F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:37,428--25
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:37,7430,3150,31527
3.33Max VerstappenRed Bull RB121:39,3791,9511,63628
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:39,4071,9790,02821
5.27Nico HulkenbergForce India VJM091:39,7122,2840,30527
6.77Valtteri BottasWilliams FW381:39,7762,3480,06430
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:39,9632,5350,18726
8.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:39,9882,5600,02515
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:40,1312,7030,14316
10.55Carlos SainzToro Rosso STR111:40,1402,7120,00926
11.19Felipe MassaWilliams FW381:40,1912,7630,05127
12.12Felipe NasrSauber C351:40,2872,8590,09616
13.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:40,3622,9340,07526
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:40,8263,3980,46415
15.21Esteban GutierrezHaas VF-161:40,9703,5420,14415
16.9Marcus EricssonSauber C351:41,1703,7420,20017
17.34Alfonso Celis JrForce India VJM091:41,4223,9940,25227
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:41,6634,2350,24121
19.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:41,9424,5140,27922
20.42Jordan KingManor MRT051:42,0124,5840,07029
21.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:42,3324,9040,32031
22.31Esteban OconManor MRT051:43,8746,4461,54227
107% najlepszego czasu: 1:44,248



Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na drugim miejscu, ze stratą 0,3s, uplasował się lider klasyfikacji generalnej kierowców i zespołowy partner Brytyjczyka z Mercedesa – Nico Rosberg.

Pierwszym z bolidów, jaki pojawił sie na torze było Ferrari Sebastiana Vettela. Kilka minut później pierwsze okrążenia zaliczyli rywale w walce o mistrzostwo: Hamilton i Rosberg. Pierwszy z nich korzystał z pośrednich, drugi z miękkich opon. Od samego początku sesji Red Bull przeprowadzał testy aerodynamiczne, czego potwierdzeniem była aparatura zamontowana do RB12 Maxa Verstappena.

Po kilku minutach zwyczajowej przerwy po okrążeniach instalacyjnych, aleję serwisową opuścił tester Manora – Jordan King. Brytyjczyk ustanowił także inauguracyjny rezultat sesji: 1:47,836s, korzystając z miękkiej mieszanki ogumienia. Na kolejnym okrążeniu kierowca GP2 zszedł do poziomu 1:42,738s, jednak dosłownie w tym samym momencie szybkie kółko kończył już Nico Rosberg. Niemiec wspiął się na czoło tabeli z wynikiem 1:40,223s, wykręconym na supermiękkim ogumieniu. Niespełna minutę później rezultat Rosberga poprawił Hamilton, w którego bolidzie także znajdowały się oznaczone czerwonym kolorem Pirelli PZero – trzykrotny czempion F1 popisał się rezultatem 1:39,246s.

Kolejne okrążenie pozwoliło Rosbergowi poprawić czas okrążenia – strata do Hamiltona została zredukowana do 0,7s. Wielu kierowców miało problemy z oceną punktów hamowania: popularnymi miejscami, w których przytrafiały się błędy były szczególnie wiraże numer dwanaście i siedemnaście. W tym ostatnim poza torem znalazł się Palmer – reprezentant Renault stracił kontrolę nad tyłem bolidu RS16 i był bliski wpadnięcia w żwirową pułapkę. Po wydostaniu się z tarapatów Brytyjczyk kontynuował jazdę, niefortunnie trafiając na szybszego Vettela, który gestykulacjami skrytykował go za spowalnianie rywali.

Około godziny 10:30 czasu lokalnego, Hamilton poprawił swoje osiągnięcie notując wynik 1:39,943s. Z kolei Vettel, na miękkich oponach, wskoczył na trzecią pozycję tracąc około 0,02s do Rosberga. Chwilę po tym Niemiec odpowiedział jednak względnie szybkim kółkiem, które pozwoliło mu zredukować stratę do lidera do poziomu 0,478s. Kolejne okrążenia przyniosły kolejną poprawę ze strony kierowców Srebrnych Strzał – Hamilton pokonał pętlę COTA w tempie 1:38,701, a Rosberg o 0,337s gorszym.

Wkrótce przed zwróceniem Pirelli pierwszego kompletu ogumienia parę Ferrari rozdzielił Nico Hulkenberg, przesuwający się na czwartą pozycję. Korzystając z chwili przerwy mechanicy Toro Rosso usunęli system Halo z samochodu Daniiła Kwiata – testy wykonane przez Rosjanina stanowią część procesu oceny rozwiązania, którego wprowadzenie do powszechnego użytku jest planowane na rok 2018. Dokładnie na półmetku zajęć do pracy powrócił Jenson Button. Już pierwsze okrążenie dało Brytyjczykowi awans na jedenaste miejsce, 0,5s od poziomu TOP10. Drugi z zawodników McLarena – Fernando Alonso plasował się na szóstej lokacie, przy czym osiągnął swój czas na bardziej miękkiej mieszance ogumienia.

Około 25 minut przed końcem treningu używający miękkich opon Rosberg wdarł się na pierwsze miejsce klasyfikacji z czasem 1:37,743s. Na trzecie miejsce awansował z kolei Verstappen (pośrednia mieszanka) – strata Holendra do P1 wynosiła jednak 1,6s. Nieco gorzej radził sobie drugi z kierowców Red Bulla: Daniel Ricciardo. Poinformowany o stracie do Verstappena Australijczyk zwrócił uwagę na "różnicę występującą na płaszczyźnie jednostki napędowej". Bliżej zakończenia porannych jazd, Hamilton powrócił na pierwsze miejsce pobijając o 0,3s wynik Rosberga. U progu ostatnich 30 minut doszło do kilku niegroźnych incydentów: z bolidu Vettela oderwał się fragment przedniego skrzydła, a Kwiat obrócił swój bolid w siedemnastym zakręcie. Oba wydarzenia nie miały jednak większego wpływu na pracę kierowców na torze. Awarii przekładni w bolidzie Saubera doświadczył Marcus Ericsson – Szwed poruszał się po torze na pierwszym biegu z prędkością około 70 km/h, zmierzając do alei serwisowej.

Pierwszy trening na rodzinnej ziemi Haasa Romain Grosjean i Esteban Gutierez spędzali poza czołową dziesiątką – Francuz zajmował trzynastą, a Meksykanin czternastą pozycję. Na podsterowność RB12 narzekał z koeli Max Verstappen – zwycięzca tegorocznego GP Hiszpanii otrzymał jednak od zespołu informację, że winnym temu są zimne opony wykonane z pośredniej mieszanki. Końcowe minuty zajęć nie przyniosły już żadnych większych zmian w tabeli: na jej czele sesję zakończył Hamilton dysponujący nieznaczną przewagą nad Robsergiem. Trzecie miejsce przypadło w udziale Verstappenowi.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 6,0 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maiesky, 22.10.2016 19:13[!]
Celis ma numer 34, nie 24.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca