F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis von Deutschland 201631 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:15,614--43
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:16,0080,3940,39436
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:16,2080,5940,20039
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:16,4560,8420,24840
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:16,4900,8760,03438
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:16,5120,8980,02245
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:16,7811,1670,26943
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:17,0871,4730,30616
9.11Sergio PerezForce India VJM091:17,1481,5340,06144
10.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:17,2251,6110,07721
11.55Carlos SainzToro Rosso STR111:17,3421,7280,11732
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:17,3671,7530,02538
13.77Valtteri BottasWilliams FW381:17,4251,8110,05844
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:17,6021,9880,17713
15.19Felipe MassaWilliams FW381:17,6862,0720,08440
16.21Esteban GutierrezHaas VF-161:18,0052,3910,31942
17.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:18,0562,4420,05146
18.9Marcus EricssonSauber C351:18,1302,5160,07428
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:18,1932,5790,06342
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:18,3132,6990,12047
21.88Rio HaryantoManor MRT051:18,5912,9770,27847
22.12Felipe NasrSauber C351:19,2953,6810,70441
107% najlepszego czasu: 1:20,907



Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych piątkowych zajęć poprzedzających kwalifikacje i wyścig Grand Prix Niemiec, wyprzedzając w tabeli Hamiltona i Vettela.

Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył jeden z faworytów lokalnej publiczności – Nico Hulkenberg (1:18,363s). Po kilku minutach, w miarę kolejnych wyjazdów kierowców na tor, wynik ten został pobity przez Maxa Verstappena i Daniela Ricciardo, który uzyskał 1:17,616s.

Kiedy na torze pojawili się kierowcy Mercedesa, natychmiast doszło do zmian w czołówce tabeli – najpierw Rosberg a później Hamilton awansowali przed kierowco Red Bulla. Na czele klasyfikacji znajdował się trzykrotny mistrz świata z wynikiem 1:17,067. Niedługo po tym Brytyjczyk został upomniany przez dyrekcję sesji za łamanie limitów toru w pierwszym zakręcie.

W pierwszych minutach sesji najpopularniejszym wyborem wśród kierowców okazało się miękkie ogumienie. Dopiero po 23 minutach Haryanto jako pierwszy wyjechał z alei serwisowej na oponach oznaczonych czerwonym kolorem. Niedługo później Hulkenberg uzyskał rekordy we wszystkich trzech sektorach, przesuwając się na pierwsze miejsce z rezultatem 1:16,781s. Drugi z kierowców Force India, Sergio Perez uzyskał chwilę po tym czas gorszy o nieco ponad 0,5s.

Około godziny 13:30 Rosberg uzyskał wynik, jaki do samego końca sesji zapewnił mu prowadzenie w wynikach – 1:15,614s, wykręcony na supermiękkich Pirelli Pzero. Dalej, ze stratą około czterech dziesiętnych części sekundy znajdował się drugi z reprezentantów Srebrnych Strzał – Lewis Hamilton. Na trzecią lokatę wspiął się z kolei Sebastian Vettel (+0,6s do lidera). Nieco wcześniej szybkie międzyczasy notował także zespołowy partner Niemca – Kimi Raikkonen. Mistrzowi świata z 2007 roku brakowało jednak spójności, która pozwoliłaby mu złożyć jedno konkurencyjne okrążenie na najbardziej miękkiej mieszance dostępnej na Hockenheim.

Na półmetku sesji doszło do ugruntowania się lokat w tabeli, a zespoły rozpoczęły przygotowania do dłuższych przejazdów i porównywania opon. Podobnie jak miało to miejsce w trakcie porannego treningu, kierowcy często wykorzystywali szeroki pas asfaltu znajdujący się tuż za pierwszym zakrętem – dyrektor wyścigu, Charlie Whiting przyznał już jednak podczas piątkowego spotkania z prasą, że przed kwalifikacjami takie praktyki mogą nie cieszyć się już pobłażliwością FIA. Bacząc na zapowiedzi organu zarządzającego Hulkenberg otrzymał przez radio stanowczą prośbę od swojego inżyniera wyścigowego: "Bez kolejnych wyjazdów w T1". Chwilę po niej w pierwszym zakręcie poza torem znaleźli się Kevin Magnussen oraz Raikkonen.

Na dziesięć minut przed końcem piątkowych przygotowań, najwięcej okrążeń miała na koncie aż szóstka: Rosberg, Raikkonen, Bottas Palmer, Magnussen oraz Haryanto – każdy z nich pokonał ponad 40 kółek, dodając do swego dorobku kolejne testowe kilometry. W garażu przebywali jedynie Button, Grosjean (najmniej okrążeń z całej stawki – tylko 13) i Ericsson.

Ze swojej pozycji na torze nie był zadowolony Vettel, który z dużą dozą frustracji w głosie mówił swemu inżynierowi o marnowaniu czasu przez jazdę za wolniejszymi bolidami. Przy okazji Niemiec blokował Daniela Ricciardo, który postanowił zrobić przed sobą trochę miejsca przed ostatnim pomiarowym okrążeniem. Z kolei nieco wcześniej, w okolicach trybuny Mercedesa, Raikkonen zmusił do wyjazdu na pobocze Felipe Massę, a Hamilton skrytykował niebezpieczny manewr wykonany przez wyprzedzającego Haryanto Daniela Ricciardo. Ogólnie jednak sesja dobiegła końca bez poważniejszych incydentów, z duetem zawodników Mercedesa na czele.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru:38 °C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca