F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB121:36,766--16
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:37,0320,2660,26619
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:37,2840,5180,25215
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:37,4830,7170,19912
5.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:37,7841,0180,30110
6.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:37,8941,1280,1108
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:37,9481,1820,05417
8.77Valtteri BottasWilliams FW381:38,1881,4220,24016
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:38,2121,4460,02414
10.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:38,4521,6860,24013
11.11Sergio PerezForce India VJM091:38,5121,7460,06016
12.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:38,5281,7620,01614
13.19Felipe MassaWilliams FW381:38,6071,8410,07915
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:38,6911,9250,08416
15.55Carlos SainzToro Rosso STR111:38,7101,9440,0196
16.21Esteban GutierrezHaas VF-161:38,9392,1730,22913
17.8Romain GrosjeanHaas VF-161:39,0972,3310,15813
18.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:39,1052,3390,00814
19.9Marcus EricssonSauber C351:39,2392,4730,13414
20.12Felipe NasrSauber C351:39,5092,7430,27014
21.31Esteban OconManor MRT051:39,7713,0050,26219
22.94Pascal WehrleinManor MRT051:41,4274,6611,6567
107% najlepszego czasu: 1:43,540



Max Verstappen popisał się najlepszym rezultatem w trakcie sobotniego wolnego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. TOP3 uzupełnili Ricciardo i Raikkonen.

Sześćdziesięciominutowe zajęcia rozpoczęły się dość niemrawo – u progu sesji większość kierowców pozostawała w alei serwisowej. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył reprezentujący Manora Esteban Ocon.

Francuz, łączony z przejściem do ekip Renault bądź Force India, wykręcił wynik 1:41,767s. Kilka minut później rezultat ten został pobity przez jego dawnego rywala z europejskiej Formuły 3 – Maxa Verstappena. Kierowca Red Bulla osiągnął czas 1:38,056 korzystając z pośredniej mieszanki ogumienia.

Kwadrans po rozpoczęciu zajęć Nico Hulkenberg zgłosił problem z karoserią bolidu – okazało się, że po wyjeździe z boksu Force India mechanicy nie domknęli odpowiednio zaślepki wlewu paliwa. W tym samym czasie w wolnym tempie poruszał się po torze Carlos Sainz – przyczyną tego była przebita lewa tylna opona. Chwilę później na czele tabeli wyników pojawiło się nazwisko mistrza świata z 2007 roku – Kimiego Raikkonena, który na supermiękkich Pirelli PZero ustanowił rezultat 1:38,512s.

Bezpośrednio po tym sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag w związku z incydentem do jakiego doszło w dziewiętnastym zakręcie z udziałem Pascala Wehrleina. Zbliżając się do wirażu Niemiec zbyt szeroko najechał na krawężnik, stracił kontrolę nad bolidem i wpadł w żwirową pułapkę. Chociaż kierowca Manora liczył, że porządkowym uda się wypchnąć jego samochód z powrotem na tor, po kilkukrotnych prośbach inżyniera wyłączył silnik i opuścił kokpit.

Po blisko dziesięciu minutach oczekiwania sesja została wznowiona, a Raikkonen otrzymał szansę poprawy swego wyniku – na pozycję lidera wysunął się jednak chwilę późnej jego zespołowy partner, Sebastian Vettel. Niedługo po tym na pierwszym miejscu znajdował się już jednak Daniel Ricciardo (1:37,032 na supermiękkich oponach), wyprzedzający Nico Rosberga (1:37,784s na miękkich Pirelli PZero). Kolejne problemy z zachowaniem bolidu zgłaszał plasujący się na odległej, szesnastej pozycji Jenson Button: Tył bolidu spisuje się bardzo kiepsko, szczególnie czuć brak trakcji. Carlos Sainz, który powrócił do jazdy po dłuższej chwili spędzonej w garażu Toro Rosso, wskoczył na szóstą pozycję, przed Maxa Verstappena i duet Force India: Nico Hulkenberga oraz Serio Pereza.

Niedługo przed rozpoczęciem ostatnich piętnastu minut treningu, zwyczajowo poświęcanym symulacjom kwalifikacji, Vettel zgłosił swemu zespołowi potencjalną usterkę techniczną: Sprawdźcie piąty bieg. Jadąc na nim nagle straciłem moc – powiedział czterokrotny czempion F1 kierując się do garażu Scuderii. Pech nie opuszczał Sainza, który przebił kolejną oponę – tym razem lewą tylną. Po powrocie do mechaników bolidem Hiszpana zainteresował się także delegat techniczny FIA – Jo Bauer. W międzyczasie na pierwszą pozycję w wynikach wskoczył Verstappen, dzięki wynikowi 1:36,766 na supermiękkich oponach.

Dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Raikkonen rozpoczął szybkie kółko na supermiękkiej mieszance, jednak już w pierwszym sektorze stracił kilka dziesiętnych części sekundy, a następnie zaliczył szeroki wyjazd z 19. zakrętu – mimo tego Fin awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Hamiltona i Rosberga. Na czele plasował się duet Red Bulla – Verstappen przed Ricciardo. Obu kierowców dzieliły tylko 0,3s. Należy przy tym zaznaczyć, iż Australijczyk miał szansę na osiągnięcie nieco lepszego wyniku, jednak w szóstym zakręcie trafił na wolno jadący bolid Ferrari. Rosberg rozpoczął szybkie kółko od straty 0,15s w pierwszym sektorze. Na mecie S2 Niemiec prezentował tempo, dzięki któremu mógł liczyć na awans w górę tabeli, jednak po błędzie w 19. zakręcie porzucił okrążenie kierując swą Srebrną Strzałę do alei serwisowej. W samej końcówce na tor powrócił Pascal Wehrlein, a Lewis Hamilton ukończył szybkie kółko nie poprawiając pozycji w tabeli. Po raz kolejny sesję treningową w czołowej dziesiątce ukończyli kierowcy McLarena: Alonso i Button.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca