czwarte miejsce Kimiego Raikkonena. Żaden z kierowców nie zdołał się jednak zbliżyć do dominujących reprezentantów Mercedesa. Trzeci w klasyfikacji sesji Sebastian Vettel stracił do liderującego Hamiltona aż 1,6 sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rocque, 22.07.2016 11:46[!]
Pierwsza czwórka, kierowcy Haasa i Nasr - najlepszy czas na supersoft, reszta na soft.
rno2, 22.07.2016 11:52[!]
I już pobity czas zeszłorocznego PP :-)
baron, 22.07.2016 11:57[!]
Ciekawe, czy padnie rekord toru. Do czasu Baricza z 2004 brakuje jeszcze 2,9 sekundy.
bartoszcze, 22.07.2016 12:06[!]
@rno2
Po deszczu!
FAster92, 22.07.2016 13:43[!]
Nie ma się co dziwić, że czas został już pobity - nowy asfalt + super softy to musiało się tak skończyć ;)
marios76, 22.07.2016 15:02[!]
Przewaga Mercedesa to jakiś kosmos :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca