F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Restrukturyzacja w dziale aero Renault
Marek Roczniak, 25 czerwca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Renault postanowił przyspieszyć planowaną na później restrukturyzacją w swoim dziale odpowiedzialnym za aerodynamikę, jako że zdołał się już uporać z głównymi problemami dotyczącymi tegorocznego bolidu R27.

Dotychczasowy szef departamentu aero Dino Toso awansował na nowe stanowisko dyrektora technologii aerodynamicznej i od tej pory odpowiedzialny będzie za kreatywny kierunek programów aero oraz za jak najlepsze wykorzystanie nowego centrum CFD Renault (Computational Fluid Dynamics – numeryczna mechanika płynów). Tym samym Toso został zwolniony z odpowiedzialności za tunel aerodynamiczny, którego pracę od tej pory nadzorował będzie wyznaczony na tymczasowego szefa działu aero James Allison. Brytyjczyk, który do tej pory był zastępcą dyrektora technicznego, będzie pełnił tę funkcję do końca tego roku.

„Najprościej mówiąc rozdzieliliśmy dotychczasową rolę szefa działu aerodynamicznego na dwie, ponieważ zbyt wiele obowiązków zaczęło spoczywać na barkach jednej osoby.” – wyjaśnił dyrektor techniczny Bob Bell. „Dino, nasz dotychczasowy szef aero został awansowany na nowo utworzone stanowisko, które umożliwi mu skupienie się na kreatywnym kierunku rozwoju aerodynamiki samochodu – i wielu innych bardzo interesujących projektach w przyszłości”.

Zmiany te były pierwotnie planowane na koniec tego roku, jednak zespół uznał, że najlepszy moment na dokonanie ich jest właśnie teraz. Dzięki temu będzie większa szansa uczynienia z przyszłorocznego bolidu prawdziwego kandydata do walki o tytuł mistrzowski. „Zawsze mówiliśmy, że poradzimy sobie z naszymi problemami w inteligentny sposób i to właśnie uczyniliśmy. Fazę rozwiązywania problemów mamy już prawie za sobą i w dalszej części sezonu 2007 wyzwaniem będzie prześcignięcie w rozwoju naszych rywali. Jednocześnie musimy zadbać o to, aby samochód na 2008 rok był znowu w stanie powalczyć o mistrzostwo.” – dodał Bell.

Źródło: Autosport.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca