F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201629 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:15,537--31
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:15,6380,1010,10139
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:15,9560,4190,31826
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:16,3080,7710,35229
5.33Max VerstappenRed Bull RB121:16,3710,8340,06330
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:16,4260,8890,05537
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:16,5601,0230,13434
8.11Sergio PerezForce India VJM091:16,6971,1600,13728
9.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:16,9121,3750,21524
10.55Carlos SainzToro Rosso STR111:17,1301,5930,21839
11.77Valtteri BottasWilliams FW381:17,5622,0250,43244
12.8Romain GrosjeanHaas VF-161:17,5992,0620,03733
13.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:17,8382,3010,23927
14.21Esteban GutierrezHaas VF-161:17,9092,3720,07125
15.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:17,9202,3830,01126
16.12Felipe NasrSauber C351:18,1872,6500,26729
17.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:18,2742,7370,08734
18.9Marcus EricssonSauber C351:18,3012,7640,02733
19.19Felipe MassaWilliams FW381:18,7463,2090,44510
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:18,8713,3340,12522
21.88Rio HaryantoManor MRT051:20,5284,9911,65728
22.94Pascal WehrleinManor MRT051:20,8685,3310,34025
107% najlepszego czasu: 1:20,825

Są tory w kalendarzu, które nawet w głowie Berniego Ecclestone'a są nie do ruszenia i muszą być obecne w Formule 1. Wprawdzie jest ich niewiele, ale Monako to właśnie jeden z nich. Perła w koronie, szczyt splendoru i bogactwa. To tutaj świat F1 czuje się jak u siebie. Wyjątkowość weekendu zaczyna się już wraz z treningami, które mają miejsce w czwartek, a nie standardowo w piątek.

Legendarny weekend rozpoczął się wyjazdem z garażu Haasa, ale reszta stawki też szybko postanowiła wykonać okrążenia instalacyjne. Co ciekawe, od razu na ultra-miękkich oponach wyjechał Kevin Magnussen oraz Nico Rosberg, dzięki czemu mogliśmy po raz pierwszy na ekranach zobaczyć fioletowe oznaczenia Pirelli.

O ile cała stawka po kółkach instalacyjnych skryła się w garażu, o tyle Mercedes postanowił przejechać więcej okrążeń na ultra miękkich oponach. Hamilton szybko zszedł do czas na poziomie 1:18. Dopiero po niemal 10 minutach dołączył do nich Kwiat w swoim Toro Rosso. Tymczasem Hamilton mimo upływu rund w dalszym ciągu poprawiał czas, tym razem meldując się z wynikiem 1:17,381. Reszta stawki również dołączyła do akcji w kolejnych minutach, jednak nikt nie zdecydował się poza Mercedesem na fioletowe opony Pirelli. Stąd też straty do mistrzów świata były spore. Hamilton ostatecznie zakończył przejazd z czasem 1:16,588.

Pierwszą ofiarą krętych uliczek Monte Carlo był Felipe Massa w zakręcie Sainte Devote. Dla Brazylijczyka to jeden z najbardziej pechowych wiraży w całym kalendarzu. Uszkodzeniu uległo zarówno przednie jak i lewe tylne zawieszenie, co zwiastowało sporo pracy w garażu Williamsa. Chwilowo w pierwszym zakręcie mieliśmy wirtualny samochód bezpieczeństwa, jednak porządkowi w Monako jak zwykle szybko uporali się z bolidem.

Bardzo dobry czas na super-miękkiej mieszance wykręcił Daniel Ricciardo, Australijczyk wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,176 do Hamiltona. W ten weekend ten kierowca Red Bulla otrzymał nową specyfikację silnika Renault, tymczasem Verstappen podróżuje wraz ze starą specyfikacją.

Kolejny wyjazd Mercedesa na ultra-miękkich gumach przyniósł kolejną poprawę czasu Srebrnych Strzał. Lewis Hamilton pokonał kółko w czasie 1:15,537, z Nico Rosberg był wolniejszy o 0,1 sekundy. Anglik jednak po chwili przestrzelił hamowanie w pierwszym zakręcie i musiał się ratować zablokowaniem opon, co dość mocno je nadwyrężyło. Oczywiście z biegiem sesji coraz więcej kierowców decydowało się na ultra-miękkie opony. Verstappen na tej mieszance był wolniejszy od Hamiltona od 0,8 sekundy. Nieco lepiej poszło Vettelowi, który tracił do lidera 0,4 sekundy.

Końcówka treningu nie przyniosła wielkich zmian w tabeli, w dalszym ciągu widać sporą przewagę Mercedesa, który pewnie pokonuje ciasne zakręty. Mimo wszystko reszta ekip z pewnością nie podda się już po pierwszym treningu i z kolejnymi sesjami może dojść do pewnych niespodzianek. Na torze tymczasem mieliśmy tylko kilka drobnych incydentów, jak wyjazdy w Sainte Devote, czy przebita opona Nico Rosberga oraz Jensona Buttona z powodu odłamków na torze. Ostatecznie sesja została przerwana czerwoną flagą na 3 minuty przed końcem, by uporać się z wszystkimi odłamkami.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 26.05.2016 11:35[!]
Szczęście że ta pokrywa studzienki nie została wyrzucona gdzieś w górę i nie wyczyniła jeszcze poważniejszych szkód, bo to jak rozwaliła nie tylko przednie skrzydło ale i podłogę dalej u Buttona, to było dopiero uderzenie :O
paymey852, 26.05.2016 11:52[!]
@TommyYse
a Button to nie oberwał czasem kamerą z bolidu Rosberga
TommyYse, 26.05.2016 11:57[!]
Co ty, to właz studzienki był https://pbs.twimg.../CjX6Om6UYAoTJu_.jpg
Pavlos Le Paul, 26.05.2016 11:59[!]
Pascal musi się trochę sprężyć, bo na 107% nie wyjdzie.
paymey852, 26.05.2016 12:06[!]
@TommyYse
na 100% widziałem jak Button oberwał czymś od Rosberga
TommyYse, 26.05.2016 12:08[!]
Bo Rosberg najechał na tę studzienkę i ja wyrwał stamtąd do tego przebijając swoją lewą tylną oponę.

BTW teraz inspekcja toru trwa i oglądają te studzienki przez co małe opóźnienia są (GP2 powinno już jeździć)
paymey852, 26.05.2016 12:22[!]
@TommyYse
Dzięki
... dobrze że nie oberwał nikt w głowę
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca