F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201628 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:47,974--11
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:48,1890,2150,21518
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:48,2970,3230,10812
4.77Valtteri BottasWilliams FW381:48,5040,5300,20717
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:48,6350,6610,13120
6.27Nico HulkenbergForce India VJM091:48,7390,7650,10412
7.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:48,7420,7680,00319
8.19Felipe MassaWilliams FW381:48,7830,8090,04121
9.11Sergio PerezForce India VJM091:48,9150,9410,13212
10.8Romain GrosjeanHaas VF-161:49,2721,2980,35716
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:49,4531,4790,1819
12.21Esteban GutierrezHaas VF-161:49,6311,6570,17816
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:49,6651,6910,03410
14.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:49,7161,7420,05111
15.94Pascal WehrleinManor MRT051:49,7611,7870,04515
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:50,0232,0490,2629
17.55Carlos SainzToro Rosso STR111:50,0782,1040,0559
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:50,2412,2670,16311
19.12Felipe NasrSauber C351:50,4202,4460,17913
20.31Esteban OconManor MRT051:50,6932,7190,27318
21.9Marcus EricssonSauber C351:51,3193,3450,6265
22.33Max VerstappenRed Bull RB12---2
107% najlepszego czasu: 1:55,532



Spa dla fana sportów motorowych budzi nieco inne emocje niż dla zwykłego śmiertelnika. Dla nas to miejsce dalekie od sielankowego wypoczynku z masażem. Przecież to jeden z najbardziej emocjonujących torów, położony w pięknej scenerii! Ale nawet fanom czterech kółek ten region przynosi na myśl deszcz i zimno. Tymczasem w tym roku mamy do czynienia z czystym niebem i żarem lejącym się na asfalt.

W takich warunkach przyszło zawodnikom przygotowywać się do kwalifikacji i wyścigu. Po wczorajszych wysokich temperaturach, również dzisiaj ekipy musiały stawić czoła tym wymagającym okolicznościom. Zużycie opon na szybkiej pętli Spa ponownie było niezwykle wysokie. Dla nas to dobre wieści, im więcej trudności dla inżynierów i kierowców, tym więcej nieoczekiwanych rozwiązań na trasie.

Cała stawka poza Renault i STR od razu zdecydowała się na okrążenia instalacyjne, a na trasie pozostała niemal połowa zawodników. W Mercedesie przejazd wykonywał Rosberg na miękkich oponach i to on prowadził w pierwszych minutach. Powszechne tymczasem były wyjazdy poza tor, co powodowało spektakularne ujęcia.

Po 15 minutach doszło do pierwszy problemów. Tym razem w bolidzie Maxa Verstappena, który skarżył się na brak mocy. Holender powrócił do garażu, gdzie mechanicy po zdjęciu pokrywy silnika zabrali się do naprawy. Tymczasem Rosberga na czele zwolnili dopiero kierowcy Ferrari, którzy postanowili sprawdzić tempo na super-miękkich oponach. Na czoło wysunął się Kimi Raikkonen, wykręcając czas 1:48,406.

Ponownie szybszy od stajni z Maranello był Red Bull, którego jedyny póki co reprezentant, Ricciardo, pojechał szybciej od Fina o 0,217 sekundy. Bolid Verstappena ciągle był naprawiany, a wszystko wskazywało na konieczność zmiany skrzyni biegów. Na 15 minut przed końcem sesji, na torze mieliśmy tylko Hamiltona i Ricciardo. Anglik z związku z akcją napoczynania nowych części silnika wystartuje ostatni, więc nie dziwiło jego skupienie na tempie wyścigowym.

Czas Ricciardo na kolejnym szybkim kółku poprawił Raikkonen, schodząc poniżej 1:48. Wolniejszy o 0,3 sekundy był Vettel. Co ciekawe, Nico Rosberg na szybkim okrążeniu był dopiero szósty, tracąc aż 0,8 sekundy do Raikkonena. Mercedes zdecydowanie poświęcił tempo kwalifikacyjne na rzecz wyścigowego. To dało Raikkonenowi prowadzenie do samego końca treningu, a nam kilka zagadek przed kwalifikacjami, które zapowiadają się niesamowicie ciekawie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
step07, 27.08.2016 12:16[!]
Hamilton w końcu lepiej od Rosberga. Teraz tylko pytanie czy złapał lepszą formę, czy jednak Rosberg ma ponownie niesprawny bolid jak na Hungaro czy Hocke?
Psyche, 27.08.2016 12:17[!]
Mi sie zdaje ze z bolidami jest wszystko ok tylko czasami zawodzi polaczenie pedalow z kierownica.
pancio93, 27.08.2016 12:45[!]
Kimmi, King of Spa :) Nie miał bym nic przeciwko temu, żeby wygrał tu po raz piąty.
Gerard, 27.08.2016 12:47[!]
Hamilton chce odstawić dziś popisowke i wykrecic najlepszy czas w Q3, wiec ustawil bolid skrajnie pod kwalifikacje. Przy formie Williamsa i Force India, 9. Miejsce to i tak max, co moglby Anglik osiągnąć w niedziele (W przypadku braku problemów w czołówce), dlatego dal juz sobie spokoj z tymi punkcikami, wykreci czas na pole position z duza przewaga i cały świat będzie trabil, jak to ten genialny, ale biedny i pechowy Hamilton po raz kolejny traci przez zle koleje losu pewne zwycięstwo. Lewis to cwaniak i wie co zrobic, aby fani i tak byli zadowoleni z niego. Co mu po tych dwóch punktach, ważniejsze jest, aby jakos zamydlic oczy publice. Jeszcze nie do końca udało się znaleźć idealne ustawienia pod sesje kwalifikacyjna, stad dopiero 5. pozycja, ale jeszcze zdążą się ogarnąć. Rosberg spokojnie realizuje program przygotowany przez Mercedesa na te sesje, swoja sile już pokazal w 1. treningu.
Psyche, 27.08.2016 12:54[!]
Ham ma ustawienia typowo pod wyscig kolego obstawiam pudlo.
Gerard, 27.08.2016 13:08[!]
@Psyche
Gdyby ustawial bolid typowo pod wyścig, nie zmiescilby się w czołowej dziesiątce, zważywszy na jego wczorajsza formę.
MairJ23, 27.08.2016 13:08[!]
@Gerard myślałem ze kolega troluje ale widze ze to tak na serio. 2 dni nie umiem sie w to samo bawic wiec pozwole sobie jednak na ignorowanie dalszych wypowiedzi bo, przepraszam za slowa ale sa poprostu durne.

@Psyche oczywiście ze pod wyscig. Bo jaki to mialo by sens skoro kara jest 55 miejsc z tego co mi wiadomo. Hamilton o niczym tu nie decyduje. Mercedes kasy na kwalifikacjach nie zarabia. Punkty a tym samym kasa zarabiane sa w niedziele. O czym chlopiec Gerard nie wie/nie rozumie/ nie pojmuje calosci(niepotrzebne skreslic)
Ambrozya, 27.08.2016 13:28[!]
Gerard to troll czy...? Takich bzdur nie wypisywali nawet sezonowi znaffcy w czasie startów Kubicy. Także ukrywam Gerarda bo tych głupot nie da się czytać.
Aeromis, 27.08.2016 13:30[!]
@pancio93
Kimas King of Spa po powrocie do F1 (2012) zdobył tylko raz podium, właśnie w 2012 i to dzięki Grosjeanowi, który skasował HAM i ALO na pierwszym zakręcie... Niech przeszłość zostanie przeszłością ;)

Bardziej bym liczył na RIC, VET lub BOT.
step07, 27.08.2016 13:55[!]
Pisałem o tym wczoraj żeby nie wchodzić w dyskujse z Gerardem. Jak chce trolować i ludzi denerwować to niech spada na onet. Czas na kwalifikacje :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca