F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ferrari zwolniło szefa działu aerodynamiki
Michał Roszczyn, 22 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Włoskie media donoszą, że szef działu aerodynamiki w Ferrari – John Iley opuścił włoską stajnię. Po pierwszej połowie sezonu, w której ekipa z Maranello, zaskoczona zmianami w regulaminie technicznym, nie odniosła żadnego zwycięstwa, Anglik odchodzi w szóstym roku współpracy z zespołem.

Zanim Iley dołączył do Ferrari w 2004 roku, wcześniej pracował w ekipach Jordan i Renault. Włoski dziennik Gazetta dello Sport informuje, że 41-letni Anglik, który zajmował się między innymi pracami rozwojowymi w tunelu aerodynamicznym, pod koniec zeszłego tygodnia doszedł do porozumienia z Ferrari w sprawie zakończenia współpracy z włoską stajnią ze skutkiem natychmiastowym.

Uważa się, że po wyraźnym braku sukcesów bolidu F60 w tym roku, Ferrari zdecydowało się nie przydzielać Anglikowi zadania rozwoju przyszłorocznego samochodu, który według nadziei ekipy z Maranello ma być pretendentem do tytułów mistrzowskich w sezonie 2010. John Iley w pozostałej części obecnego sezonu będzie miał czas na znalezienie nowej posady.

Tymczasem nowe zespoły, mające rozpocząć swoją rywalizację w Formule 1 od przyszłego roku, uzupełniają swoje szeregi o nowych specjalistów. Były szef techniczny w ekipie Minardi – Gabriele Tredozi zatrudnił się w firmie Dallara, z którą współpracuje przy budowie bolidu zespół Campos Meta. Na taki sam krok zdecydował się również były aerodynamik w Red Bull Racing i Honda F1 Team – Ben Agathangelou. Zespół Manor postanowił natomiast zatrudnić Christiana Silk'a – byłego głównego inżyniera ds. testów w ekipie Renault.

Źródło: GPUpdate.net, F1-Live.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Chłodny, 22.07.2009 18:28[!]
Po kiepskim roku 2005 powrócili w kolejnym sezonie i chyba teraz będzie podobnie.
ergie, 22.07.2009 19:58[!]
To kto tam z dobrych aerodynamików jest obecnie wolny? ;) Ferrari już pewnie z nim rozmawiało :))))
bicampeon, 22.07.2009 20:46[!]
Teraz pozostaje jedynie czekać na informację o zatrudnieniu Zandera i Willisa w Ferrari ;)
rafaello85, 23.07.2009 10:12[!]
Pozbyli się Ileya, ale kto go zastąpi? Czyżby di Montezemolo widział na tym stanowisku swojego kolejnego rodaka?:|
kemot, 23.07.2009 10:18[!]
Bicampeon - tak i jeszcze Alonso na dokładkę xD.
ergie, 23.07.2009 14:12[!]
bicampeon> bingo ;)
Kamikadze2000, 23.07.2009 23:22[!]
No cóż... tak bywa... Na pewno jednak znajdzie dla siebie miejsce w którejś z nowych ekip, czego oczywiście mu życzę! Ciekawe, kto przyjdzie na jego miejsce do "czerwonych" - myśl @bicampeona może być trafna...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca