F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201629 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:14,607--40
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:15,2130,6060,60635
3.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:15,5060,8990,29348
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:15,5710,9640,06542
5.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:15,8151,2080,24453
6.55Carlos SainzToro Rosso STR111:15,9811,3740,16654
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:16,0401,4330,05938
8.11Sergio PerezForce India VJM091:16,1201,5130,08048
9.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:16,2691,6620,14940
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:16,3251,7180,05646
11.27Nico HulkenbergForce India VJM091:16,4871,8800,16249
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:16,7232,1160,23643
13.21Esteban GutierrezHaas VF-161:16,7822,1750,05940
14.77Valtteri BottasWilliams FW381:16,8492,2420,06747
15.8Romain GrosjeanHaas VF-161:16,8742,2670,02523
16.19Felipe MassaWilliams FW381:17,2862,6790,41242
17.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:17,5302,9230,24429
18.9Marcus EricssonSauber C351:17,5622,9550,03239
19.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:17,7613,1540,19924
20.12Felipe NasrSauber C351:17,9993,3920,23849
21.88Rio HaryantoManor MRT051:18,6474,0400,64810
22.94Pascal WehrleinManor MRT051:18,8144,2070,16746
107% najlepszego czasu: 1:19,829

Pomiędzy pierwszym a drugim treningiem tor w Monako wymagał kilku poprawek. Jak się okazało bolid Jensona Buttona uszkodziła poluzowana klapa studzienki, co zmusiło porządkowych do ponownego przyspawania jej. Na szczęście sesja rozpoczęła się bez opóźnień i wszyscy bezpiecznie mogli wyjechać na trasę.

Tuż po zapaleniu zielonego światła, na tor wyjechała połowa stawki i tym razem nie zakończyło się na okrążeniach instalacyjnych. Bardzo szybko mieliśmy w tabeli pierwsze czasy. Początkowo prowadził Haas, podróżując na ultra-miękkich oponach, jednak Grosjean szybko odczuł niestabilność swojego bolidu podczas hamowania i rozbił się tuż po wyjeździe z tunelu.

W garażu Jolyona Palmera trwały usilne prace przy bolidzie, by Anglik po porannej kraksie mógł wrócić na tor, a tymczasem na czoło tabeli wskoczył Nico Rosberg, ze stosunkowo słabym czasem – 1:16,694, który został uzyskany na super-miękkich oponach. Dlatego też Hamilton nie miał problemu z pobiciem go, wykręcając 1:15,489. Co ciekawe, na ultra-miękkiej mieszance Daniel Ricciardo pojechał jeszcze szybciej, popisując się wynikiem 1:15,315, a na następnych kółkach bardzo zbliżył się do pobicia granicy 1:15. Red Bull w takim razie nie rzucał słów na wiatr obiecując wysoką formę w Monako.

Po 20 minutach mieliśmy drugą, tym razem poważniejszą kraksę. W tym samym miejscu co Grosjean rozbił się Rio Haryanto i porządkowi byli zmuszeni do ściągnięcia jego maszyny z pobocza. Po chwili ciszy w związku z kraksą Manora, ultra-miękkich opon spróbowała reszta stawki. Verstappen po błędzie w pierwszym zakręcie stracił do Ricciardo pół sekundy. Co ciekawe, Mercedes na kolejnym przejeździe na fioletowych oponach, nie był w stanie pokonać czasu Ricciardo.

Dopiero sam Ricciardo pobił swój czas na półmetku sesji, wykręcając świetny wynik 1:14,607. Tymczasem w zakręcie Mirabeau popełnił Vettel i obrócił swoje Ferrari, przy okazji uszkadzając tylne skrzydło. W tym czasie w garażu Renault prace dobiegły końca i Palmer mógł wyruszyć na tor, by nadrabiać stracony czas. Renault nie zaliczy jednak dzisiejszego dnia do szczęśliwych. Chwilę po wyjeździe Palmera, bolid rozbił Kevin Magnussen w ostatnim zakręcie.

Również Vettel nie będzie po dzisiejszym dniu zbyt szczęśliwy. Na kolejnym szybkim wyjeździe na wyjściu z Sainte Devote uderzył tylnym lewym kołem w barierę, co mogło skutkować kolejną poważną awarią. Końcówkę treningu kierowcy poświęcili na długie przejazdy, które pokazał, że ultra-miękka opona jednak jest dość wytrzymała, choć najprawdopodobniej nie na tyle, by przejechać wyścig na jeden postój.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,9m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 26.05.2016 16:10[!]
Wygląda na to ze jeśli w sobotę pogoda dopisze to może paść rekord okrążenia toru w Monako.
MartiniRacing, 26.05.2016 16:21[!]
Jak może Ferrari deklarować że będą wygrywać skoro staczają się w dół!!!!!! Vettel jeździ nerwowo. W ogóle to auto jest strasznie nie stabilne! Co do Riccardo to chce udowodnić że to on jest numer 1.
piwo, 26.05.2016 17:13[!]
kviatek bardzo ladnie. widac ze nie jest taki zly jak go pisza i jest na rowni z chlopakami sajncem czy maxem. ricardo wyglada mi na przyszlorocznego mistrza. brawo.
piro, 26.05.2016 17:28[!]
Zapowiadają się ciekawe kwalifikacje, wyścig moje trochę mniej. Szkoda trochę williamsa który stacza się w dół z każdym wyścigiem a tutaj w monaco to już porażka. Gdyby Grosjean się nie rozbił byłby pewnie przed dwoma williamsami. Jak tak dalej pójdzie to znowu zobaczymy jeden z ich bolidów odpadający w Q1 (Magnussen prawdopodobnie będzie sprawcą). Zastanawia mnie czy to będzie pierwsze GP od bardzo dawna gdzie kierowca mercedesa nie zdobędzie PP?
Masio, 26.05.2016 17:50[!]
Tak jak w zeszłym roku, Williams w Monako "nie istnieje".
Phaedra, 26.05.2016 18:09[!]
@Masio
A dekadę temu Monako to był ich mocny punkt.
marios76, 26.05.2016 18:36[!]
@Phaedra A dwie dekady temu nie mieli słabych punktów:/
Ricardo nie ma wyboru, musi jechać swoje: spokojnie pokonać Maxa. Reszta się nie liczy...
Agila, 26.05.2016 19:28[!]
Czy Ric jeździł z tym poprawionym silnikiem?
ahn, 26.05.2016 19:32[!]
Tak, tylko Ricciardo z nim jeździł. Verstappen dostanie go dopiero w Kanadzie.
TommyYse, 26.05.2016 19:34[!]
Pamiętajcie że ten silnik nowy z pewnością jest wiele wart w takiej Kanadzie, ale w Monako to setne sekundy są, nie dziesiąte :)
Mateo_R19, 26.05.2016 20:02[!]
Myślę ze jednak dziesiate. Pomijajac moc to jednak są jeszcze właściwości jezdne które tez ulegly poprawie.
marios76, 26.05.2016 21:24[!]
@piwo Zacznij pisać po polsku, bo wyglądasz na analfabete. Ja rozumiem, tablet, czy telefon, błędy, niedokladnosci; ale żeby nazwiska z małej litery i je przekrecac ? Nie przesadzam, już Ci zwracano o to uwagęna forum.
@MartiniRacing Ferrari będzie trzecią siłą w tym wyścigu. Bardzo bym chciał aby w sobotę Ricciardo rozdzielil Mercedesy. Nieźle Toro Rosso wygląda i czy to wszystko na co stać McLarena??

@TommyYse Tak, w sumie w Monako mógłby jechać bez silnika;) Mocy nigdy za mało, oczywiście mniej tu pomaga, ale na pewno nie przeszkadza. Jeżeli Renault mówiło o zysku rzędu kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu, to w Monaco można spodziewać się około połowy tego. Myślę, żezysk jest na poziomie 0,2 - 0,3 sekundy. Mało?? To spekulacje, ale na pewno nie są to setne czy tysieczne.
bartoszcze, 27.05.2016 08:14[!]
@TommyYse
Niemniej, surprise. to Mercedes miał najlepsze wartości speed trapu na treningach.
derwisz, 27.05.2016 08:16[!]
Już 3 wyścigi temu po wypowiedzi kogoś z obozu Ferki, ze Ferka szybko zdetronizuje Merca przewidywałem, ze szybciej niż to się stanie RBR wyprzedzi Ferke i stanie sie drugą siłą w stawce. Od tamtego czasu wiele wskazuje na to, że właśnie widzimy zmianę warty na drugim miejscu w stawce. RBR nieubłaganie zaczyna przeganiać Ferrari.
Zomo, 27.05.2016 19:39[!]
Intryguje mnie tok myslenia krytykow Ferrari. Jak w tamtym roku Raikkonen kiepsko sobie radzil to bylo ze "dziadek nie powinien miejsca zajmowac mlodym zdolnym". Jak sie Vettel nie umie odnalesc w tym sezonie to jest "Ferrari slabe, Vettel jeździ nerwowo, auto strasznie nie stabilne, olaboga!!"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca