F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Barcelonie dzień 1: Sato najszybszy
Marek Roczniak, 17 listopada 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kandydaci na kierowców wyścigowych Scuderii Toro Rosso w sezonie 2009 – Takuma Sato i Sebastien Buemi okazali się najszybsi podczas pierwszego dnia zimowych testów na torze Catalunya. Obaj kierowcy przejechali po ponad 110 okrążeń, a rozdzieliła ich różnica 0,3 sekundy. Ustanowiony przez Sato czas na gładkich oponach wyniósł 1:20,763.

Trzeci czas uzyskał tester Hondy – Alex Wurz, który był jednym z czterech kierowców jeżdżących dzisiaj z szerokim przednim skrzydłem w specyfikacji na sezon 2009. Jego bolid w przeciwieństwie do dwóch BMW F1.08B i jednego zmodyfikowanego Williamsa FW30 miał jednak zamontowane standardowe tylne skrzydło. Ponadto Wurz jeździł też rano z tegorocznym pakietem aerodynamicznym.

Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się dwaj testerzy McLarena – Pedro de la Rosa i Gary Paffett, przy czym tylko Hiszpan zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Sato. Stajnia z Woking testowała dzisiaj między innymi system KERS (de la Rosa), ale jej bolidy jeździły jeszcze ze skrzydłami o standardowych rozmiarach. Tuż za Paffettem na szóstej pozycji znalazł się kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer, który testował niektóre elementy systemu KERS zamontowane w F2008K. Auto to było jednak tak samo ciężkie, jak z kompletnym systemem KERS, a to za sprawą dodatkowego balastu. Drugi tester Ferrari – Marc Gene (P14) poprowadził bardziej standardową wersję tegorocznego bolidu.

Robert Kubica dzisiejsze jazdy w okrzykniętym już przez wielu fanów najbrzydszym bolidem F1 ukończył na siódmym miejscu. Polak przejechał niezbyt dużo okrążeń (56), zatrzymując się na torze ze względu na problemy techniczne w pierwszej godzinie testów.

Razem z Robertem zespół BMW Sauber reprezentował dzisiaj kierowca testowy Christian Klien (P10), w którego bolidzie F1.08B został dodatkowo zamontowany system KERS. „Mamy coraz większe doświadczenie z systemem KERS, ale nadal czeka nas mnóstwo pracy nad jego dostrojeniem.” – skomentował Klien. Obaj kierowcy wypróbowali także różne mechaniczne i aerodynamiczne rozwiązania w F1.08B oraz sprawdzali opony typu slick.

W dzisiejszych testach uczestniczył także pięciokrotny rajdowy mistrz świata Sebastien Loeb, dla którego był to drugi kontakt z bolidem F1 – pierwszy miał miejsce rok temu, a prowadzonym autem było wówczas Renault. Tym razem bolid Francuza także napędzał silnik Renault, ale był to już Red Bull RB4, a ponadto był to pierwszy test Loeba w obecności regularnych kierowców F1 – testowych i wyścigowych. Mimo to Sebastien pokazał się z bardzo dobrej strony, przejeżdżając ponad 80 okrążeń i uzyskując ósmy czas dnia (+1,7s) na 17 uczestników testów. Prowadzący na co dzień Citroena WRC kierowca okazał się między innymi nieznacznie szybszy od Nelsona Piqueta Jr (Renault). Jutro RB4 przejmie już od Francuza nowy kierowca wyścigowy Red Bull Racing – Sebastian Vettel.

Na 11 pozycji uplasował się kierowca testowy Williamsa – Nico Hulkenberg, prowadząc zmodyfikowany bolid FW30 ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009. Niemiec był sprawcą drugiej przerwy w dzisiejszych testach, ale mimo to przejechał 116 okrążeń. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się reprezentanci Force India – kierowca testowy Vitantonio Liuzzi i Adrian Sutil, a na ostatnich miejscach dzisiejsze testy ukończyli trzej kierowcy nie mający na swoim koncie jeszcze ani jednego startu w F1. Bruno Senna i Lucas di Grassi dzielili się jednym bolidem Hondy i pierwszy dzień poświęcili głównie na poznanie RA108, stąd ich czasy nie były zbyt imponujące. Tym niemniej szybszy z tej dwójki okazał się Senna, choć była to dla niego pierwsza jazd bolidem F1. Dwóch Brazylijczyków rozdzielił Giedo van der Garde, który w nagrodę za zdobycie tytułu w WSbR został zaproszony na testy przez Renault. Holender przejechał jednak zaledwie 32 okrążenia, zaliczając niewielką kraksę około godziny 15:30.

Czasy uzyskane w poniedziałek na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Takuma Sato STR Ferrari STR3   1:20,763   121 
2.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:21,071 +0,308 117 
3.Alex Wurz Honda RA108  1:21,198 +0,435 77 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23K  1:21,417 +0,654 65 
5.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23   1:21,956 +1,193 78 
6.Luca Badoer Ferrari F2008K  1:22,038 +1,275 94 
7.Robert Kubica BMW Sauber F1.08B  1:22,341 +1,578 56 
8.Sebastien Loeb Red Bull Renault RB4   1:22,503 +1,740 82 
9.Nelson Piquet Jr Renault R28   1:22,560 +1,797 80 
10.Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1:22,883 +2,120 53 
11.Nico Hulkenberg Williams Toyota FW30B 1:23,467 +2,704 116 
12.Vitantonio Liuzzi Force India Ferrari VJM01   1:23,794 +3,031 86 
13.Adrian Sutil Force India Ferrari VJM01   1:23,832 +3,069 88 
14.Marc Gene Ferrari F2008   1:24,177 +3,414 32 
15.Bruno Senna Honda RA108   1:24,343 +3,580 39 
16.Giedo van der Garde Renault R28   1:24,908 +4,145 32 
17.Lucas di Grassi Honda RA108   1:25,512 +4,749 48 
A - pakiet aerodynamiczny na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-17°C
Temperatura toru: 19-22°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: F1Today.nl, Autosport.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
mielony, 17.11.2008 22:13[!]
-> Huckleberry ja bym to ujął inaczej: "zwycięzców nikt nie sądzi" A już na pewno nie po wyglądzie. Ale póki testują można powybrzydzać :)
No i te skrzydła wystające poza koła! Może być niefajnie.
Phaedra, 17.11.2008 22:17[!]
Teraz rozumiem dla czego Renault dało di Grassi'emu wolna ręke.
biela, 17.11.2008 22:24[!]
i lol'd na widok bolidu bmw

mam nadzieję, że sato dostanie posadę w tr
Mimol, 17.11.2008 22:29[!]
mielony, Hamilton jest wyjątkiem od Twojej reguły szczególnie na "onetowskich" forach :p ;)
rannt, 17.11.2008 22:41[!]
Fajnie wyglądają samochody z pozdejmowanymi tymi wszystkimi cudami aerodynamicznymi (uszami, deflektorami, kawałkami czegoś przyklejonymi jakby były od czapy) - ładne gładkie linie. Tylko ten zderzak z przodu :( płakać się chce... I ten fragment latawca przyczepiony z tyłu między kołami. 22 takie wozy na starcie w Australii to będzie naprawdę wesoły widok! Jak który wyjedzie w piach, to się sam wykopie - bo ten cud z przodu podobno się rusza :)

Tak nieco serio to: ograniczanie kosztów w kierunku standaryzacji wozów (silniki, KERS, etc) to druga ku GP2. Ciekawe jakie będą osiągały czasy. Czy nie lepiej ograniczyć koszty, poprzez narzucenie maksymalnego budżetu na zespół (jak w niższych seriach), za to w zakresie wozu i silnika to hulaj dusza piekła nie ma (+ przechodzenie eygorystycznych testów zderzeniowych). Byłaby twórczość dopiero!
Freeze, 17.11.2008 22:52[!]
20 nie 22
Huckleberry, 17.11.2008 23:09[!]
rannt - ja nie wierzę w jakiekolwiek ograniczanie kosztów - każdy zespół, a zwłaszcza fabryczny jest w stanie przemycić wydatki na badania na sto milionów sposobów. To jest wg mnie nie do sprawdzenia. I tak bogatsi wydadzą więcej.
Ducsen, 18.11.2008 00:20[!]
oblężenie gpupdate dzisiaj :D ciekawe czy spowiedzali się takiego zapchania :d
Iwan, 18.11.2008 01:33[!]
BMW z tym wielkim przednim skrzydłem wygląda jak wielka kosiarka do trawy xD
Mnie zastanawia czemu Klien testowal Kers i aero na 2009 a ze zdjęc wynika że jeździł na rowkowanych oponach... :O
rmn, 18.11.2008 02:26[!]
pewnie dlatego, że znają charakterystykę tych opon i przy testowaniu nowych elementów nie wprowadzają one dodatkowych niewiadomocyh
paolo, 18.11.2008 04:21[!]
No i mamy kolejnego kandydata to tytułu "karykatura bolidu F1". Moim zdaniem Honda nie dorównuje jednak BMW. BMW nadal liderem :) Swoją drogą analizując czasy wychodzi na to, że "nowe" bolidy mogą być szybsze. Owszem tylne skrzydło mniejsze ale dużo większe przednie + slicki. Ja rozumiem, że Bruno Senna i Lucas di Grassi to debiutanci ale zobaczcie jaka różnica do Wurza, który miał nowy pakiet. Poza tym to znowu nie tacy debiutanci jak Loeb, a są na szarym końcu bo to Honda RA108. Wurz w RA108B dotarł tam gdzie Hondy nie widziano bardzo długo. Moim zdaniem jeśli pierwsze przejściowe auta mieszczą się w pierwszej połowie stawki to w przyszłym roku może się okazać, że czasy okrążeń będą lepsze. Może nawet sporo lepsze. Żeby się tylko nie okazało, że zamiast wyprzedzania będzie szybsza procesja, a od sezonu 2010 1000 albo 2000 rpm mniej i silnik na pół sezonu. Estetycznie paskudnie (na razie) ale sportowo może być ciekawie.
camorra, 18.11.2008 11:32[!]
dziś Sato tez wymiata :)
noofaq, 18.11.2008 12:33[!]
piękny czas kubicy :D

http://www.f1toda...ircuit-de-catalunya/ -> 0:21.521 :)

już poprawili :(
PopaY-F1, 18.11.2008 13:45[!]
Może tak newswriterzy strony dodali by wreszcie wyniki sesji przedpołudniowej w drugim dniu testów :P Coś się ociągają :P
Maraz, 18.11.2008 14:46[!]
Były w newsie o Wurzu.
macrocosm, 18.11.2008 14:47[!]
Wygląda to to jak rekin młot. Ogólnie to połączenie megadysproporcji, krągłości i kantów. No ale jak będzie śmigać to może i wyglądać koszmarnie. Zobaczymy jak swoje nowe oblicze pokażą inni możni w wersji finalnej.
szopek, 18.11.2008 15:17[!]
Ten bolid Kubicy jest faktycznie brzydki... Ale ważne są jego osiągi a nie wygląd.
Grekyy, 18.11.2008 15:28[!]
Jestem chyba w tym poglądzie odosobniony, ale mnie bolid w tym pakiecie (mowa rzecz jasna o BMW), do którego dochodzą gładkie slicki jednak się podoba... te opony naprawdę dają efekt - szkoda że tylnie nie mogą być jeszcze szersze :P To naprawdę przywodzi na myśl te starsze bolidy. Dzięki płaskiemu nosowi wygląda to trochę jakby bolidy wróciły "na glebę", zwłaszcza jeśli dorwie się zdjęcie z profilu. Zobaczymy jeszcze jak zmienią się pokrywy silników (i czy w ogóle).

Hmm... wygląda na to, że Kubica w tym tygodniu nie przetestuje w ogóle systemu KERS.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca