F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20162 października
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:34,944--35
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:35,1770,2330,23336
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:35,6050,6610,42837
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:35,8420,8980,23731
5.33Max VerstappenRed Bull RB121:36,0371,0930,19529
6.11Sergio PerezForce India VJM091:36,2841,3400,24733
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:36,2961,3520,01227
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:36,3371,3930,04130
9.27Nico HulkenbergForce India VJM091:36,3901,4460,05337
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:36,7151,7710,32522
11.55Carlos SainzToro Rosso STR111:36,8361,8920,12130
12.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:36,9401,9960,10436
13.77Valtteri BottasWilliams FW381:37,0162,0720,07637
14.21Esteban GutierrezHaas VF-161:37,0482,1040,03228
15.19Felipe MassaWilliams FW381:37,1102,1660,06229
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:37,2972,3530,18729
17.9Marcus EricssonSauber C351:37,4492,5050,15228
18.12Felipe NasrSauber C351:37,5472,6030,09826
19.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:37,6642,7200,11719
20.8Romain GrosjeanHaas VF-161:37,7892,8450,12525
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:37,8782,9340,08934
22.31Esteban OconManor MRT051:37,9903,0460,11236
107% najlepszego czasu: 1:41,590



Lewis Hamilton z Mercedesa osiągnął najlepszy czas okrążenia w trakcie drugiej sesji treningowej przed GP Malezji. W TOP3 znaleźli się jeszcze Nico Rosberg i Sebastian Vettel.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie podczas popołudniowych zajęć ukończył Esteban Gutierrez. Meksykanin popisał się osiągnięciem 1:38,475s. Chwilę później na pozycji lidera znajdował się już Fernando Alonso. Następnie Vettel, korzystający od samego początku z pośredniej mieszanki ogumienia, odnotował wynik 1:37,333. Wielu kierowców miało problemy z utrzymaniem swych bolidów na torze – najczęściej problemy pojawiały się w zakręcie numer czternaście i piętnaście.

Po dziesięciu minutach Nico Rosberg, mający w swym bolidzie opony wykonane z pośredniej mieszanki, wykręcił rezultat aż o 0,8s lepszy od czasu Vettela. Na czwarte miejsce awansował zmagający się z prowadzeniem RS01 Palmer, a za nim w tabeli znajdowali się Gutierrez, Grosjean i Kwiat. Najsłabsze czasy należały do Wehrelina i Ocona, dla których tegoroczne Grand Prix Malezji stanowi pierwszą okazję do jazdy po torze Sepang. Wkrótce na trzecią pozycję, przed Fernando Alonso, awansował jednak dzięki mocnemu przejazdowi Serio Perez.

Po piętnastu minutach Ricciardo przesunął się na drugą pozycję, pomiędzy reprezentantów Mercedesa i Ferrari. Po dość niemrawym początku sesji, związanym głównie z jazdą na najtwardszej mieszance, Hamilton opuścił aleję serwisową na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero, wykręcając bezpośrednio po tym najlepszy czas okrążenia – 1:34,944s.

Drugi Rosberg tracił do zespołowego partnera nieco ponad dwie dziesiętne części sekundy. Trzecie miejsce należało do zwycięzcy ubiegłorocznego Grand Prix Malezji – Vettela, który legitymował się wynikiem 1:35,605s. Podczas gdy Niemiec bez większych problemów pokonywał kolejne treningowe okrążenia, drugi z reprezentantów Ferrari – Kimi Raikkonen, zgłaszał problemy z prowadzeniem się bolidu, związane z zastosowaniem niewłaściwych ustawień.

Na półmetyku sesji, tuż przed rozpoczęciem okresu symulacji tempa wyścigowego, mechanicy Renault zakończyli prace naprawcze przy bolidzie Kevina Magnussena, który o poranku stanął w płomieniach alei serwisowej. Dzięki wytrwałej pracy Duńczyk mógł wyjechać na tor, rozpoczynając realizację popołudniowego programu od sprawdzenia działania wszystkich najważniejszych systemów samochodu.

Tymczasem Fernando Alonso osiągnął drobną poprawę na płaszczyźnie czasu okrążenia, jednak nie pozwoliła mu ona przesunąć się do czołowej piątki. Postępy osiągnął także Raikkonen, który po powrocie na tor awansował na wysokie, czwarte miejsce. Większość zawodników koncentrowała się już w tym czasie na dłuższych przejazdach i dostosowywaniu ustawień do nowej charakterystyki toru, który przed tegoroczną edycją wyścigu przeszedł generalny remont połączony z wymianą nawierzchni i wyprofilowania aż dziewięciu spośród czternastu wiraży.

Pół godziny przed zakończeniem jazd, Carlos Sainz zgłosił prawdopodobną usterkę systemu brake-by-wire i zjechał do garażu Toro Rosso. Powolnych postępów dokonywał Magnussen, który dziesięć minut później przesunął się na dziewiętnaste miejsce, przed Grosjeana i kierowców Manora. Na szybkim kółku Duńczyk przyblokował jednak byłego kolegę z McLarena – Jensona Buttona, dającego upust swym emocjom za pośrednictwem radia zespołowego. W międzyczasie Hulkenberg, korzystający z miękkiej mieszanki, zgłosił teamowi "skończenie się" lewej przedniej opony. Kierowca Force India korzystał z miękkiej mieszanki ogumienia i w tym czasie znajdował się na dwunastym okrążeniu stintu.

Na dziesięć minut przed zakończeniem treningu w garażu przebywali jedynie Button, Sainz, Nasr oraz Magnussen. W końcówce nie doszło do żadnych przełomowych rozstrzygnięć – nieznaczne problemy z trybem pracy silnika zaliczył Ricciardo, a Hamilton popisał się bardzo mocnym tempem na liczącym kilka okrążeń przejeździe na najtwardszej dostępnej w ten weekend mieszance.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 30.09.2016 09:58[!]
Taktyka chyba jest jasna. Start na miękkich i dwa pity na twardych.
MairJ23, 30.09.2016 13:10[!]
McLaren powoli pnie sie w gore tabeli co cieszy. Czy ktos sie orientuje czy Alonso ma silnik z nowa specyfikacja juz ?
marios76, 30.09.2016 13:18[!]
@MairJ23 Cisnąl z dodatkami, z tego co wiem. Ferrari znowu przed Red Bullem?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca