F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201630 października
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,480 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
178,732 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB121:19,137--16
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:19,2310,0940,09423
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:19,3700,2330,13917
4.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:19,6180,4810,24827
5.77Valtteri BottasWilliams FW381:19,8110,6740,19319
6.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:19,9370,8000,12616
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:19,9940,8570,05716
8.19Felipe MassaWilliams FW381:19,9970,8600,00322
9.27Nico HulkenbergForce India VJM091:20,2551,1180,25821
10.55Carlos SainzToro Rosso STR111:20,3251,1880,07022
11.11Sergio PerezForce India VJM091:20,4721,3350,14720
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:20,5861,4490,11420
13.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:20,6001,4630,01418
14.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:20,9591,8220,35918
15.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:21,1522,0150,19319
16.9Marcus EricssonSauber C351:21,2452,1080,09321
17.21Esteban GutierrezHaas VF-161:21,3382,2010,09316
18.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:21,3452,2080,00717
19.8Romain GrosjeanHaas VF-161:21,6012,4640,25615
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:21,7582,6210,15723
21.31Esteban OconManor MRT051:21,9212,7840,16322
22.12Felipe NasrSauber C351:22,3543,2170,43318
107% najlepszego czasu: 1:24,677



Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie sobotniego treningu przed Grand Prix Meksyku. Za Holendrem znalazł się Hamilton, a czołową trójkę uzupełnił Ricciardo.

Jako pierwszy na tor wyjechał Romain Grosjean – w bolidzie Francuza od razu znalazło się supermiękkie ogumienie. Tuż za Francuzem garaż Haasa opuścił jego zespołowy partner – Esteban Gutierrez, również na najbardziej miękkiej z dostępnej w ten weekend mieszanek. Inauguracyjny rezultat sesji ustanowił po pięciu minutach Esteban Ocon, wkrótce jednak przed juniora Mercedesa przesunął się drugi z kierowców Manora – Pascal Wehrlein, który pokonał pętlę Autodromo Hermanos Rodriguez w czasie 1:29,509s.

W trakcie okrążenia instalacyjnego Lewis Hamilton zgłosił swemu inżynierowi problem z układem kierowniczym, przez który bolid był w trakcie jazdy nieznacznie ściągany w lewą stronę. Niemal w tym samym czasie Rosberg walczył ze swoim bolidem w szybkich zakrętach drugiego sektora, wpadając chwilę później na metę z wynikiem 1:24,073. Wynik ten został jednak niedługo później poprawiony przez Wehrleina (1:22,743s). Kolejna próba przyniosła spodziewaną poprawę ze strony lidera klasyfikacji generalnej (1:20,566) – na pozycji liera sesji plasował się jednak jego zespołowy partner – Lewis Hamilton. Na początku sesji obaj kierowcy Srebrnych Strzał korzystali z opon oznaczonych żółtym kolorem.

Na trzecim miejscu plasował się Sergio Perez, wyprzedzający Nico Hulkenberga. Po jednym słabszym kółku Hamilton poprawił swoje osiągnięcie odnotowując rekordy we wszystkich trzech sektorach i wieńcząc próbę wynikiem 1:19,721s – najlepszym w trakcie całego weekendu. W odpowiedzi Rosberg zredukował stratę do Brytyjczyka, ale ta w dalszym ciągu pozostawała większa niż pół sekundy. Bliżej półmetka zajęć do pierwszej piątki wskoczyli Carlos Sainz z Toro Rosso oraz Felipe Massa broniący barw Williamsa – niedługo po tym Brazylijczyk zblokował jedną z opon na dojeździe do wirażu Moises Solana i wyjechał poza tor na trawiaste pobocze, marnując jedno z pomiarowych kółek.

Na pierwszym okrążeniu na miękkiej mieszance Kimi Raikkonen ustanowił czas wystarczający na zajęcie siódmego miejsca, podczas gdy Vettel przesunął się na druga lokatę, tracąc nieco ponad 0,3s do Hamiltona. W tym samym momencie Romain Grosjean zgłaszał inżynierom Haasa problemy z dogrzaniem przednich opon, a Ricciardo kończył okrążenie zapewniające mu czwarte miejsce. Wkrótce Australijczyk spadł na P5, zepchnięty przez Maxa Verstappena, jaki pobił wynik Vettela i plasował się na drugiej pozycji, 0,2s za liderem.

Około 11:30 czasu lokalnego Ricciardo podkręcił jednak tempo i wskoczył na drugą pozycję ze stratą jedynie 0,009s do Hamiltona. Niedługo po tym większość kierowców czołowych zespołów zniknęła w swoich garażach przygotowując się do symulacji czasówki z wykorzystaniem supermiękkiego ogumienia. Najwyższe wartości w punkcie pomiaru prędkości należały do kierowców Williamsa – zarówno Bottas jak i Massa przekroczyli barierę 360 km/h.

Pierwsze szybkie przejazdy na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero pozwoliły Massie awansować na siódme miejsce, tuż przed Bottasa. Ericsson zaliczył awans na czternastą lokatę, rozdzielając duet Renault: Magnussena i Palmera. Druga próba Massy zapewniła mu awans na czwartą lokatę. W pechowej sytuacji znalazł się Lewis Hamilton, który miał wokół siebie wielu wolniejszych kierowców. Osiem minut przed zakończaniem jazd Verstappen ustanowił wynik 1:19,137s, będący lepszym od wyniku, jaki przed rokiem wystarczył do zdobycia pole position.

Szansą na progres dysponował Ricciardo – kierowca z Perth trafił jednak na wolno jadące Renault w zakręcie Foro Sol i ostatecznie zakończył kółko ze stratą 0,3s do Verstappena. Wkrótce w podobnej sytuacji znalazł się w tym samym miejscu Nico Rosberg. Szybkie okrążenie Hamiltona pozwoliło mu wyłącznie na osiągnięcie poziomu drugiego miejsca (starta 0,94s do Verstappena). Chwilę później Brytyjczyk skierował swój bolid do alei serwisowej, nie podejmując kolejnej próby poprawy rezultatu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 29.10.2016 18:16[!]
szkoda że przy wynikach czasówek nie jest podane na jakich oponach osiągnięto wynik. No bo to że nie na Bridgestonach jest oczywiste...
Ambrozya, 29.10.2016 18:54[!]
@dejacek no skąd... Przecież widać, że to Miszelę...
Yurek, 29.10.2016 19:12[!]
Czy Wy w ogóle macie jakiekolwiek pojęcie o F1? Dostawcą ogumienia nie od wczoraj jest przecież Stomil Olsztyn.
kusza, 29.10.2016 19:18[!]
Raczej chodzilo o mieszanke na jakiej uzyskano czas. Nawiasem mowiac, dobry pomysl by to umieszczac w tabeli zamiast tej slynnej litery P. :]
mcracer1993, 29.10.2016 19:23[!]
No przydałoby się dodać taką adnotację - niektórzy kierowcy w treningach czy w qualach uzyskali czas na innych oponach niż cała reszta stawki. Tych przykładów jest mnóstwo.
MairJ23, 29.10.2016 19:53[!]
@Yurek no ja glupi - zapomnialem ze Stomil przejal tern caly cyrk w maju zeszlego roku - dzieki za przypomnienie.
---, 29.10.2016 20:28[!]
A ja myślałem, że dostawcą gum do F1 jest Orbit. Dzięki chłopaki za uświadomienie.
dxx91, 29.10.2016 20:29[!]
Administracja już tyle razy mówiła, że musieli by całą bazę zmieniać, żeby w tabeli były uwzględnione mieszanki a niektórzy dalej swoje...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca