F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201612 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:14,755--22
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:15,0860,3310,33130
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:15,2430,4880,15722
4.33Max VerstappenRed Bull RB121:15,5530,7980,31029
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:15,6180,8630,06523
6.77Valtteri BottasWilliams FW381:16,3011,5460,68330
7.27Nico HulkenbergForce India VJM091:16,4641,7090,16324
8.55Carlos SainzToro Rosso STR111:16,5431,7880,07921
9.11Sergio PerezForce India VJM091:16,5771,8220,03425
10.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:16,6631,9080,08618
11.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:16,7341,9790,07128
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:16,7882,0330,0548
13.8Romain GrosjeanHaas VF-161:17,0082,2530,22022
14.19Felipe MassaWilliams FW381:17,0652,3100,0577
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:17,3102,5550,24524
16.21Esteban GutierrezHaas VF-161:17,3192,5640,00924
17.12Felipe NasrSauber C351:17,8553,1000,53621
18.88Rio HaryantoManor MRT051:18,1033,3480,24821
19.9Marcus EricssonSauber C351:18,1293,3740,0268
20.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:18,4093,6540,28013
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:18,4533,6980,04430
22.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:18,5833,8280,13028
107% najlepszego czasu: 1:19,988


Lewis Hamilton odnotował najlepszy czas okrążenia podczas porannego, piątkowego treningu przed Grand Prix Kanady, wyprzedzając w tabeli rezultatów Nico Rosberga i Sebastiana Vettela.

Podczas gdy Romain Grosjean jaklo pierwszy opuszczał aleję serwisową, Jolyon Palmer przystępował do próbnego startu. Pierwsze minuty standardowo upłynęły na pokonywaniu przez kierowców okrążeń wyjazdowych, chociaż na Red Bullu RB12 Daniela Ricciardo dostrzec można było od samego początku ślady farby flow-vis. Sześć minut po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z pit-lane, Nico Rosberg ustanowił pierwszy czas weekendu – 1:30,434s.

Kiedy Fernando Alonso dyskutował w garażu McLarena ze Stoffelem Vandoornem, kolejny z zawodników – Rio Haryanto, ukończył pomiarowe kółko z wynikiem 1:25,231s. Wkrótce poprzeczkę podnieśli Ricciardo oraz Massa, którzy zeszli do poziomu 1min17s. Krótko po tym, jak na czoło tabeli wysunął się Kimi Raikkonen, Felipe Massa wypadł z toru na dojeździe do pierwszego zakrętu, rozbijając swego Williamsa o barierę z opon. Krótko po tym Brazylijczyk stwierdził, że musiało dojść do problemu technicznego, gdyż przy dezaktywacji DRS nagle stracił kontrolę nad tyłem bolidu. Na kilka minut trening został wstrzymany poprzez wywieszenie czerwonych flag.

Po przerwie, około 10:40 czasu lokalnego, kierowcy mogli powrócić do pracy – na wyjeździe z alei serwisowej bardzo szybko zaroiło się od samochodów, które wkrótce zaczęły przemykać pomiędzy wysokimi krawężnikami Circuit Gilles Villeneuve. W garażu Saubera stale przebywał Marcus Ericsson, przy którego bolidzie uwijali się mechanicy Saubera. Mniej więcej na półmetku zajęć Esteban Gutierrez wykonał swój pierwszy przejazd na ultramiękkiej mieszance. Z kolei Bottas awansował na drugie miejsce, tracąc około pół sekundy do osiągnięcia Raikkonena.

Podczas gdy z prowadzeniem bolidu Renault RS16 odważnie walczył Kevin Magnussen, Carlos Sainz wskoczył na drugą pozycję, zaliczając bardzo bliski przejazd obok ściany mistrzów. Chwilę później pozycję wicelidera klasyfikacji sesji odzyskał Bottas. Wkrótce po tym przejazdy na ultramiękkiej mieszance rozpoczął duet Mercedesa: Nico Rosberg wykręcił czas 1:15,746s, a Hamilton przebił wynik z ubiegłorocznego pierwszego treningu wpadając na metę z wynikiem 1:14,980s. Kolejne okrążenie pozwoliło Niemcowi odzyskać pierwsze miejsce w tabeli sesji.

W międzyczasie Williams podzielił się pierwszymi informacjami na temat kraksy Felipe Massy, potwierdzając, że DRS nie został w pełni zamknięty na dohamowaniu, co z kolei doprowadziło do utraty przez Brazylijczyka kontroli nad bolidem. Hamilton poprawił najlepszy wynik na 1:14,755s, ostro blokując później koła swego Mercedesa na dojeździe do nawrotu przed długą prostą.

Mniej więcej dwadzieścia minut przed końcem sesji korzystający z supermiękkego ogumienia Sebastian Vettel awansował na trzecią pozycję, spychając poza TOP3 Maxa Verstappena. Niemal w tym samym momencie zespołowy partner Niemca – Raikkonen otarł się o betonową ścianę zlokalizowaną w okolicach czwartego zakrętu. Ostatnie okrążenie dało Felipe Nasrowi awans na siedemnaste miejsce, przed Haryanto, który popisał się drugim najlepszym wynikiem w punkcie pomiaru prędkości, ustanawiając 334km/h (1. miejsce należało do Bottasa 338km/h).

Dziesięć minut przed zakończeniem treningu, do jazdy powrócił Jenson Button, mający wówczas na koncie jedynie sześć okrążeń. Bardzo mocny początek weekendu w Montrealu odnotowała ekipa Force India – Hulkenberg zajmował siódme, a Perez dziewiąte miejsce. Pierwszy trening nie ułożył się po myśli Renault: Kevin Magnussen zajął dwudzieste, a Jolyon Palmer ostatnie, dwudzieste drugie miejsce.

Tuż przed zakończeniem zajęć w bolidzie Buttona doszło do usterki technicznej, czego dowodem był dym unoszący się za tylnym skrzydłem. Jadący w wolnym tempie mistrz świata z 2009 usłyszał przez radio, że Honda rozumie zaistniały problem, ale samochód musi wrócić do alei serwisowej.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 10.06.2016 17:51[!]
McL i Ferrari ponoć mają nowe turbiny, ale Mercedes nic o tym nie wie... :)
mich909090, 10.06.2016 17:59[!]
Mercedes przywiózł na ten weekend poprawki aero w obszarze prawie całego samochodu.Tyle poprawek to np. Manor nie robi chyba na przestrzeni całego całego sezonu.
dxx91, 10.06.2016 18:59[!]
HAM na SS, ROS na US. Mało kto na ultra jeździł w T1, Saubery i Haas na pewno.
bartoszcze, 10.06.2016 20:01[!]
@mich909090
Merc podobno testował skrzydło na Baku.

@Sgt Pepper
Za to turbiny we wszystkich silnikach Mercedesa brzmią podobno znacznie głośniej.
marios76, 11.06.2016 07:18[!]
Renault ma za to najlepszy bolid, a regularne poprawki sprawiają stałe utrzymywanie sięw czubie stawki. Zapomniałem wspomnieć; odwróć tabele, Renault na czele! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca