F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Wyścigi Grand Prix najbardziej dochodowymi imprezami
Mariusz Karolak, 20 marca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Formuła Jeden jest obecnie jednym z trzech najpopularniejszych sportów pod względem atrakcyjności dla kibiców na całym globie. Wyścigi F1 ustępują oglądalnością jedynie takim imprezom, jak Igrzyska Olimpijskie oraz piłkarskie Mistrzostwa Świata, które są jednak organizowane w cyklu czteroletnim.

Według badań przeprowadzonych przez Sports Business Group w firmie Deloitte, 17 eliminacji Grand Prix w roku 2007 przynosiło średni dochód w wysokości 217 milionów dolarów amerykańskich. Dla porównania inne bardzo popularne rozgrywki organizowane w każdym roku przyniosły odpowiednio: 24 miliony dolarów – liga amerykańskiego futbolu NFL, 8 milionów dolarów – ekstraklasa angielskiej piłki nożnej FA Premier League, 2 miliony dolarów – amerykańska liga bejsbolowa Major League Baseball.

Jeśli chodzi o całkowity dochód, wynik F1 w postaci 3,9 miliarda dolarów – jaką to sumę sugeruje Formula Money – oznacza, że tylko NFL z 6,5 miliarda dolarów w 2006 roku i MLB z 5,1 miliarda dolarów zarobiły więcej, ale ze znacznie większej liczby imprez w ciągu roku. Dla porównania łączny dochód klubów Premier League w sezonie 2006-07 to trzy miliardy dolarów.

Dyrektor Deloitte – Alan Switzer prognozuje: „Całkowity dochód wynoszący ponad 3,9 miliarda dolarów i łączna liczba widzów przekraczająca ponad 350 milionów w sezonie 2007 to imponujące osiągnięcia, a biorąc pod uwagę potencjalne możliwości ekspansji w przyszłości na rynki azjatyckie, rozwój większej liczby 'lokalnych bohaterów' – potencjalnie w Indiach i Chinach – oraz wprowadzenie nocnych wyścigów mogą oznaczać, że powyższe wyniki będą nadal rosnąć”.

W perspektywie wprowadzonych w tym roku nowości, jakimi są chociażby planowany w Singapurze pierwszy nocny wyścig, czy rezygnacja z mechanizmów elektronicznych ułatwiających kierowcy prowadzenie bolidu – jak choćby rezygnacja z kontroli trakcji – uczynią ten sport jeszcze bardziej atrakcyjnym dla sponsorów i widzów zarówno w bezpośrednim przekazie telewizyjnym, jak i z trybun na torze.

Skoro już wspomnieliśmy o pierwszym nocnym wyścigu F1 to warto dodać, że menedżer zespołu Toro Rosso – Massimo Rivola wezwał organizatorów Grand Prix Singapuru do zmiany harmonogramu weekendu wyścigowego, aby zespoły i kierowcy mieli więcej czasu na przyzwyczajenie się do jazdy przy sztucznym oświetlenie.

Rivola obawia się, że 90 minut na treningi przed kwalifikacjami, które zaczną się o godzinie 20:00 w sobotę czasu lokalnego to zdecydowanie za mało. Azjatycka runda Mistrzostw Świata Formuły 1 ma rozplanowane pierwszą i trzecią sesję treningową odpowiednio na godziny 16:00 (piątek) i 17:00 (sobota). „Wydaje mi się, że to stanowczo za mało czasu (jak na jazdy testowe w warunkach sztucznego oświetlenia).” – powiedział Włoch.

Zespoły F1 już wcześniej wykluczyły możliwość zorganizowania nocnych testów przed udaniem się do Singapuru, a to ze względu na zbyt wysokie koszty. Rivola powiedział Motorsport Aktuell: „Musimy znaleźć sposób dla kierowców, aby mogli przystosować się do jazdy nocą. Powinniśmy więc zmienić program weekendu Grand Prix, tak by wszystkie treningi odbywały się nocą, albo poważnie pomyśleć o czwartku jako o dniu na dodatkowe jazdy”.

Źródło: Crash.net, ManipeF1.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 Odśwież T- T+
Strony  •  < 1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca