F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201618 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB121:45,823--25
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:45,8720,0490,04927
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:46,2870,4640,41522
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:46,4260,6030,13924
5.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:46,5130,6900,08722
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:46,8901,0670,37720
7.55Carlos SainzToro Rosso STR111:46,9361,1130,04628
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:47,6831,8600,74729
9.19Felipe MassaWilliams FW381:48,0442,2210,36127
10.21Esteban GutierrezHaas VF-161:48,1092,2860,06523
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:48,2022,3790,09321
12.11Sergio PerezForce India VJM091:48,2142,3910,01228
13.27Nico HulkenbergForce India VJM091:48,3592,5360,14528
14.77Valtteri BottasWilliams FW381:48,4532,6300,09426
15.12Felipe NasrSauber C351:49,5953,7721,14216
16.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:49,6153,7920,02020
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:49,7943,9710,17927
18.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:50,2634,4400,46929
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:51,1125,2890,84923
20.9Marcus EricssonSauber C351:51,4795,6560,36716
21.31Esteban OconManor MRT051:52,3796,5560,90033
22.8Romain GrosjeanHaas VF-16---2
107% najlepszego czasu: 1:53,231



Nie da się ukryć, że runda w Singapurze corocznie budzi wielkie emocje wśród kibiców. Miasto w świetle reflektorów wygląda imponująco i pomimo innych nocnych wyścigów w kalendarzu, klimat tutaj jest niezwykle wyjątkowy. Jednak na pełną noc przyjdzie nam jeszcze poczekać, gdyż pierwszy trening standardowo rozpoczął się jeszcze przy świetle słońca.

Wiele ekip szybko zabrało się do testów, skupiając się głównie na aerodynamice. Jednak pierwsze dramaty nastąpiły już po kilku minutach w obozie McLarena. Button zatrzymał się przed wjazdem do pit lane. Na szczęście dla Anglika, kontrola wyścigu pozwoliła dopchać bolid do garażu i nie było konieczności zatrzymywania sesji. Tymczasem Lewis Hamilton wraz z Fernando Alonso podróżowali wraz z Halo, kontynuując tym samym testy rozwiązania chroniącego głowę kierowcy.

Pierwsze czasy dopiero po kilkunastu minutach ustanowili kierowcy Mercedesa i oscylowały wokół 1:47. Dopiero po kolejnych kilku minutach na torze pojawiła się reszta stawki, by wykorzystać pierwszy komplet opon, który należało oddać Pirelli. Wszyscy początkowo byli wolniejsi o ponad sekundę od Mercedesa. Po kilku kolejnych kółkach Srebrne Strzały przedzielił Vettel, tracąc do Hamiltona 0,3 sekundy.

Po kolejnych okrążeniach Vettel zbliżył się do Hamiltona na 0,006 sekundy, a tuż za niego wskoczył Verstappen. Holender zdołał się jeszcze poprawić, wskakując tym samym na czoło tabeli, zaledwie 0,034 sekundy przed Hamiltonem. Co ciekawe, opony pozwalały na kręcenie konkurencyjnych czasów nie tylko na pierwszym mierzonym kółku.

Na kolejny przejazd Rosberg zdecydował się założyć miękkie opony i o dziwo pokonał czas Verstappena aż o 0,8 sekundy. Problemy w tym czasie dotknęły Romaina Grosjeana, którego ekipa walczyła z problemem z wlotem powietrza. Kolejnym zawodnikiem na czele tabeli był Vettel, który na ultra-miękkich oponach pokonał czas Rosberga o 0,2 sekundy. Jednak ponownie lepsi okazali się zawodnicy Red Bulla. Tym razem pierwszy był Ricciardo z czasem 1:45,872. Verstappen nie zostawił tego bez odpowiedzi i na kolejnym okrążeniu poprawił się, przeskakując Australijczyka o 0,049 sekundy.

Sesja w drugiej części typowo nie obfitowała w ataki na najlepsze czasy, co czyniło ją nieco nudną do momentu, gdy uśpiona została również czujność Rsoberga. Niemiec w 18 zakręcie uderzył w bandy i kompletnie uszkodził przednie skrzydło. Na szczęście udało mu się powrócić do boksów, pomimo sporych zniszczeń. Tymczasem w tabeli nie zmieniło się już nic do końca treningu i to Red Bulle okupowały pierwsze dwie pozycje.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gerard, 16.09.2016 14:13[!]
Wyniki tego treningu mają najmniejsze znaczenie spośród wszystkich treningów, jakie tylko odbywają się w sezonie. Warunki w kwalifikacjach tudzież wyścigu będą zgoła odmienne w porównaniu do tego co było teraz, więc to były takie tylko luźne przejazdy, aby kierowcy mogli się zrelaksować przed wyczerpującym wyścigiem i mogli sobie przypomnieć jak ten tor wygląda. Nikt tu o czas nie walczył i dane z tej sesji też raczej na nic się nie zdają. Jedyny raz w sezonie kierowcy sobie mogli dla przyjemności pojeździć i niczym się nie stresować. Prawdziwe przygotowania rozpoczną się o 15:30 i wtedy będzie można jakieś konkluzje wyciągać. Te czasy powyżej są mniej miarodajne niż czasy na testach przedsezonowych.
MairJ23, 16.09.2016 14:36[!]
Świetne ;)
Jenson już na emeryturze ;)
+AS+, 16.09.2016 15:09[!]
@Gerard
Chyba dziś Cię lepiej karmili, bo napisałeś coś z sensem.
sobi5081, 16.09.2016 15:15[!]
UP - No nie wiem, napewno nie pokazują pełnego rozmieszczenia stawki ale widać że kierowcy się nie oszczędzali - obcierki, uślizgi i co było widać dociskanie auta - takie rzeczy raczej na testach się nie pojawiają. Każdy szuka szybkości w ustawieniach na testach raczej niezawodności.
MairJ23, 16.09.2016 17:54[!]
@sobi5081 a kiedy to niby kierowcy w F1 sie oszczedzaja - nie sa tam po to zeby spacerowac - dlatego smialem sie z tego co napisal nasz koszalek opalek :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca