F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20188 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.5S. VettelFerrari SF71H21:29,060311:28,341311:27,958612
2.7K. RaikkonenFerrari SF71H11:28,951331:28,515321:28,101612
3.77V. BottasMercedes W09 EQ Power+31:29,275341:28,794631:28,124615
4.44L. HamiltonMercedes W09 EQ Power+51:29,396421:28,458641:28,220616
5.3D. RicciardoRed Bull RB1461:29,552351:28,962351:28,398612
6.10P. GaslyToro Rosso STR1391:30,121691:29,836661:29,329618
7.20K. MagnussenHaas VF-1871:29,594771:29,623671:29,358316
8.27N. HulkenbergRenault R.S.18111:30,260661:29,187681:29,570315
9.31E. OconForce India VJM11121:30,3386101:30,009691:29,874416
10.55C. SainzRenault R.S.1881:29,893681:29,8026101:29,986618
11.28B. HartleyToro Rosso STR13131:30,4129111:30,1056---15
12.11S. PerezForce India VJM11101:30,2185121:30,1566---11
13.14F. AlonsoMcLaren MCL33151:30,5306131:30,2126---12
14.2S. VandoorneMcLaren MCL33141:30,4796141:30,5256---12
15.33M. VerstappenRed Bull RB1441:29,374415-----4
16.8R. GrosjeanHaas VF-18161:30,5307------7
17.9M. EricssonSauber C37171:31,0639------9
18.35S. SirotkinWilliams FW41181:31,4148------8
19.16C. LeclercSauber C37191:31,4208------8
20.18L. StrollWilliams FW41201:31,5038------8
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Ferrari SF71H) - 1:27,958 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:35,178
 kara cofnięcia o 5 pozycji na starcie za wymianę skrzyni biegów

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pumba, 07.04.2018 18:57[!]
Trzeba przyznać, że Sauber dogonił Williamsa... ;) Szkoda tylko spin'a Leclerc'a na ostatnim zakręcie
Tetracampeon, 07.04.2018 19:05[!]
Absolutna żenada, jeśli chodzi o Williamsa. Jeszcze pod koniec sezonu 2014, Williams był drugą siłą w stawce, i zanosiło się na to, że zagrożą Mercedesowi w sezonie 2015. A teraz? Nie oszukujmy się. Williams zmierza ku przepaści. Nie ma co. Żal na to patrzeć. :-(
seb5, 07.04.2018 19:07[!]
Cóż za wspaniała odpowiedź Ferrari względem kwalifikacji w Australii. Oby tak dalej :)
Czyżby Alonso zamienił siekierkę na kijek ? Słabo McLaren, świetne Toro Rosso.
Mahilda111, 07.04.2018 19:09[!]
@seb5
Renault przynajmniej prezentuje jakiś poziom niezawodności ;) Na koniec dnia to decyduje o końcowym wyniku.
Aeromis, 07.04.2018 20:00[!]
Cieszy że Bottas w nieco lepszej formie, a być może Raikkonen jednak pokona czterokrotnego, oby. Ricciardo dalej solidnie, Verstappen po nieudanym ostatnim wyścigu tym razem zrypał kwalifikacje, przypadek to czy już kryzys?
Kosmiczny Gasly, podoba mi się ten ferment, dla niego wielki plus. Ciekawie w Renault - obaj kierowcy lepiej pojechali w q2. Cieszy mnie postawa Hulka, drugi plus i dla niego. Kolejne dwa plusy dla Magnussena i Ocona. Ostatni, piąty plus dla Vettela... i takiego miejsca na życzę :D
Dobrze też, że FI odżyła. Środek stawki z McLarenem, Renault, Haasem, Toro Rossi i Force India zapowiada się smakowicie i oby tak było nie tylko z powodu dość wyjątkowych warunków przy sztucznym oświetleniu, ale przez cały sezon.
vincenzo_la_scalla, 07.04.2018 20:30[!]
Grande Seb! Grande Kimi! La gara di domani ci appartiene, sarà una giornata perfetta! Trzymam kciuki za powtórkę już jutro, forza ragazzi !!!
Rasputin, 07.04.2018 21:03[!]
Oj Gasly, Gasly jak nam zainponował
Przywoita forma Renault
Plus dla Magnussena
Williams jak zwykle padaka ale nie ma co się temu dziwić
RY2N, 07.04.2018 21:22[!]
Przyznam, że forma Toro Rosso mocno mnie zaskoczyła. Ten tor jest dużo bardziej odpowiadający bolidom o dużej mocy, aerodynamika ma tu mniejsze znaczenie niż w Australii. Jeśli na takim torze Toro Rosso jest tak wysoko to między bajki należy włożyć twierdzenia sprzed 2 tygodni, że zbliżają się mocą do ubiegłorocznego silnika Renault. Ściemniali i tyle, a silnik Hondy ewidentnie musi mieć większą moc niż tegoroczna jednostka Renault. Niewiadomą pozostaje wytrzymałość tak wyżyłowanej jednostki.

Co do Mercedesa to ich prawdziwa forma pozostaje nieznana. Z dużą pewnością można przyjąć, że bolid Hamiltona został w kwalifikacjach ustawiony pod opony miękkie, tak żeby HAM miał szanse odrobić jak najwięcej miejsc jutro, dlatego w Q3 na oponach supermiękkich nie miał szansy wydobyć pełnego potencjału. Patrząc na to,że Bottas był w Q3 tylko 0,16 sek za Vettelem można przypuścić że Hamliton byłby jednak minimalnie szybszy niż Vettel przy normalnym biegu zdarzeń (ale na pewno nie o tyle co w Australii).
marios76, 07.04.2018 21:33[!]
@RY2N Honda takie mapy tylko na PP...
@Aeromis Ricciardo faktycznie dobrze, ale lepiej mu będzie w Ferrari ;)
@Tetracampeon Leclerc mały wlos- błąd, a oba Saubery były by przed Williamsem.
Formę zespołów pokazuje dopiero GP Chin, wcześniejsze tory mają totalnie odmienne charakterystyki.
Juz dziś można wysnuć teorię, że to nie Hamilton może zdobyć tytuł. To Vettel może go przegrać. Ferrari jest mocniejsze niż w zeszłym sezonie.
mich909090, 07.04.2018 22:44[!]
Hamilton poprawił się tylko o 0,2 s na supermiękkiej oponie względem miękkiej. Dziwne. Chyba to wynika ze strategii na wyścig.
ymru, 08.04.2018 01:17[!]
Widać silnik Ferrari jest bliżej merca niż można się było spodziewać, skoro na torze raczej typu stop&go mają taką formę.
dww, 08.04.2018 05:03[!]
Ja bym nie popadał na razie w zachwyt osiągami Hondy. Trzeba pamiętać, że zaliczyli znowu wpadkę w Australii, więc może po prostu poszli na całość z ustawieniami. Jeśli dwie sztuki dojadą do mety w punktach i żaden nie odleci w kosmos - to już będzie można coś wnioskować.

A Sauber rzeczywiście dogonił Williamsa, jak słusznie zauważono. Ale to nie dlatego, że Sauber jest tak dobry, tylko dlatego, że w Williamsie zamiast skupić się na robocie i budować bolid, postanowili zaoferować społeczności odcinek Mody na Sukces z wyborem kierowców. Kubica miał szczęście - teraz może z pokerface'm konstatować, że bolid to wiadro. A tak musiałby tym wiadrem jeździć po torze.
RY2N, 08.04.2018 06:58[!]
Cytat ymru :
silnik Ferrari jest bliżej merca niż można się było spodziewać

Właśnie o tym pisałem po Australii, przyznając rację Hamiltonowi, że nie użył żadnego "party mode". Analiza przejazdu kwalifikacji wykazała, że na prostych Ferrari szło łeb w łeb z Mercedesem. Cała strata Ferrari w Australii wzięła się z szybkich łuków, których w Bahrajnie prawie nie ma, więc tu na pewno są blisko lub na poziomie Mercedesa.
marios76, 08.04.2018 07:51[!]
@dww Mysle jednak, ze od poczatku urywal by w tym wiadrze po pol sekundy. Inna sprawa, ze niewiele by to dalo. A teraz Williams wezmie kase od swoich paydriverow i bedzie stopniowo polepszal bolid, zeby uczniowie, mogli pod koniec sezonu jezdzic o pol sekundy szybciej. Ale, jezeli teraz strata do czolowki wynosi okolo 2,5 sekundy, to pod koniec sezonu z ich talentem do rozwoju bedzie wynosic ... 2 i pol sekundy :) O ie pozostali nie pojda bardziej do przodu. Moj uluiony team zszedl na psy, siegnal dna i decyzjami niesportowymi, na pewno sobie kibicow nie przysporzy. Moze Mercedes ich wykupi i zrobi sobie satelite jak Red Bull czy Ferrari. Obecnie do niczego innego sie nie nadaja :(
bartoszcze, 08.04.2018 09:54[!]
@marios76
Leclerc tym spinem z jednej strony zepsuł własne okrążenie, które być może byłoby szybsze (nie wiem jak wyglądało w LT), ale też OIDP okrążenie jadącego za nim Strolla (które też mogło być lepsze). Równie dobrze ostatni mógł być Sirotkin.
derwisz, 08.04.2018 11:03[!]
Żenujace Q w wykonaniu Strollotkina.
bonafide, 08.04.2018 11:05[!]
@mich909090 no dziwne, bo jeszcze przed qualem prognozowałeś jak to Merc ukrywa osiągi przed kwalifikacjami. Teraz widzę zmiana podejścia ha ha ... ustawienia pod wyścig. Hamilton wczoraj pokazał swój skill, szczególnie tymi zblokowanymi kołami na dohamowaniu na początku kółka. Nawet marny Bottas go objechał. No cóż, czekamy na wyścig, może się zrehabilituje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca