F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20164 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:22,008--14
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:22,4010,3930,39317
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:22,9460,9380,54513
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:23,1491,1410,20312
5.77Valtteri BottasWilliams FW381:23,5001,4920,35120
6.19Felipe MassaWilliams FW381:23,6471,6390,14719
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:23,7091,7010,06223
8.33Max VerstappenRed Bull RB121:23,7401,7320,03121
9.11Sergio PerezForce India VJM091:23,9171,9090,17720
10.21Esteban GutierrezHaas VF-161:24,0342,0260,11715
11.27Nico HulkenbergForce India VJM091:24,0412,0330,00721
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:24,1042,0960,06311
13.55Carlos SainzToro Rosso STR111:24,2402,2320,13617
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:24,4632,4550,2234
15.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:24,5332,5250,07013
16.9Marcus EricssonSauber C351:24,5422,5340,00920
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:24,6582,6500,11612
18.12Felipe NasrSauber C351:24,7152,7070,05719
19.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:24,7932,7850,07812
20.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:24,8452,8370,05217
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:24,8932,8850,04819
22.31Esteban OconManor MRT051:24,9382,9300,04515
107% najlepszego czasu: 1:27,749



Wakacje definitywnie się zakończyły i Formuła 1 zalicza już drugi weekend po letniej przerwie. Weekend na Monzy zawsze jest wyjątkowy, a emocje stopniowo rosną z sesji na sesję. Wiemy już, że Świątynia Prędkości pozostanie w kalendarzu na kolejne 3 lata, więc możemy skupić się na delektowaniu ściganiem na tym klasyku. Jednak zanim zgasną w niedzielę światła, sobotni poranek tradycyjnie poświęcono na przygotowania do czasówki.

Mimo wszystko pierwsze dziesięć minut treningu było dość leniwe i nawet nie wszyscy pojawili się na okrążeniach instalacyjnych. Sytuacja dość szybko się zmieniła gdy kierowcy Haasa nieco przyśpieszyli. Romain Grosjean na swoim piątym kółku wypadł w żwir w szykanie Ascari, co spowodowało wirtualną neutralizację. Gdy ta się po kilku minutach zakończyła, na torze pojawili się inni zawodnicy.

Gdy szybkie kółko zaliczył Hamilton, wskoczył od razu na czoło tabeli z wynikiem 1:22,856. Rosberg był nieco wolniejszy, ale chwilę później przyznał, że został przyblokowany. Kierowcy Srebrnych Strzał póki co podróżowali na miękkich oponach. Za nimi plasowali się zawodnicy Ferrari, jadący na super-miękkich oponach. Nieco poprawił się wprawdzie Vettel, wskakując na drugie miejsce, jednak w dalszym ciągu strata do Hamiltona wynosiła ponad 0,4 sekundy.

Ponowny wyjazd Mercedesów nastąpił chwilę po półmetku sesji, tym razem zdecydowali się na użycie super-miękkich opon. Rosberg wykręcił 1:22,401, tymczasem Hamilton niemal złamał granicę 1:22, do czego zabrakło zaledwie 0,008 sekundy. Chwilę później na torze nastała cisza, którą przerwały dopiero ostatnie przejazdy na kilkanaście minut przed końcem sesji.

Nie przyniosły one zbyt wielu zmian w stawce. Za Ferrari wskoczył Williams, dalej plasował się Red Bull i Perez w Force India. Przewaga Mercedesa wygląda na dość znaczną, ale dalsze pozycje były niezwykle wyrównane, dzięki czemu walka o Q3 z pewnością będzie zacięta.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dawcio10, 03.09.2016 12:15[!]
Lewis faworytem do PP...
Ambrozya, 03.09.2016 12:20[!]
Żerard... czekamy :)
Gerard, 03.09.2016 12:21[!]
Hamilton klasa, ale to nie tutaj będą się rozstrzygać losy tytułu. Wystarczy, że Rosberg w niedziele pokona kabaret z Maranello, dojedzie drugi i stanie się murowanym faworytem do mistrzostwa, zważywszy na spodziewaną obnizkę formy Hamiltona od października (Chyba, że do gry właczy się czynnik losowy, jak w sezonie 2014).
fletcher, 03.09.2016 12:23[!]
Przed weekendem Wehrlein coś wspominał o wejściu do q3 :)
Asmodeus, 03.09.2016 12:25[!]
@Ambrozya po co wołasz tego janusza?

Manory nieźle, prawie 3sekundy do lidera, a oni chcieli Q3 :D
enstone, 03.09.2016 12:27[!]
Nie karmić trolla !!
Agila, 03.09.2016 12:38[!]
jak to ktos poetycko ujął "żerardzie " czekamy na więcej bo coś mało napisałes a koledzy się niecierpliwią



ps
nie ma to jak się pośmiać przed kwalifikacjami


tak poza tematem to licze że wiliams sie jednak przebudził na ten wyścig
Shaitan, 03.09.2016 13:00[!]
Manor niestety blado wygląda. Może być problem z Q2.

Merc na autostradzie po PP :).
Sasilton, 03.09.2016 13:02[!]
Myślałem że Ferrari będzie blisko Merca na takim torze, ale oni jadą w inne lidze.
Ferrari musi pilnować tyły.
Aeromis, 03.09.2016 13:04[!]
Słabiutkie czasy SFI, a nie sądzę aby się oszczędzali by ich czasy wydaja się wiarygodne, zwłaszcza z Perezem na czele który na tym torze jest nie tylko lepszy od Hulka, ale być może i najlepszym kierowcą w stawce.
Bardzo duże różnice w czasach zwiastują nudny wyścig. Merce, nic, potem Ferrari, nic i potem dopiero jakaś walka od Williamsów poprzez RBR, SFI, STR, McLaren aż do być może i Haasa, o ile Williams lub RBR nie wyskoczy z formą podczas wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca