F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Grand Prix of Europe 201619 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:44,223--33
2.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:44,9130,6900,69026
3.11Sergio PerezForce India VJM091:45,3361,1130,42337
4.77Valtteri BottasWilliams FW381:45,7641,5410,42835
5.27Nico HulkenbergForce India VJM091:45,9201,6970,15637
6.55Carlos SainzToro Rosso STR111:46,0271,8040,10735
7.33Max VerstappenRed Bull RB121:46,0681,8450,04135
8.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:46,2191,9960,15136
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:46,2342,0110,01532
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:46,2932,0700,05932
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:46,4982,2750,20527
12.8Romain GrosjeanHaas VF-161:46,6812,4580,18329
13.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:46,6942,4710,01332
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:46,7442,5210,05035
15.21Esteban GutierrezHaas VF-161:46,8302,6070,08626
16.19Felipe MassaWilliams FW381:47,0602,8370,23028
17.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:47,3293,1060,26938
18.88Rio HaryantoManor MRT051:47,4873,2640,15833
19.9Marcus EricssonSauber C351:47,7723,5490,28522
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:47,7943,5710,02235
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:48,0183,7950,22436
22.12Felipe NasrSauber C351:48,0813,8580,06338
107% najlepszego czasu: 1:51,519


Lewis Hamilton odnotował najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Europy, wyprzedzając w tabeli Nico Rosberga aż o niemal 0,7s.

Popołudniowy trening rozegrany został w sprzyjających warunkach pogodowych, jednak w porównaniu do porannych jazd nad Baku zbierało się dużo więcej ciemnych chmur. Już kilka minut po starcie sesji doszło do uszkodzenia mocowania jednego z krawężników w pierwszym sektorze – nie wpłynęło to jednak na zajęcia, które kontynuowano bez żadnych przerw.

Kilka minut po rozpoczęciu treningu, Carlos Sainz uzyskał czas 1:48,691s. Nieco później wyniki te zostały przebite przez kierowców Force India; Hulkenberga i Pereza. Podobni jak miało to miejsce podczas inauguracyjnej sesji weekendu, także po południu wielu kierowców miało problemy z pokonaniem trzeciego zakrętu i korzystało z ciasnej strefy wyjazdowej (między innymi Sebastian Vettel, Esteban Gutierrez, Max Verstappen czy w końcu Jolyon Palmer).

Mercedes od samego początku podzielił obowiązki związane z pracą nad ogumieniem pomiędzy dwójkę swych kierowców: podczas gdy Hamilton (wtedy liderujący już klasyfikacji z czasem 1:45,102s) korzystał z miękkiej mieszanki, Rosberg pokonywał kolejne kilometry na pośrednim ogumieniu. Około dwadzieścia minut po godzinie siedemnastej czasu lokalnego, na trzecią pozycję awansował Valtteri Bottas, korzystający z supermiękkich Pirelli PZero.

W kolejnych minutach kierowcy i zespoły przenieśli koncentrację właśnie na pracę nad najbardziej miękkim z dostępnych w Baku rodzajów ogumienia, co doprowadziło do licznych przetasowań w tabeli. Najpierw Bottas zaliczył kolejny awans wskakując na drugie miejsce, a Vettel znalazł się na piątej lokacie, tuż przed Carlosem Sainzem. Prowadzenie w tabeli objął Rosberg – Niemiec pokonał pętlę Baku City Circuit w czasie 1:44,913. Szybkie okrążenie Hamiltona pozwoliło Brytyjczykowi na znalezienie się na drugiej pozycji, ze stratą 0,2s do lidera.

Trzykrotny mistrz serii Grand Prix zmarnował kolejne okrążenie po błędzie w trzecim sektorze, ale niedługo po tym uzyskał rekord wynoszący 1:44,223. Po raz kolejny z dobrej strony prezentował się McLaren – chociaż Jenson Button tracił do Hamiltona aż 1,5s, to jednak plasował się na wysokim, szóstym miejscu. Daniel Ricciardo, który powracał do jazdy po niefortunnej kraksie z pierwszego treningu znajdował się na dziesiątym miejscu, tracąc trzy pozycje do swego zespołowego partnera. Na nieco ponad 30 minut przed końcem zajęć, gdy większość zespołów realizowała już program dłuższych przejazdów, do pracy powrócił Fernando Alonso, który wcześniej doświadczył usterki technicznej McLarena MP4-31.

Ze względu na czas, w jakim odbywał się drugi trening (dokładnie o tej samej porze dnia odbędzie się niedzielny wyścig), zawodnicy ochoczo pokonywali kolejne okrążenia porównując pracę mieszanek opon i określając kierunki prac nad ustawieniami. Mniej więcej dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę jazdę w treningu zakończył Nico Rosberg, który zatrzymał swój bolid przy jednym z posterunków obsługi toru, powodując zarządzenie okresu wirtualnej neutralizacji. „Mam problem z jazdą i silnikiem” – powiedział Niemiec.

Z kolei korzystający z miękkiej mieszanki Vettel zgłaszał swojemu inżynierowi utratę temperatury ogumienia, która negatywnie wpływała na odczucia związane z prowadzeniem się bolidu. W realizacji programu mógł przeszkadzać pod koniec sesji dość mocny wiatr – szczególne ostrzenie o jego możliwych uderzeniach w czwartym zakręcie otrzymał między innymi Serio Perez. W ostatnich minutach doszło do trzech incydentów: Carlos Sainz obrócił swój bolid podczas pokonywania pierwszego zakrętu, Gutierrez zahaczył o bandę w sekcji przy zamku, a Raikkonen zatrzymał swój bolid w piątym zakręcie po awarii MGU-K, powodując wprowadzenie drugiego okresu wirtualnej neutralizacji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
macieiii, 17.06.2016 18:14[!]
mam nadzieję że Ferrari i RBR się kryją z osiągami
+AS+, 17.06.2016 18:23[!]
Mam nadzieję, że FI może powalczyć to podium.
mcracer1993, 17.06.2016 19:02[!]
Nie wiem jak Ferrari ale dla RBR to będzie ciężkie GP. Są najwolniejsi na prostych (a jest ich sporo), a ten sektor z zamkiem im wcale nie pomoże.
Aeromis, 17.06.2016 23:17[!]
@macieiii
To nowy tor, szansa na to że się kryją jest malutka (choć różnice pewnie się wyraźnie zmniejszą), a mocne wyniki bolidów z mercem na pokładzie wydają to potwierdzać, nawet Manorowi dobrze idzie. Oczywiście, ze względu na długość toru to i różnice w czasach są większe, co prawdopodobnie bezpośrednio przełoży się na wyniki kwalifikacji, ale już niekoniecznie aż tak bardzo na wyścig, bo w końcu i okrążeń będzie mniej do pokonania.
macieiii, 18.06.2016 01:31[!]
@Aeromis czekamy też na nagumowany tor, który może im pomóc, chodź przy opadach może nic z tego nie wyjść. Wspominając Singapur może nam Ferrari znów jak w Kanadzie wyskoczy.
@+AS+ Hulk mógłby wyskoczyć jak w kwalifikacjach na Monaco. Williams też ma spore szanse na tym torze.
---, 18.06.2016 09:06[!]
A no właśnie co do opadów ... Jakie jest w ogóle prawdopodobieństwo deszczu?
step07, 18.06.2016 09:20[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca