F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Andaluzji dzień 1/4: Massa najszybszy
Marek Roczniak, 10 lutego 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Felipe Massa uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na torze Jerez w Andaluzji podczas pierwszego dnia drugich grupowych testów Formuły 1 poprzedzających sezon 2011.

Kierowca Ferrari najlepszy czas dnia uzyskał na siódmym okrążeniu swojego pierwszego przejazdu. Była to dokładnie połowa tego przejazdu. Później Brazylijczyk nigdy nie zbliżył się już do wyniku 1:20,709 na mniej niz 1,5 sekundy. Poza uzyskaniem najlepszego czasu, udało mu się także przejechać najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów.

Na drugiej pozycji testy ukończył Sergio Perez (Sauber), tracąc 0,774 sekundy do Massy. Meksykanin czas 1:21,483 wykręcił na pierwszym kółku 8-okrążeniowego przejazdu, w trakcie którego tempo ulegało drastycznemu pogorszeniu, aż do czasów w zakresie 1:25s-1:27s przed zjazdem do boksów. Szwajcarska ekipa przez cały dzień nie wykonywała dłuższych od tego przejazdów.

Na trzecie miejsce awansował w końcówce sesji Mark Webber (Red Bull), jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Massy. Bolid RB7 ponownie prezentował dzisiaj bardzo równe osiągi, nawet jeśli najlepszy czas pojedynczego okrążenia nie był rewelacyjny. Tuż za Webberem znalazł się kolejny Australijczyk – Daniel Ricciardo. Kierowca testowy Toro Rosso jeździł do południa, na resztę dnia przekazując STR6 w ręce Jaime Alguersuariego, który uplasował się na szóstej pozycji.

Reprezentantów Toro Rosso rozdzielił Lewis Hamilton w nowym McLarenie, skupiając się pierwszego dnia pełnoprawnych testów MP4-26 na krótkich przejazdach. Najlepszy czas Brytyjczyka – 1:21,914 został ustanowiony na jednookrążeniowym przejeździe. Jak twierdzą obserwatorzy testów w Jerez, stajnia z Woking jeździła z układem wydechowym w stylu Renault R31, z końcówkami rur dochodzącymi do wlotów powietrza w bocznych sekcjach. Podobnie jak w przypadku Renault są one jednak bardzo trudne do dostrzeżenia.

Drugi z trzech nowych bolidów, które rozpoczęły dzisiaj testy – Force India VJM04 pokonał tylko 28 okrążeń z Adrianem Sutilem za kierownicą. Niemiec wykonywał najpierw bardzo krótkie przejazdy, ale pod koniec dnia przejechał z rzędu jedenaście okrążeń i właśnie na tym przejeździe wykręcił 1:23,472, co dało mu siódmy czas. Większy dystans pokonał ostatni z trzech nowych bolidów debiutujących dzisiaj na testach – Virgin MVR-02. Timo Glock przejechał 42 okrążenia i uplasował się na 11 pozycji ze stratą dwóch sekund do Hamiltona.

Zespoły Lotus Renault i Mercedes zakończyły dzień ze znaczną stratą do Massy, najwyraźniej nie koncentrując się dzisiaj na osiągach na pojedynczym okrążeniu. Witalij Pietrów przed południem przeprowadzał testy aerodynamiczne lub mechaniczne, wykonując serie okrążeń instalacyjnych z różną aparaturą pomiarową. Ostatecznie Rosjanin dzień zakończył na 8 pozycji, doprowadzając także do wywieszenia czerwonej flagi po poślizgu w zakręcie nr 1 późnym popołudniem. Drugą przerwę w testach spowodował Nico Rosberg z Mercedesa, zatrzymując się na torze w połowie dnia.

Team Lotus był dziś reprezentowany przez Jarno Trullego (P10), który z powodu różnych problemów przejechał tylko 54 okrążenia. Karun Chandhok zadebiutuje za kierownicą T128 prawdopodobnie jutro. Najmniej okrążeń przejechał i najgorszy czas uzyskał dzisiaj Pastor Maldonado z powodu problemów z mechanizmem regulacji tylnego skrzydła w Williamsie FW33. Wenezuelczyk nie wykonał ani jednego naprawdę szybkiego okrążenia i dzień zakończył na ostatniej pozycji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-19°C
Temperatura toru: 7-28°C
Sucho i słonecznie

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/4 - 10.02.2011, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari 150° Italia1:20,709--101447,228
2. Sergio PerezSauber Ferrari C301:21,4830,7740,77494416,232
3. Mark WebberRed Bull Renault RB71:21,5220,8130,03994416,232
4. Daniel RicciardoToro Rosso Ferrari STR61:21,7551,0460,23331137,268
5. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-261:21,9141,2050,15958256,824
6. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR61:22,6891,9800,77542185,976
7. Adrian SutilForce India Mercedes VJM041:23,4722,7630,78328123,984
8. Witalij PietrowLotus Renault GP R311:23,5042,7950,03257252,396
9. Nico RosbergMercedes GP W021:23,9633,2540,45967296,676
10. Jarno TrulliTeam Lotus Renault T1281:24,4583,7490,49554239,112
11. Timo GlockVirgin Cosworth MVR-021:25,0864,3770,62842185,976
12. Pastor MaldonadoWilliams Cosworth FW331:34,96814,2599,8821461,992
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 10.02.2011 18:33[!]
W kwestii testów się nie wypowiadam, bo to tylko testy, ale powiem jedno - ładne zdjęcie dobraliście do tego newsa ;-)
rentonB, 10.02.2011 18:34[!]
Rosberg cos sobie chyba rady nie daje.
michael85, 10.02.2011 18:42[!]
Piękny gest Ferrari i piekny wynik dzisiejszych testów. Oby tak dalej.
Blake, 10.02.2011 18:43[!]
Dla wyjaśnienia nie tylko Ferrari miało takie cos na aucie : )
FelipeF1., 10.02.2011 18:54[!]
Piekny gest rowniez innych teamów
Kubecks, 10.02.2011 18:59[!]
Ricciardo jest wieelkim talentem.
grzegorzfiliks, 10.02.2011 19:04[!]
Podejrzewam, że on miał baaardzo mało paliwa na pokładzie. To była jazda testera przecież... młodego, uczącego się. Dali mu wykręcić dobry czas.
witek2403, 10.02.2011 19:18[!]
FOTA wymyśliła ten napis i każdy dzisiaj go miał (gpupdate.net)
pawel92setter, 10.02.2011 19:34[!]
Martwi mnie Williams.
yaper, 10.02.2011 19:54[!]
FOTA wymyśliła, ale chyba nie konsultowali tego z żadnym Polakiem.

"Szybkiego powrotu do zdrowia Robert" - IMO powinno być "Robert, szybkiego powrotu do zdrowia". Wiem, czepiam się, ale jakoś razi mnie ten napis niczym tłumaczony pierwszym lepszym translatorem :-)

Pierwszy dzień testowania: ogólne przetarcie, sprawdzanie systemów, mało kółek, wiele awarii. W sobotę i niedzielę powinno być lepiej i czasy będą bardziej reprezentatywne.
jpslotus72, 10.02.2011 20:42[!]
Fernando, Felipe is faster than you? ;)
zdun, 10.02.2011 21:39[!]
czy naprawdę określenie dostawcy opon w tabeli jest konieczne?

hmh:
przecież wszyscy wiedzą ze opony p to opony platin
sebas, 10.02.2011 21:55[!]
jpslotus72 >>
Marzę o takim komunikacie :-)))
gpjano, 10.02.2011 22:15[!]
@zdun. Jeżeli tą stronę będziemy oglądać za 10 lat (a gorąco w to wierzę) możemy mieć kłopoty z przypomnieniem sobie jakie wtedy były opony :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca