F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201618 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:44,152--34
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:44,4270,2750,27534
3.33Max VerstappenRed Bull RB121:44,5320,3800,10529
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:44,5570,4050,02526
5.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:45,1611,0090,60433
6.27Nico HulkenbergForce India VJM091:45,1821,0300,02135
7.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:45,2751,1230,09310
8.55Carlos SainzToro Rosso STR111:45,5071,3550,23233
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:45,7791,6270,27230
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:46,0291,8770,25035
11.11Sergio PerezForce India VJM091:46,0631,9110,03426
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:46,5742,4220,51130
13.21Esteban GutierrezHaas VF-161:46,7272,5750,15336
14.19Felipe MassaWilliams FW381:46,8562,7040,12930
15.77Valtteri BottasWilliams FW381:46,9602,8080,10430
16.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:47,1613,0090,20130
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:47,1663,0140,00534
18.12Felipe NasrSauber C351:47,5313,3790,36529
19.8Romain GrosjeanHaas VF-161:48,3914,2390,86012
20.9Marcus EricssonSauber C351:48,4874,3350,09632
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:48,5054,3530,01833
22.31Esteban OconManor MRT051:48,8234,6710,31829
107% najlepszego czasu: 1:51,443



Drugi trening od początku raczył nas wyjątkową panoramą nocnego Singapuru. Dla ekipy jest to również najważniejsza sesja w przygotowaniach do dalszych zmagań, gdyż warunki najbardziej odpowiadają tym w kwalifikacjach i wyścigu. Nic dziwnego, że od razu znaleźli się chętni na kręcenie kolejnych okrążeń.

Po zapaleniu zielonego światła od razu mieliśmy na trasie Manora i Ferrari. Vettel podróżował na miękkich oponach, a Raikkonen wskoczył na czoło tabeli na super-miękkiej mieszance, wykręcając wynik 1:46,167. Na takich samych oponach o 0,8 sekundy szybciej pojechał Hamilton. Tym razem Ricciardo okazał się wolniejszy od Anglika o 0,3 sekundy. Póki co nikt nie próbował osiągów ultra-miękkiej mieszanki.

Oznaczone na fioletowo Pirelli weszły w użycie po 30 minutach, jednak na początku testowały je zespoły z tyłu stawki. Pierwszy z czołówki zdecydował się na to Vettel który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:45,266. Co ciekawe, Lewis Hamilton był od niego wolniejszy zaledwie o 0,006 sekundy. Bardzo dobrym czasem popisał się jednak Raikkonen, który wyprzedził swojego partnera zespołowego o 0,8 sekundy.

Dominacja Ferrari nie trwała długo, gdyż na mecie zjawił się również Rosberg, który z wynikiem 1:44,152 ponownie ustawił Mercedesa na czele. Przyszedł również czas na szybki przejazd Romaina Grosjeana i Francuz niestety mocno odczuł brak nabrania rytmu w pierwszym treningu. W ostatnim zakręcie stracił panowanie na bolidem i uderzył tyłem w bandy, tracąc przy tym boki tylnego skrzydła.

Na 30 minut przed końcem treningu w bolidzie Hamiltona mechanicy dopatrzyli się awarii hydrauliki, przez co Anglik musiał opuścić samochód i dla niego sesja była już zakończona. Cała reszta stawki (oczywiście poza Grosjeanem, którego bolid również był naprawiany) sprawdzała w tym momencie tempo na długich przejazdach. Do końca treningu nie wydarzyło się już nic spektakularnego, a ekipy zabrały się za analizę danych zebranych podczas stosunkowo długich przejazdów.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 16.09.2016 17:24[!]
ehhh po raz kolejny awaria Hamiltona co za pech ......
Gerard, 16.09.2016 17:43[!]
To będzie weekend Rosberga, w Singapurze istotne jest przygotowanie fizyczne, kondycyjne.

Swoją drogą, wybaczcie offtop, ale czy ktoś ogląda F1, korzystając z Ipla? Ja mam problem, gdyż wykupiłem pakiet IPLA ELEVEN SPORTS, a tutaj zniknął mi kanał Eleven Sports i pozostał sam tylko Eleven. Ktoś wie, co jest grane? Czy to jakaś chwilowa awaria, czy jak? Czuję się oszukany, gdyż zapłaciłem za możliwość oglądania formuły 1, a nie piłki kopanej wszystkich lig Europy.
krecik705, 16.09.2016 17:52[!]
Szczególnie trening oddechu się przyda... Jak się zapowietrzy to Rosbergowi żyłka pęknie... Ehhh...

Poczekajmy do niedzieli, godz 16:15.
MairJ23, 16.09.2016 18:57[!]
@krecik705 jakto do niedzieli - przeciez po drugim treningu wszystko wiadomo :) Nie trzeba nawet wyscigu ogladac - juz wszystko jasne - Rosberg Cyborg wygrywa , dobiega wlasciwie do mety :) nie do pobicia - widzialem zdjecia z treningow (Rosberga) :)
donmeister, 16.09.2016 19:03[!]
@Gerard

Weekend Rosberga? Po czym to stwierdzasz? Po treningach? Po tych treningach które nazwałeś po pierwszej sesji najmniej miarodajnymi w kalendarzu?

Twoja teoria przestaje istnieć, gdyż to Hamilton ma lepsze wspomnienia z tego toru.


Weźcie tego trolla, bo dostaję czerwonej gorączki czytając wypociny tego typa.
step07, 16.09.2016 19:09[!]
@donmeister to po co mu odpisujesz? Ja już od dłuższego czasu nie czytam jego komentarzy w ogóle. Opcji ukrywania nie używam bo często wchodzę niezalogowany, po prostu nie marnuje czasu na czytanie bzdur. I Tobie radzę to samo plus oczywiście zero jakiegokolwiek odpowiadania na owe komentarze :)
bartoszcze, 16.09.2016 19:25[!]
"- Ciągle jestem w tłoku!
-To tor uliczny, chłopie. Przyzwyczaj się"
:-D
Gerard, 16.09.2016 22:50[!]
@donmeister
Hamilton wygrywał jak jeszcze całe serce wkładał w sport, a nie w balety i melanże. Dziś na drugim treningu już po godzinie jazdy był jak dętka i poprosił kogoś z zespołu na osobności, aby dali mu już spokój i sfingowali awarię, a to nie była przecież jazda na maxa, jak w czasie wyścigu. W Singapurze wyścigi trwają długo, więc nie wiem jak on przetrwa w niedzielę.
towi, 16.09.2016 23:38[!]
Rozumiem, że niektórzy niemieccy kierowcy "ze srebra" są mistrzami świata w maratonach, triatlonie, jeździe konnej, kolarstwie i ping pongu. Wszystkie wróżki na świecie nie wiedzą tyle co niektórzy "nabijacze postów".

... a zapomniałem dodać jeszcze badmintona i ringo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca