F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydíj 201624 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:20,435--45
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:21,0300,5950,59536
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:21,3480,9130,31831
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:21,7701,3350,42235
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:21,9601,5250,1904
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:22,0581,6230,09846
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:22,3281,8930,27021
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:22,3871,9520,05934
9.27Nico HulkenbergForce India VJM091:22,4492,0140,06241
10.11Sergio PerezForce India VJM091:22,6532,2180,20438
11.21Esteban GutierrezHaas VF-161:22,6732,2380,02038
12.19Felipe MassaWilliams FW381:22,6812,2460,00839
13.55Carlos SainzToro Rosso STR111:22,6892,2540,00824
14.77Valtteri BottasWilliams FW381:22,7732,3380,08438
15.8Romain GrosjeanHaas VF-161:22,8642,4290,09128
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:22,9482,5130,08443
17.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:23,3472,9120,39941
18.9Marcus EricssonSauber C351:23,4373,0020,09036
19.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:23,5283,0930,09112
20.12Felipe NasrSauber C351:23,9863,5510,45831
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:23,9923,5570,00622
22.88Rio HaryantoManor MRT051:24,2653,8300,27336
107% najlepszego czasu: 1:26,065



Nico Rosberg z Mercedesa uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed wyścigiem o GP Węgier. Na drugiej lokacie uplasował się Daniel Ricciardo, a na trzeciej Sebastian Vettel.

Już trzy minuty po starcie zajęć Romain Grosjean wykręcił pierwszy pomiarowy rezultat, który natychmiast został pobity przez Kimiego Raikkonena (1:23,218s). Na torze szybko pojawił się Jolyon Palmer, który stracił sporą część porannej sesji przez problemy z sensorem systemu paliwowego.

Pozytywne wiadomości przekazywali Nico Rosbergowi inżynierzy Mercedesa, potwierdzając, że skrzynia biegów w jego W07 Hybrid "pracuje tak, jak powinna". Niemiec został krótko po tym nowym liderem klasyfikacji z czasem 1:21,961s. Rezultat ten szybko przebił jednak Hamilton – Brytyjczyk urwał z niego jednak tylko jedną tysięczną część sekundy. Wielu kierowców miało problemy z utrzymaniem się na torze i ratowało się kontrami, a w skrajnych przypadkach także wyjazdami na asfaltowe pobocza. Na zachowanie tyłu bolidu narzekał Bottas, który już o poranku miał problemy z prezentowaniem konkurencyjnego tempa.

Piętnaście minut po starcie sesja została wstrzymana wskutek kraksy Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk stracił panowanie nad swoim bolidem w szybkim zakręcie numer jedenaście i uderzył lewym bokiem o barierę z opon. Po powrocie do garażu Mercedesa Brytyjczyk udał się na krótką kontrolę medyczną. Chociaż nie wykazała ona żadnych obrażeń, to ze względu na uszkodzenia bolidu trzykrotny mistrz świata musiał przedwcześnie zakończyć realizację popołudniowego programu.

Trening został wznowiony o godzinie 13:23. Kilka minut po tym Raikkonen awansował na trzecie miejsce, a Rosberg powrócił na pozycję lidera z wynikiem 1:20, 435s. Obaj kierowcy korzystali z supermiękkich opon. Czołową piątkę dopełniali Daniel Ricciardo oraz Nico Hulkenberg.

Po raz kolejny do czołowej dziesiątki pukali kierowcy McLarena – Fernando Alonso zajmował dziewiąte, a Jenson Button – dziesiąte miejsce. Po tym, jak kierowcy Red Bulla opuścili garaże na najbardziej miękkiej z dostępnych w ten weekend mieszanek Ferrari, przeskoczyli na drugie i trzecie miejsce: Ricciardo tracił do Rosberga 0,5s, a Verstappen około 0,6s. Krótko po tym, jak kierowcy zaczęli skupiać się na dłuższych przejazdach, sędziowie wydali komunikat w którym informowali o wszczęciu postępowania wobec Bottasa i Sainza, którzy byli podejrzani o przekroczenie linii oznaczającej wjazd do boksów.

Nieco później mający w swym samochodzie supermiękkie opony Vettel zdołał osiągnąć trzeci rezultat, rozdzielając duet stajni z Milton Keynes. Poprawę odnotował również Wehrlein, ale nie pozwoliła mu ona na opuszczenie odległej 21. lokaty. Na pół godziny przed końcem treningu mechanicy Saubera wypuścili z garażu Marcusa Ericssona niemal wprost pod koła nadjeżdżającego bolidu Force India. Podczas gdy mechanicy Hamiltona pracowali nad naprawą uszkodzonego bolidu, Rosberg pokonywał kolejne pomiarowe okrążenia przerywane zjazdami do pit lane, gdzie załoga Mercedesa mogła ćwiczyć obsługę na stanowisku serwisowym. W końcowych minutach na torze dwukrotnie pojawiały się żółte flagi: pierwsza po tym, jak z powodu usterki technicznej na pobocze zjechał Felipe Nasr, a kolejna, gdy Carlos Sainz zatrzymał swój bolid na poboczu pierwszego zakrętu.

Końcowe momenty zajęć okazały się nad wyraz pracowite: na torze znajdowali się wszyscy kierowcy prócz Lewisa Hamiltona, a w bolidach dało się dostrzec każdą z trzech mieszanek ogumienia Pirelli przeznaczoną na suchy tor. Zgodnie z oczekiwaniami żaden z zawodników nie walczył o poprawę wyników, a skupiał się na porównywaniu ogumienia i badaniu zachowania samochodu przy dużym obciążeniu paliwem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
baron, 22.07.2016 15:48[!]
Na razie stawka przedstawia się następująco:

1.Mercedes
2.Red Bull
3.Ferrari
4.Mclaren
5.Force India
6.Williams
7.Toro Rosso/Haas
9.Renault
10.Sauber
11.Manor

Ricciardo zagroził Rosbergowi tylko w 2 sektorze, gdzie wykręcił rekord. Mercedes może być spokojny. Zagrozić mogą im co najwyżej błędy kierowców, co pokazał dziś Hamilton.
TommyYse, 22.07.2016 15:54[!]
@baron
Czy twój ranking to analiza czasów długich przejazdów czy po prostu tabeli z tego newsa?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca