F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:37,358--33
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:37,5520,1940,19433
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:37,6490,2910,09732
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:38,1780,8200,52935
5.33Max VerstappenRed Bull RB121:38,2580,9000,08027
6.27Nico HulkenbergForce India VJM091:38,5081,1500,25032
7.11Sergio PerezForce India VJM091:38,5681,2100,06031
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:38,7131,3550,14529
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:38,8011,4430,08830
10.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:38,8651,5070,06431
11.55Carlos SainzToro Rosso STR111:38,9711,6130,10631
12.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:39,1591,8010,18823
13.12Felipe NasrSauber C351:39,1891,8310,03028
14.77Valtteri BottasWilliams FW381:39,1971,8390,00834
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:39,2021,8440,00536
16.19Felipe MassaWilliams FW381:39,2811,9230,07930
17.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:39,4552,0970,17434
18.8Romain GrosjeanHaas VF-161:39,5542,1960,09924
19.31Esteban OconManor MRT051:40,0862,7280,53227
20.21Esteban GutierrezHaas VF-161:40,1142,7560,02826
21.9Marcus EricssonSauber C351:40,2192,8610,10528
22.94Pascal WehrleinManor MRT051:41,1313,7730,91231
107% najlepszego czasu: 1:44,173



Drugi trening przed Grand Prix USA rozpoczął się tradycyjnie w czasie, gdy będzie rozgrywany wyścig. Biorąc pod uwagę dobór mieszanek Pirelli, była to istotna sesja, by ekipy zrozumiały, jak w takich warunkach sprawują się opony. Przygotowanie w tym obszarze będzie kluczowe dla dalszej części weekendu.

Pierwsze reprezentatywne czasy ustanowili kierowcy Ferrari, ale równie szybko przed nich wskoczyli zawodnicy Red Bulla i oczywiście Mercedesa. Tym razem szybszy był Rosberg od Hamiltona i wykręcił wynik 1:38,082. Wyniki padły na miękkich oponach. Tymczasem pierwszą przygodę zaliczył Esteban Ocon, który wypadł poza tor w osiemnastym zakręcie. Na szczęście nie zakopał się w żwirze i mógł powrócić do akcji.

Tymczasem już po 20 minutach na trasie pojawił się pierwszy zawodnik z super-miękką mieszanką. Był to Kimi Raikkonen w Ferrari. Niestety pierwsze mierzone kółko okazało się zepsute, gdyż Kimi pojechał zbyt szeroko w ostatnim sektorze toru. Jego partner zespołowy ustrzegł się błędu, ale pomimo przewagi opon, nie był szybszy od Rosberga, którego wynik był jeszcze z początku sesji.

Mercedesy również się poprawiły, ale tym razem doszło do minimalnej niespodzianki, gdyż przedzielił ich Ricciardo. Na szczęście dla fanów różnice na szybkich przejazdach nie były już tak duże jak w pierwszym treningu. Za Red Bullem i Ferrari, a przed McLarenem w tym momencie plasowało się Force India, po raz kolejny prezentując mocną formę. Ich bezpośredni rywale, Williams byli daleko poza pierwszą dziesiątką.

Do niespodziewanego rozwiązania doszło gdy na torze trwały długie przejazdy przygotowujące do wyścigu. Na torze w eskach z pierwszego sektora pojawiły się odłamki bolidów, co doprowadziło do wywieszenia czerwonej flagi. Sesja została jednak dość szybko wznowiona, gdyż porządkowi szybko usunęli odłamki bolidu Grosjeana.

Oczywiście druga cześć treningu nie przyniosła zmian w stawce i była użyteczna głównie dla inżynierów. Fani za to mogli podziwiać prawdziwie imponujący tor w Austin. Na szczęście różnice zdecydowanie zmalały i Mercedes nie może się czuć pewnie przed jutrzejszym dniem. Za to kto wyciągnie najlepsze wnioski z dzisiejszych treningu dowiemy się już jutro w trzeciej sesji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca