F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20163 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:07,967--25
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:07,9860,0190,01919
3.27Nico HulkenbergForce India VJM091:08,5800,6130,59428
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:08,5890,6220,00925
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:08,6490,6820,06030
6.55Carlos SainzToro Rosso STR111:08,7130,7460,06432
7.33Max VerstappenRed Bull RB121:08,7610,7940,04820
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:08,8200,8530,05923
9.77Valtteri BottasWilliams FW381:08,9410,9740,12124
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:08,9941,0270,05330
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:09,0751,1080,08126
12.19Felipe MassaWilliams FW381:09,1841,2170,10917
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:09,2071,2400,02326
14.11Sergio PerezForce India VJM091:09,2261,2590,01932
15.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:09,5251,5580,29919
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:10,0202,0530,49523
17.94Pascal WehrleinManor MRT051:10,0342,0670,01420
18.21Esteban GutierrezHaas VF-161:10,1382,1710,10416
19.9Marcus EricssonSauber C351:10,1402,1730,00219
20.8Romain GrosjeanHaas VF-161:10,4002,4330,26031
21.12Felipe NasrSauber C351:10,4442,4770,04422
22.88Rio HaryantoManor MRT051:11,3283,3610,88425
107% najlepszego czasu: 1:12,725

Drugi trening przed Grad Prix Austrii rozpoczął się przy bardzo niepewnej pogodzie. Asfalt był jeszcze suchy, ale prognozy donosiły o 40% szans na deszcz. Dodatkowo ciemne chmury nie zwiastowały niczego dobrego. Dlatego bardzo szybko stawka wyjechała na tor, prowadzona przez Lewisa Hamiltona.

Od razu też zaczęto wykręcać bardzo mocne czasy. Rosberg zameldował się na czele z wynikiem 1:07,967 jadąc na super-miękkich oponach. W garażu pozostawał jedynie Max Verstappen, którego Red Bull ciągle był naprawiany po kraksie w pierwszym treningu. Tymczasem na pobocze wypadł Kimi Raikkonen w piątym zakręcie, jednak udało mu się wrócić na tor.

Właściwie w tym momencie w ostatnim zakręcie rozpoczęła się ulewa, która uniemożliwiła dalszą jazdę. Początkowo w trzecim sektorze, a później na całym torze Opady były tak intensywne iż z prostej startowej ledwo było widać ostatni zakręt. Wśród kierowców nastąpiła ewakuacja do boksów, co nie było łatwe. Gdy już wszyscy zjechali zaczęło się oczekiwanie na lepsze warunki, jednak chwilowo szalała potworna nawałnica.

Ponad półgodzinną ciszę przerwał Daniel Ricciardo, wyjeżdżając od razu na oponach przejściowych. Tor bardzo szybko wysychał ze względu na wysoką temperaturę. Do Australijczyka szybko dołączyła reszta stawki, w tym Max Verstappen. Kierowcy zaczęli informować inżynierów, iż drugi zakręt jest już właściwie suchy, jednak wiele problemów sprawiał ostatni, w którym Ricciardo wykonał piruet.

Pomimo wielu kółek na przejściowych oponach, tor wyschnął wystarczająco do założenia gładkich opon dopiero na 20 minut przed końcem treningu. Zaryzykowali kierowcy Ferrari. W ślad za nimi poszli Sainz i Ricciardo, ale reszta stawki już nie była tak ochocza. Dopiero po kilku kółkach na tor wyjechali kolejni zawodnicy.

Dopiero w samej końcówce treningu warunki pozwoliły na poprawę czasów i na bardzo szybkim kółku był Nico Rosberg. Nie dokończył go jednak, co pozwoliło się zbliżyć Hamiltonowi na zaledwie 0,019 sekundy. Szybko chciał również pojechać Vettel, ale podczas hamowania jego bolid nagle się obrócił powodując lądowanie w pułapce żwirowej. Spowodowało to ogłoszenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, przez co kierowcom zostały już tylko próbne starty.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca