F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Jerez dzień 1: Debiut Hartleya
Marek Roczniak, 15 grudnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś rozpoczęły się ostatnie zimowe testy w tym roku, w których bierze udział sześć zespołów, ale na trzech różnych torach. Najwięcej zespołów zjawiło się w Jerez, gdzie najszybszym kierowcą podobnie jak w ubiegłym tygodniu okazał się Sebastien Buemi, choć tym razem reprezentując już barwy Red Bull Racing.

Szwajcar uzyskał czas 1:17,704, a więc był to gorszy o blisko pół sekundy wynik od jego najlepszego osiągnięcia na zakończenie testów w ubiegłym tygodniu, kiedy jeździł niemal identycznym bolidem zaprojektowanym przez Red Bull Technology, ale z silnikiem Ferrari a nie Renault.

Buemi był także sprawcą jednej z przerw w dzisiejszych testach, kiedy wypadł z toru i uderzył przodem bolidu w bandę, tracąc w efekcie przednie skrzydło. Problemy techniczne z bolidem BMW Sauber F1.08B zmusiły tymczasem Nick Heidfelda do zatrzymania się na torze w okolicy pory obiadowej. Po wymianie silnika Niemiec wznowił testy, łącznie przejeżdżając o cztery okrążenia więcej od Buemiego (75) i plasując się na drugiej pozycji (+1,5 sekundy straty).

Zespół BMW reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Christian Klien, który kontynuował pracę nad systemem KERS w drugim F1.08B, przejeżdżając bez większych problemów 94 okrążenia. Austriak wypróbował różne konfiguracje systemu odzyskiwania energii kinetycznej i testy ukończył na czwartej pozycji, mając ponad 0,4 sekundy straty do Heidfelda. Obaj kierowcy pracowali także nad dostosowaniem ustawień bolidu do opon typu slick. Jutro do Heidfelda dołączy Robert Kubica.

Kierowców BMW rozdzielił Brendon Hartley, który oficjalnie zadebiutował dzisiaj na testach Formuły 1 (wcześniej Nowozelandczyk zaliczył tylko kilka pokazów i testów w linii prostej). Ubiegający się o posadę kierowcy rezerwowego w Red Bull Racing zawodnik Formuły 3 okazał się wolniejszy od Buemiego o blisko dwie sekundy, ale jak już dzisiaj pisaliśmy, jego głównym celem było pokonanie 300 km, aby mógł wystąpić do FIA o przyznanie superlicencji. Zadanie zostało wykonane z nawiązką, bowiem Brendon przejechał 367 km, a jego jedynym błędem było ominięcie wjazdu do boksów na pierwszym kółku.

„To było niesamowite doświadczenie.” – powiedział po zakończeniu testów. „Pierwszy przejazd był naprawdę trudny, pod samym względem szybkości pracy umysłu, gdyż wszystko dzieje się tutaj znacznie szybciej niż normalnie. Trzeba myśleć o wielu rzeczach przy wciskaniu przycisków i komunikacji radiowej, ale z czasem nabrałem pewności siebie w samochodzie i pod koniec dnia wszystko szło już gładko. Ten test to jak spełnienie marzenia. Pracowałem na to przez całe życie i jest to po prostu niewiarygodne”. Jutro bolid Hartleya przejmie Sebastian Vettel.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Nico Hulkenberg, który przejechał w Williamsie FW30B najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników poniedziałkowych testów, jako jedyny osiągając granicę 100 okrążeń. Strata kierowcy testowego stajni z Grove do Buemiego wyniosła równo trzy sekundy.

Czasy uzyskane w poniedziałek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastien Buemi Red Bull Renault RB4     1:17,704   71 
2.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08B   1:19,223 +1,519 75 
3.Brendon Hartley Red Bull Renault RB4     1:19,586 +1,882 83 
4.Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1:19,655 +1,951 95 
5.Nico Hulkenberg Williams Toyota FW30B  1:20,704 +3,000 100 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS
Pogoda
Temperatura powietrza: 4-12°C
Temperatura toru: 4-16°C
Słonecznie przez cały dzień, rano bardzo zimno

Zdjęcia z dzisiejszych testów w Jerez można znaleźć tutaj.

Źródło: TSL-Timing.com, informacje prasowe zespołów

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
AdrianAdrian, 15.12.2008 18:02[!]
Chyba BMW jest z przodu jeśli chodzi o KERS w porównaniu do Williamsa.
waco, 15.12.2008 18:03[!]
BMW szybsze o sekundę od Williamsa, może to dobry omen, a może to tylko testy i słaby kierowca.
barteks2, 15.12.2008 18:20[!]
Te tabele są coraz krótsze...
kmk, 15.12.2008 18:34[!]
ciekawe jak jutro wypadnie Vettle w porównaniu z Buemim,
no racja BMW szybsze ale w Williamsie kierowca nie najwyższych lotów lub bez doświadczenia
Metalpablo, 15.12.2008 18:57[!]
Dziś BMW szybsze,we wcześniejsze dni wolniejsze od Williamsa ,także to o niczym nie świadczy.Zimno w Jerez:P to też ma wpływ na bolidy:)
alhan, 15.12.2008 19:04[!]
waco, kmk nie obraźcie się, ale jeśli nie wiecie kto to Hulkenberg to jesteście "lekko w tyle" z wyścigowymi wiadomościami. Podpowiem, że Nico to tegoroczny mistrz Europy Formuły 3 i możliwe, że przyszły mistrz GP2
Lukas, 15.12.2008 19:05[!]
BMW z kersem ciągle wolniejsze od BMW bez kersu... widać fenomenalny system
Ramzi, 15.12.2008 19:07[!]
A co z testami w Algarve?
Hideko, 15.12.2008 19:20[!]
Ta... tyle że to dopiero TESTY LUDZIE!! Co z tego że wolniejsze? Może inni też tacy będą? Może Klien nie jest taki szybki jak Kubica i Nick? Może pogoda była zła?...żal,żal,żal...
virescens, 15.12.2008 20:01[!]
Chciałbym żeby Buemi jeździł w 2009. Młody, b.zdolny, itp.
No i nie będzie już gadania że Kubica jest najbrzydszym kierowcą w F1 :)
mario1963, 15.12.2008 20:17[!]
porównamy jak wszyscy beda mieli KERS i pojada bezpośrednio przed sezonem- to bedzie wykładnia- teraz to tylko gdybanie .........mysle ze dopiero w lutym sie okaze co kto ma i na ile...:):):::))))
Maraz, 15.12.2008 21:19[!]
Williams jednak bez KERS dzisiaj testował.
natleniony, 15.12.2008 21:31[!]
alhan - brawo, jak czytałem wywody kmk i waco to się uśmiałem, dodam od siebie, że jak po raz pierwszy zobaczyłem Hulkenberga w A1GP to byłem pod wielkim wrażeniem. Wygrał dla Niemiec chyba połowę wyścigów i cały serial. pzdr for all.
Ducsen, 15.12.2008 21:58[!]
@Hideko - no widzę, że jesteś jedynym co tu ma jakiś olej we łbie. Jeśli na podstawie testów ustalacie hierarchię na przyszły sezon to jesteście chyba nie poważni. W zeszłym tygodniu jak dobrze pamiętam to Williams był wyraźnie szybszy, a jak się okazało i tak nie testowali KERS.

A posty o Hülkenbergu zostawię bez komentarza. Jeśli pytacie się kto to jest i przyrównujecie go do jakiegoś beztalencia to na prawdę przyda wam się trochę lektury. To największy obecnie talent z Niemiec nie jeżdżący w F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca