F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201628 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB121:48,085--27
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:48,3410,2560,25627
3.27Nico HulkenbergForce India VJM091:48,6570,5720,31630
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:49,0230,9380,36627
5.11Sergio PerezForce India VJM091:49,1001,0150,07727
6.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:49,1611,0760,06133
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:49,2441,1590,08330
8.8Romain GrosjeanHaas VF-161:49,4191,3340,17520
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:49,4191,3340,00023
10.21Esteban GutierrezHaas VF-161:49,6481,5630,22923
11.94Pascal WehrleinManor MRT051:49,7161,6310,06831
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:49,7721,6870,05630
13.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:49,7821,6970,01033
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:49,9161,8310,13425
15.9Marcus EricssonSauber C351:50,0831,9980,16727
16.77Valtteri BottasWilliams FW381:50,1512,0660,06819
17.19Felipe MassaWilliams FW381:50,1572,0720,00629
18.55Carlos SainzToro Rosso STR111:50,1942,1090,03725
19.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:50,3752,2900,18134
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:50,5622,4770,18732
21.31Esteban OconManor MRT051:50,6592,5740,09725
22.12Felipe NasrSauber C351:50,7192,6340,06024
107% najlepszego czasu: 1:55,651



Max Verstappen popisał się najlepszym rezultatem w trakcie drugiego treningu przed Grand Prix Belgii, wyprzedzając w tabeli wyników Daniela Ricciardo oraz Nico Hulkenberga.

Pierwszym kierowcą, który pojawił się na torze był Romain Grosjean. Francuz od samego początku porannych zajęć narzekał na tragiczne prowadzenie się swojego bolidu, ale pomimo dwóch godzin przerwy pomiędzy sesjami, nic nie wskazywało na to, by po południu mógł cieszyć się lepszymi odczuciami z jazdy: „Tył bolidu to katastrofa, prócz niewiele lepszy” – powiedział przez radio rozgoryczonym tonem kierowca Haasa po nieco ponad pięciu minutach spędzonych na torze.

W tym samym czasie linię mety przeciął Valtteri Bottas, któremu udało się uzyskać czas 1:50,412s. Nieco później wynik ten poprawił Kimi Raikkonen – na miękkiej mieszance Fin wykręcił 1:49,926s, a następnie 1:49,815s. Za mistrzem świata z 2007 roku, ze stratą 0,25s znajdował się Ricciardo. Po piętnastu minutach Jolon Palmer zatrzymał się na poboczu toru po doświadczeniu problemów z jednostką napędową. Kiedy zespół przekazał Brytyjczykowi instrukcje dotyczące restartu silnika, Brytyjczykowi udało się powrócić do alei serwisowej. W międzyczasie na torze na krótką chwilę wprowadzono wirtualną neutralizację.

Po jej zakończeniu na czoło klasyfikacji jazd wysunął się Hamilton. Trzykrotny mistrz świata odnotował wynik 1:49,782 mając w swoim bolidzie prototypowe opony Pirelli. Czołową trójkę uzupełniali Raikkonen i Ricciardo, za którymi plasowali się z kolei Bottas i Verstappen. Około 14:30 Esteban Ocon wskoczył do czołowej dziesiątki, podczas gdy jego kolega z Manora – Pascal Wehrlein, okupował 12 lokatę ze stratą około pół sekundy. Wtedy to w użyciu zaczęły pojawiać się supermiękkie opony – właśnie na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem Sergio Perez pokonał okrążenie w czasie 1:29,100s, co zapewniło mu pierwsze miejsce. Wkróce wynik Meksykanina przebił drugi z zawodników Froce India – Nico Hulkenberg.

Podczas gdy Raikkonen miał coraz większe problemy z utrzymaniem się na torze i uzyskał czas dający mu dopiero szóste miejsce, Vettel awansował na drugą pozycję. Hamilton, który pokonywał kolejne okrążenia na pośredniej mieszance narzekał z kolei na przegrzewanie się ogumienia w niecodziennych dla Spa upalnych warunkach pogodowych (temperatura toru dochodziła do poziomu 40 stopni Celsjusza).

Na połmetku sesji prym wiedli reprezentanci Red Bulla: najpierw na pozycję lidera tabeli wysunął się Ricciardo, a następnie Verstappen. Na ósmym miejscu, z dokładnie takim samym wynikiem jak Grosjean, klasyfikowany był Jenson Button. Na tym samym etapie sesji coraz więcej zespołów skupiało się już na dłuższych przejazdach i procesie porównywania osiągów i żywotności poszczególnych mieszanek.

Hamilton kończył już jednak dłuższy przejazd na pośrednim ogumieniu, a po powrocie do garażu w jego bolidzie szybko znalazły się miękkie opony. Rosbeg z kolei z miękkiego ogumienia "przesiadł się" na pośrednie. W tym samym czasie Vettel, pokonujący szóste kółko na super-softach, zgłosił Ferrari spore wibracje. Bezpośrednio po tym komunikacie Niemiec zjechał do alei serwisowej.

Button narzekał z kolei na fatalną trakcję w wolnych zakrętach, w szczególności w otwierającym okrążenie nawrocie La Source. Mimo tego Brytyjczyk zajmował względnie wysoką, dziewiątą lokatę, dzięki mocnemu przejazdowi na supermiękkim ogumieniu. Na dziesięć minut przed zakończeniem zajęć na torze znajdowali się wszyscy kierowcy poza Romainem Grosjeanem. Końcowe minuty sesji nie zaowocowały żadnymi większymi zmianami w tabeli. Kierowcy pokonywali kolejne kółka, niejednokrotnie łącząc swe przejazdy z treningami postojów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gerard, 26.08.2016 16:37[!]
Dalej przepaść pomiędzy Rosbergiem, a Hamiltonem. Teraz pytanie, czy powodem jest wielka forma Niemca, wakacyjne uśpienia Hamiltona, czy też Brytyjczyka blokuje swiadomosc ciężkiego weekendu, z racji startowania z końca stawki. Ja obstawiam mieszankę tych trzech czynników, ale gołym okiem widać, że Rosberg nie próżnowal w czasie tego miesiąca przerwy, a i auto chyba wreszcie właściwie pracuje.
mariusz0608, 26.08.2016 16:49[!]
Gerard, no proszę Cię, pomyśl trochę...
Przecież HAM w ogóle nie musi przystąpić do kwalifikacji i ma pracować nad tempem wyścigowym, z dużą ilością paliwa, a nie kwalifikacyjnym. Przecież i tak będzie startował z końca stawki, nawet jak wykręciłby PP.
Poza tym on swój czas w FP2 zrobił na pośredniej, najtwardszej dostępnej oponie na ten wyścig, kiedy inni czasy robili na miękkich i supermiękkich.
On ma w tym GP zminimalizować stratę wynikającą z kar za sprzęt i na pudło na mecie raczej nie liczy.
FM WMR, 26.08.2016 17:05[!]
@enstone
co ten Ocon wyprawia sek wolniej od Pascala.
step07, 26.08.2016 17:07[!]
@mariusz0608 mylisz się. Widać gołym okiem, że Hamilton jest totalnie bez formy. Przecież on uzyskał czas gorszy nawet od Wehrleina w najsłabszym Manorze, a to już o czymś świadczy. W niedzielę HAM nie ma szans na jakiekolwiek punkty. Startując z końca stawki nie poradzi sobie nawet z Manorami i Renault w takiej formie. Za to ROS widać dobrze przepracował okres letni i spodziewam się, że w wyścigu zdubluje całą stawkę.
Psyche, 26.08.2016 17:09[!]
Haahah dobre trole, Ham jeszcze przy dobrych wiatrach ma szanse na zwyciestwo i dobrze o tym wiecie :)
step07, 26.08.2016 17:12[!]
@Psyche coś Ty Ham nie ma żadnych szans. Jest w fatalnej formie, nie czytałeś tego co napisał @Gerard????? No i w końcu Rosberg ma sprawne auto, a nie jak na Węgrzech i w Niemczech gdzie jego bolid ostawał od Hamiltona 3s/okr.!
FM WMR, 26.08.2016 17:17[!]
Do utrzymania fotela lidera wystarczy mu 7miejsce w wyścigu,a to chyba realne dla Lewisa.
Gerard, 26.08.2016 17:21[!]
@mariusz0608
Nico Rosberg też swojego najlepszego czasu nie uzyskał na najszybszej dostępnej mieszance w ten weekend. Nie chodzi też zresztą o same już tempo, ale jeśli oglądałeś sesję, to mogłeś zauważyć, jaki Hamilton był zagubiony na torze dziś, dużo błędów, częste wycieczki poza tor. Na miękkiej mieszance nawet nie skleił porządnego kółka, dlatego najlepszym czasem pozostał ten ustanowiony na pośredniej oponie. Chyba Lewis zbyt mocno melanżował przez te wakacje, w końcu tajemnicą poliszynela jest, jaka to imprezowa dusza, a przez miesiąc czasu nie brakowało, by się zabawić.
dxx91, 26.08.2016 17:29[!]
Wy tak na poważnie? Czy to jakiś przegapiony przeze mnie zlot trolli? Hamilton po 5 okrążeniach będzie w TOP10, a wy piszecie, że nie będzie mógł wyprzedzić Manorów i Renault? Śmieszne, doprawdy, ubawiłem się.
step07, 26.08.2016 17:31[!]
@dxx91 to był mega sarkazm z mojej strony, serio tak trudno się domyślić? :/
dxx91, 26.08.2016 18:13[!]
@step07 połowa komentarzy jest o tym jaki to Hamilton słaby, trudno wyłapać, kto poważnie tak myśli, a kto jaja sobie robi. Pozdrawiam :)
step07, 26.08.2016 18:28[!]
@dxx91 W porządku :) Szkoda, że w niedzielę nie popada, było by jeszcze ciekawiej
marios76, 26.08.2016 18:43[!]
Rosberg nie wygra: w opisie jest wyraznie, ze Perez wykreca okrazenie w 1:29... ;) A Hulkenberg był jeszcze szybszy! :D
MairJ23, 26.08.2016 19:17[!]
@step07 hehe no widzisz jaka moze byc zabawa ?
step07, 26.08.2016 19:23[!]
@MairJ23 Dobra przekonałeś mnie ;)
MairJ23, 26.08.2016 19:38[!]
@step07 bardzo fajnego posta zostawiles :) niezle sie usmialem. Gratulacje bo rozbawic mnie ostatnimi czasy to nie lada zadanie. Czekam na nastepne :)

Hamilton się skończył. To widac . Powinien odejść z F1.
;)

@marios76 witamy na pokladzie MSS Troll ;)

@dxx91 mysle ze Hamilton powinien juz oddac bolid jakiemus mlodemu kierowcy bo marnuje miejsce w Mercedesie ;)
iceneon, 26.08.2016 20:04[!]
@MairJ23
Rosberg powinien jeździć w Mercedesie sam, nie ma potrzeby tracić kasy i uwagi zespołu na kogoś innego, a Hamilton niepotrzebnie mu tylko przeszkadza. Przecież tak genialny kierowca jak Rosberg wygrał by mistrzostwo dla Merca w pojedynkę.
zefu, 26.08.2016 20:23[!]
HAM ma inny plan weekendu z uwagi na spodziewaną pozycję na starcie. Jeździ z innym tylnym skrzydłem (mówi się, że to Monza spec), dającym mniejszą przyczepność, ale większą szansę na wyprzedzanie na końcu prostych w wyścigu. Generalnie na czasie okrążenia może tracić (nie teraz, bo teraz można gdybać, ale w wyścigu). Będzie miał natomiast większe szanse na wyprzedzanie. Ot i teoretyczna strategia. Z formą to to nie ma nic wspólnego.
MairJ23, 26.08.2016 21:15[!]
@iceneon dokladnie - przeciez myslalem ze to oczywiste :) jedyna osobe ktora widze na miejsce Hamiltona u boku Rosberga jest jego ojciec Keke :)
bartoszcze, 27.08.2016 09:01[!]
@MairJ23
A córkę Nico na kierowcę rozwojowego!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca