F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201627 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:42,869--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:43,2430,3740,37431
3.33Max VerstappenRed Bull RB121:43,2970,4280,05426
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:43,3620,4930,06527
5.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:44,0051,1360,64327
6.11Sergio PerezForce India VJM091:44,1551,2860,15023
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:44,5561,6870,40127
8.55Carlos SainzToro Rosso STR111:44,6851,8160,12921
9.19Felipe MassaWilliams FW381:45,0392,1700,35427
10.9Marcus EricssonSauber C351:45,1682,2990,12920
11.34Alfonso Celis JrForce India VJM091:45,4762,6070,30826
12.8Romain GrosjeanHaas VF-161:45,6002,7310,12413
13.12Felipe NasrSauber C351:45,7782,9090,17817
14.21Esteban GutierrezHaas VF-161:45,9253,0560,14720
15.77Valtteri BottasWilliams FW381:45,9403,0710,01531
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:46,2193,3500,27933
17.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:46,3723,5030,15321
18.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:46,3793,5100,00721
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:46,4583,5890,07929
20.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:47,1274,2580,66910
21.42Jordan KingManor MRT051:47,5584,6890,43127
22.26Daniił KwiatToro Rosso STR112:01,98919,12014,4314
107% najlepszego czasu: 1:50,070



Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Abu Zabi, wyprzedzając w tabeli Nico Rosberga.

W trakcie porannych zajęć na torze pojawiło się dwóch kierowców rozwojowych: Alfonso Celis w bolidzie Force India, oraz Jordan King w Manorze MRT05. Dwójka zawodników otrzymała też okazję do testów systemu Halo – byli to Sebastian Vettel i Daniił Kwiat. Po serii przejazdów instalacyjnych Nico Rosberg jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, osiągając rezultat 1:42,873s na ultramiękkiej mieszance. Za Niemcem, ze stratą 0,26s. plasował się jego zespołowy partner i rywal w walce o tytuł – Lewis Hamilton, a dwie kolejne lokaty zajmowali Vettel i Raikkonen używający miękkich opon.

Dwadzieścia minut po rozpoczęciu treningu w bolidzie Kwiata doszło do przebicia lewej tylnej opony, która po pewnym czasie zaczęła ulegać defragmentacji – ze względu na niebezpieczeństwo uszkodzenia bolidu odłamkami gumy, Rosjanin został poproszony o zatrzymanie bolidu ma poboczu ósmego zakrętu. Po dwóch minutach obowiązywania żółtych flag, kierowcy mogli powrócić do jazdy w szybszym tempie. Bezpośrednio po tym Verstappen awansował na trzecie miejsce, a Hamilton objął pozycję lidera z wynikiem 1:42,051s. Na czwartej lokacie znajdował się Ricciardo tracący 0,5 do poziomu TOP3.

Podczas otwierającego weekend treningu wielu kierowców miało problemy z pokonaniem sekwencji wolnych zakrętów 5/6, gdzie swoje bolidy obrócili tak doświadczeni kierowcy jak Hamilton czy Felipe Massa. Na krótko przed upływem pierwszych 40 minut, w jakich trakcie kierowcy mogli korzystać z dodatkowego kompletu ogumienia Pirelli, Perez rozdzielił duet Ferrari awansując na szóste miejsce przy wykorzystaniu ultramiękkich opon. Po mniej więcej pięciu minutach przerwy na torze pojawił się Fernando Alonso, który na półmetku zajęć nadal nie dysponował czasem okrążenia. Hiszpan pozostał na torze i po pierwszej próbie przesunął się na miejsce trzynaste, pomiędzy Sainza i Celisa. W tym samym czasie do garażu Toro Rosso powrócił na lawecie bolid Kwiata.

Trzy minuty przed godziną trzynastą czasu lokalnego, Grosjean opuścił tor w pierwszym zakręcie, zatrzymując swój samochód tuż przed rzędem barier. „Nie wiem co się stało” – przyznał Francuz powracając do realizacji programu. Niemal w tym samym czasie Massa awansował na siódme, a Magnussen na trzynaste miejsce. Hamilton, mający w swoim Mercedesie oznaczone żółtym kolorem miękkie ogumienie Pirelli, poprawił swój wynik na 1,42,869s, powiększając przewagę nad Rosbergiem do 0,374s. Trzeci Verstappen, także na miękkiej mieszance, zredukował stratę do Niemca do 0,054s.

Kolejnym z zawodników, którzy ukończyli okrążenie na "żółtych" Pirelli PZero był Vettel. Niemiec zajmował piątą pozycję, ze stratą 1,1s do Hamiltona i 0,5s do czwartego Ricciardo. Po wcześniejszym incydencie Grosjean powrócił do garażu Haasa, gdzie mechanicy ze względów bezpieczeństwa zajęli się przeglądem konstrukcji. Dwanaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Marcus Ericsson ukończył konkurencyjne kółko na supermiękkich oponach, jakie zapewniło mu awans na dziewiąte miejsce. Kilka chwil później Szwed spadł na P10, wyprzedzony przez Sainza i Massę.

W ostatnich minutach Hamilton powrócił do korzystania z miękkiego ogumienia – Brytyjczyk wykonywał jednak dłuższy przejazd, a jego czasy były o mniej więcej 3 sekundy wolniejsze od tempa, jakie prezentował na wcześniejszych etapach treningu. W finałowych momentach FP1 Celis opuścił garaż Force India na oponach typu "ultrasoft", nie poprawiając jednak swego wyniku. W klasyfikacji nie doszło już do żadnych znaczących zmian, a do jedynego incydentu przyczynił się Esteban Gutierez, który zbyt mocno opóźnił hamowanie do ósmego zakrętu i skorzystał z asfaltowego pobocza.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 25.11.2016 12:24[!]
Redbulle bliziutko ... będzie gorąco, Rosberg nie wytrzyma, Redbulle 2-3 I Lewis mistrzem :p
Gerard, 25.11.2016 13:04[!]
Spokojnie, Nico zazwyczaj wykreca gorsze okrążenia w pierwszym treningu, gdyż on poświęca te sesje na, jak sama nazwa mówi, trenowanie, a nie cisniecie na pałę i ryzykowanie rozbicia bolidu na jeszcze słabo nagumowanym torze. Nico to inteligentny zawodnik i on nie potrzebuje podnosić sobie ego jakimiś szalonymi czasami na nic nie znaczącym treningu. W drugiej sesji Niemiec juz będzie blisko Hamiltona, a może przed nim. Roznica pomiędzy Mercedesem, a Red Bullem? Jest ona taka, ile wynosi różnica pomiędzy Hamiltonem, a Verstappenem, gdyż to są kierowcy o podobnych umiejętnościach i obaj w tej sesji cisnęli na maxa.
NoName, 25.11.2016 16:33[!]
@Gerard inteligentny jest ake nie ma psychiki mistrza. Jak go zaczną RB w wyścigu naciskać to zacznie popełniać błędy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca