F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201628 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:48,348--27
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:49,0780,7300,73025
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:49,1470,7990,06924
4.11Sergio PerezForce India VJM091:49,2740,9260,12723
5.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:49,7681,4200,49419
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:49,7821,4340,01424
7.33Max VerstappenRed Bull RB121:49,8651,5170,08324
8.27Nico HulkenbergForce India VJM091:50,0881,7400,22321
9.77Valtteri BottasWilliams FW381:50,3942,0460,30631
10.21Esteban GutierrezHaas VF-161:50,5832,2350,18921
11.8Romain GrosjeanHaas VF-161:50,8992,5510,31618
12.19Felipe MassaWilliams FW381:51,1222,7740,22328
13.9Marcus EricssonSauber C351:51,1252,7770,00316
14.55Carlos SainzToro Rosso STR111:51,4243,0760,29917
15.12Felipe NasrSauber C351:51,7683,4200,34419
16.31Esteban OconManor MRT051:51,7873,4390,01926
17.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:52,3083,9600,52119
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:52,4074,0590,09918
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:52,8374,4890,43023
20.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:53,0534,7050,21620
21.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:53,0894,7410,03620
22.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-31---3
107% najlepszego czasu: 1:55,932



Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas porannego, piątkowego treningu przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Belgii. Za Brytyjczykiem znaleźli się Hamilton i Raikkonen.

Krótko po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na torze pojawił się Jolyon Palmer, w ślad za którym poszli pozostali kierowcy, w tym czwórka zawodników testujących o poranku system Halo: Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg, Carlos Sainz oraz Nico Rosberg.

Niemiec najdłużej korzystał z "aureoli" rozpoczynając z nią nawet przejazd szybkiego okrążenia. Ostatecznie syn mistrza świata z 1982 roku nie ukończył pomiarowego kółka, zjeżdżając do alei serwisowej. Od samego początku sesji w użyciu było także przygotowane przez Pirelli prototypowe ogumienie, mające cechować się większą odpornością na ostre krawędzie krawężników, które dawały się we znaki zespołom w trakcie ubiegłorocznego weekendu na Spa-Francorchamps.

Osiemnaście minut po starce zajęć Rosberg (nadal testujący Halo) uzyskał czas 1:49,481. Na drugim miejscu plasował się Kimi Raikkonen, a dalej kierowcy Force India – Nico Hulkenbgerg i Serio Perez. Dalsze pozycje okupowali Daniel Ricciardo, Romain Grosjean i Max Vertsappen, dla którego Grand Prix Belgii stanowi w praktyce odmową eliminację mistrzostw świata.

Podczas gdy Palmer narzekał na podsterowność, używający supermiękkich opon Rosberg odnotował rezultat 1:48,348s. Za Niemcem plasował się Lewis Hamilton, korzystający z szóstej turbosprężarki i silnika-generatora energii kinetycznej (kara +15 pozycji na starcie). Obaj kierowcy Mercedesa realizowali odmienne programy testowe, czego pierwszym dowodem były dwa różne modele tylnego skrzydła znajdujące się w bolidach #6 i #44. Z garażu McLarena nadal nie wyjeżdżał Fernando Alonso. Bolid Hiszpana stał na podnośnikach, co zwiastowało poważniejsze problemy techniczne.

Po krókiej przerwie w jazdach, związanej z potrzebą wymiany ogumienia i przekazaniu Pirelli kompletów opon przeznaczonych na pierwszych 40 minut zajęć, kierowcy powrócili do pracy na torze. Debiutujący w barwach Manora Esteban Ocon ćwiczył zatrzymywanie bolidu na stanowisku serwisowym – jedna z prób nie poszła po myśli Francuza, który uderzył w pachołek mający wyznaczać pozycję mechanika z podnośnikiem. Junior Mercedesa spokojnie potwierdził, że zbyt mocno opóźnił hamowanie.

Na czele tabeli Verstappen awansował na szóste miejsce. Dwie pozycje niżej znajdował się Romain Grosjean. W tym samym czasie na szybkim kółku, z rekordem pierwszego sektora, znajdował się Kimi Raikkonen. Po przekroczeniu linii mety Finowi udało się wskoczyć na trzecie miejsce, osiem dziesiętnych części sekundy za Rosberga, który w drugiej połowie sesji pokonywał kolejne okrążenia już bez systemu Halo. Po godzinie od startu porannych jazd McLaren poinformował na Twitterze, że po inspekcji technicznej został zmuszony do wymiany jednostki napędowej w bolidzie Alonso, który miał na koncie tylko trzy kółka, wykonane w ciągu pierwszych minut treningu.

Krótko po 11:00 Palmer znacząco zredukował tempo, zgłaszając problem ze swoim bolidem. Po powrocie do garażu, gdzie mechanicy Renault zajęli się identyfikacją problemu i jego eliminacją. Na pół godziny przed końcem zajęć najwięcej okrążeń, bo aż 21, miał na swoim koncie Valtteri Bottas – Fin plasował się w pierwszej dziesiątce, rozdzielając parę reprezentantów Red Bulla.

W ostatnich minutach sesji, Gutierrez przesunął się na dziesiątą lokatę, spychając swego zespołowego kolegę – Grosjeana, poza TOP10. W tym samym czasie Ferrari wysłało na tor Kimiego Raikkonena, zbierając dane na temat zachowania prototypowego ogumienia. Na dalszych pozycjach Ocon zajmował szesnaste miejsce, o sekundę wyprzedzając dziewiętnastego Pascala Wehrleina.

Względnie dobrze radzili sobie kierowcy Saubera: korzystający z poprawek konstrukcyjnych Ericsson i Nasr plasowali się odpowiednio na trzynastej i piętnastej lokacie. Początek pierwszego weekendu po letniej przerwie nie układał się po myśli Renault: Palmer i Magnussen zakończyli sesję na dwudziestym i dwudziestym pierwszym miejscu, tracąc do poziomu dziesiątej pozycji ponad 2,5 sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 26.08.2016 11:46[!]
Co ten Ocon wyprawia - 1 sek szybszy od Wehrleina ;))
Gerard, 26.08.2016 11:47[!]
No no, Rosberg w wybornej formie po wakacjach. Większość treningu zmarnowana na testy dla FIA, a pomimo tego najszybszy. To może być jego weekend. Hamilton chyba jeszcze myślami na urlopie.
baron, 26.08.2016 11:52[!]
Jednak patrzyłbym na te wyniki z przymrużeniem oka.

Hamilton wolniejszy o 0,7 sekundy od Rosberga,
Hulkenberg wolniejszy o 0,8 sekundy od Pereza,
Vettel wolniejszy o 0,6 od Kimiego,
Massa wolniejszy o 0,7 sekundy od Bottasa.
bartoszcze, 26.08.2016 11:58[!]
Czasy sektorów pokazują, że w tym roku Ferrari co do zasady nie dogoni Merca, ale na Monzy - kto wie. Oczywiście przy założeniu, że Merc nie jeździł na skręconym silniku...
Sasilton, 26.08.2016 11:59[!]
Ja się dziwie że po tylu latach są osoby które nadal jarają się wynikami z pierwszego piątkowego treningu.

@bartoszcze
każdy jeździ na skręconym silniku.
rno2, 26.08.2016 12:02[!]
@Gerard
No a jeszcze kilka dni temu psiałeś, że Rosberg będzie stratny od samego początku weekendu przez to, że będzie jeździł w pierwszym treningu z halo.
To jak to w końcu jest?
bartoszcze, 26.08.2016 12:07[!]
@Sasilton
Pytanie kto skręcił bardziej :)
Oczywiście, bardziej miarodajne będą czasy z Q.
mich909090, 26.08.2016 12:10[!]
Jedyne co jeszcze ratuje Rosberga w tym sezonie to kary Hamiltona. Inaczej Lewis miałby już autostradę po tytuł. Moim zdaniem powinni jutro założyć Hamiltonowi 7 turbo i MGU tak aby w kolejnym wyścigach mógł bezkarnie z tych części korzystać. Reszta nie wygląda źle. Wszystkie inne części po 4 jak u Rosberga. Tak jak mówię liczę ze Hamilton zbierze jak najwięcej kar tutaj, a najlepiej jakby wystartował z pit lane aby nie jechał w pierwszym zakręcie bo może z niego nie wyjść w całości.Dobrze ze ma 19 pkt przewagi . Mogło być gorzej.
Jeśli Lewis miałby startować z końca to dla niego kwalifikacje będą zbędne. Po co zużywać opony, a w treningach będzie skupiał się tylko na tempie wyścigowym wiec nie zdziwię się jak przez cały weekend będzie wolniejszy od Rosberga.
rno2, 26.08.2016 12:15[!]
@mich909090
I jeszcze powinien wykonać jakieś małe przewinienie, żeby dostać 3 reprymendę i karę +10 miejsc na starcie.
Gerard, 26.08.2016 12:19[!]
@rno2
No bo jest stratny, gdyby nie testy, przewaga wynosiłaby grubo ponad sekundę. Dlatego napisałem, że Niemiec jest w wybornej formie po wakacjach.
rno2, 26.08.2016 12:26[!]
@Gerard
Grubo ponad sekundę to znaczy ile? 1,3s? 1,5s? a może 1,8s? Poproszę źródło tych informacji.

Oj, nadałbyś się do spółki z takim jednym użytkownikiem, który jeszcze niedawno tu komentował i który w czasie zimowych testów potrafił ocenić każdy bolid, wszystkie jego wady i zalety, na podstawie jednego zdjęcia.
Praktycznie moglibyście zaryzykować i przejąć Saubera, albo Manora. Takie alfy i omegi jak wy w pół sezonu doprowadzą zespół z końca stawki do mistrzostwa.
Gerard, 26.08.2016 12:34[!]
@rno2
Szacuję, że 1,3 - 1,4s, a źródło? Źródłem takich szacunków jest moje doświadczenie o formule 1.
MairJ23, 26.08.2016 12:42[!]
@Gerard hehe. Niezle. Mocne slowa. Moze zdradzilbys nam wszystkim jakie jest Twoje wyksztalcenie.
rno2, 26.08.2016 13:21[!]
@Gerard
Ok, to uzasadnienie w zupełności mi wystarcza. Szanuję.
step07, 26.08.2016 13:26[!]
@MairJ23 @rno2 po co Wy w ogóle dyskutujecie z kimś takim jak @Gerard. Przecież gołym okiem widać, że są dwie możliwości: albo gość nie ma szczątkowego pojęcia o Formule 1, albo nieźle troluje i jak widać wychodzi mu to skoro jednak wielu daje się wciągnąć w bezsensowną gadkę. Zresztą podobnie było właśnie z @mikonegatio, tyle że jemu się chyba naprawdę wydawało, że się zna. Pamiętam te teksty jak to Merc jest w szarej d.... i w sezonie będzie 4 siłą, za Force India :D
rno2, 26.08.2016 13:35[!]
@step07
Ja nawet podejrzewałem, że @Gerard i @mikonegatio to ta sama osoba, ale konto @Gerard istnieje od 2013 roku...
Czasem warto podyskutować, poprawić sobie humor :-)
step07, 26.08.2016 13:54[!]
@rno2 No w sumie też racja, zawsze można mieć niezłą bekę z tego jak to w 2014 roku Red Bull celowo chciał ud.... Vettela, jak Rosberg jechał na Węgrzech i w Niemczech niesprawnym bolidem i jak to Nico jest w zdecydowanie lepszej formie od Lewisa bo był szybszy w pierwszym treningu :D
MairJ23, 26.08.2016 14:56[!]
@step07 Przecież ja się pytałem tak dla żartu Ja rozumiem że gość troluje. Niezbyt serio biore takie wypowiedzi. Bez nalezytych argumentow nie ma dla mnie dyskusji. Ale zauwaz ze gosc jest nieszkodliwy - bo nie atakuje nikogo personalnie - mowi tylko rzeczy ktore si ekupy nie trzymaja i tyle. Wiec w sumie nie jest tak zle z nim. Szkoda ze nie da sie go do niczego przekonac ale to juz nie nasza - forumowiczow - wina.
Poki nie jestem atakowany personalnie przy rozmowie to jest OK. Do tej pory "rozmowa" z nim jest na jakim takim poziomie. A wyksztalcenie tego Pana mnie naprawde interesuje. Bo jakies podstawy do takiego wyciagania wnioskow jakie on prezentuje musza byc.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca