F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Barcelonie dzień 2: Weterani na czele tabeli
Marek Roczniak, 15 kwietnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Rubens Barrichello uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas drugiego dnia testów pod Barceloną, jadąc na oponach typu slick. Kierowca Hondy nie zdołał jednak poprawić wczorajszego wyniku Felipe Massy, do czego zabrakło mu ponad pół sekundy.

Japońska stajnia testowała dzisiaj między innymi nową odmianę "uszu Dumbo", czyli dodatkowych skrzydełek umieszczonych na nosie bolidu. Tym razem znalazły się one bliżej przedniego skrzydła i były nieco mniejsze od tych widzianych na testach w ubiegłym roku. Barrichello okazał się szybszy o blisko 0,8 sekundy od Giancarlo Fisichelli (Force India), który swój najlepszy czas także ustanowił na oponach slick i z pakietem aerodynamicznym na obecny sezon.

Tymczasem Massa był dzisiaj najszybszym kierowcą na tegorocznych oponach rowkowanych, plasując się na trzeciej pozycji, a jego strata do Barrichello wyniosła ponad 1,3 sekundy. Jutro Brazylijczyka w Ferrari zastąpi Michael Schumacher, który ma pomóc stajni z Maranello w przygotowaniach do sezonu 2009, a więc będzie jeździł na slickach i ze zmniejszonym dociskiem aerodynamicznym. Czwarty czas uzyskał David Coulthard (Red Bull), który jeździł zarówno na rowkowanych, jak i gładkich oponach.

Tymczasem drugim obok Massy kierowcą, który jeździł we wtorek tylko na rowkowanych oponach był Lewis Hamilton (McLaren). Strata Brytyjczyka do kierowcy Ferrari wyniosła mniej niż 0,2 sekundy. Za Hamiltonem na szóstej pozycji znalazł się jego dawny partner zespołowy Fernando Alonso, który także nie korzystał ze slicków. Hiszpan testował dzisiaj nową pokrywę na silnik do bolidu Renault R28 i był jedynym sprawcą wywieszenia czerwonej flagi, zatrzymując się po południu na torze ze względu na podejrzenie awarii silnika.

Na pozostałych miejscach znaleźli się Nico Rosberg (Williams), Timo Glock (Toyota) i Nick Heidfeld (BMW Sauber). Heidfeld ponownie skoncentrował się na przygotowaniach do najbliższego wyścigu i nie jeździł w ogóle na slickach. Jutro Heidfelda zastąpi jego partner zespołowy Robert Kubica, który będzie jeździł przez pozostałe dwa dni testów i należy się spodziewać, że będzie już korzystał z gładkich opon. W środę w testach weźmie także zespół Toro Rosso, który rozpocznie pierwsze pełnoprawne testy nowego bolidu STR3. Poprowadzi go Sebastien Bourdais.

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-19°C
Temperatura toru: 13-34°C
Słonecznie, czasem trochę chmur

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Rubens Barrichello * Honda RA108 1:18,928   79 
2.Giancarlo Fisichella * Force India Ferrari VJM01 1:19,721 +0,793 79 
3.Felipe Massa Ferrari F2008 1:20,283 +1,355 113 
4.David Coulthard * Red Bull Renault RB4 1:20,392 +1,464 89 
5.Lewis Hamilton McLaren Mercedes MP4-23 1:20,452 +1,524 96 
6.Fernando Alonso Renault R28 1:20,616 +1,688 116 
7.Nico Rosberg * Williams Toyota FW30 1:20,800 +1,872 103 
8.Timo Glock * Toyota TF108 1:20,870 +1,942 112 
9.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:20,981 +2,053 98 
* korzystali także z opon typu slick
Źródło: F1Today.nl, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
buran, 15.04.2008 18:25[!]
chyba nie chciało im sie napełniac baków ale fakt jest taki, ze te wyniki mnie ciesza Honda w koncu na czele :D
hehe powrót słoniowych uszu
hypnotic, 15.04.2008 18:48[!]
honda już chyba trochę przegięła z tym nosem:))
MC, 15.04.2008 18:59[!]
Renault trochę ściągnęło od Red Bulla
Maly-boy, 15.04.2008 19:04[!]
w tym sporcie praktycznie kazdy od kazdego sciaga ;d
rafaello85, 15.04.2008 19:06[!]
Te "uszy Dumbo" są obrzydliwe:/ Zdaje się, że już rok temu z nimi eksperymentowali, ale ostatecznie nigdy ich nie użyto podczas wyścigów.
Stonek, 15.04.2008 19:11[!]
Że tak nieśmiało zapytam, czemu każdy zespół wystawił tylko jednego kierowcę? To jakiś przepis, czy cuś?
buran, 15.04.2008 19:12[!]
tak. rok temu tak było ale dawały nic. moze teraz...

Stonek-> tak, przepis taki, chyba od ponad roku jakos
gnt3c, 15.04.2008 19:31[!]
czy wie ktoś, czy ten czas Rubens zrobił z króliczymi uszami (http://www.gnt3c.yoyo.pl/hondabunny.jpg), czy bez?

przy okazji z zeszlego roku: http://images.gpu...et/newsnew/73173.jpg

szacun dla massy bo nie jechał na slickach...czyli widzimy ze roznica pomiedzy slickami a groove'ami to jakies 2sek.
michal2111, 15.04.2008 19:44[!]
Widać, sliki są 100 razy lepsze od rowkowanych opon.
jasiu, 15.04.2008 19:47[!]
przy pierwszym rzucie oka (nie patrzac kto na slickach a kto na rowkach) zglupialem... force india 2 w tabel ?!xD
Clydebarrow, 15.04.2008 19:49 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@autor artykułu

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że dopełniacz od "uszy" to "uszu", a nie "uszów", Panie Redaktorze...

Powiem tylko tyle - sorry.
Fisico_F1_ASR, 15.04.2008 20:01 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
przestań nie każdy jest polonistom (polonistą, redaktor)
jędruś, 15.04.2008 20:13[!]
Wg niektórych mediów zmiany wprowadzone na testach w Barcelonie mają dać od 0,2 do 0,5 sekundy na okrążeniu .
Czas Massy z końca zimowych testów sezonu 2007/2008 wynosił 1:20,5xx a teraz ten rezultat spokojnie bije Hamilton . Widać więc wyraźne postęp całej stawki .
Massa rewelacyjne czas jak na rowkowane opony . O 0,2 sekundy lepiej od swojego rekordu toru na rowkowanych .
Baricz czas bardzo dobry i widać , że zmiany wprowadzone przez Honde na tych testach mogą dać nawet te 0,5 sekundy , choć slicki to silicki i Barichello przez doświadczenie mógł je bardziej wycisnąć od Massy . Tak więc różnica 0,5 sekundy powinna nie mniej mniej więcej odzwierciedlać położenie Hondy po wprowadzonym pakiecie . Mimo braku rozwoju od czerwca RA108 powinno być jeszcze mocne aż do przerwy wakacyjnej .
Co do czasu Fisco to podobnie jak w przypadku Baricza . Poczół okazję i wyjechał na szybkie kółko i mamy taki czas . Ale wiać tu różnicę - Force India jest obecnie jakieś 1,5 sekudny za Ferrari .
Heidfeld chyba skupił się bardziej na długich przejazdach i ustawianiu bolidu pod dalszą część sezonu , bo szaleć na slickach będzie jutro i pojutrze Robert :D
Maly-boy, 15.04.2008 20:14[!]
Rubens caly czas jezdzil z tym dziwactwem ,wiec zrobil z tym FL
piotrek74, 15.04.2008 20:28[!]
jędruś, 15.04.2008 20:13> co do Nicka masz rację, niech uczy się bo zaczyna być w cieniu Roberta a Niemcom to może się nie pasować (będzie powtórka z 2007 roku)wieczny PECH Roberta-- co do testów każdy zespół testuje a nie wykręca czasy na kwalifikacje (zespoły których nie widać na GP mogą pokazać się
m.j.m, 16.04.2008 03:01[!]
Jak dla mnie to te bolidy wyglądają coraz dziwaczniej..
Nie podoba mi się to.
rmn, 16.04.2008 03:48[!]
to już ostatni taki sezon:)
Huunreh, 16.04.2008 12:53[!]
Nie wiem czy dobrze zauważyłem na fotkach ale STR miał nowe skrzydło tylne:D? Albo zdjęty bok tylnego skrzydła. A co do Ferrari. Ciekawie wyglądają testy systemu KERS.
michal5, 16.04.2008 13:02[!]
test z dzisiaj z godziny 12:15

1.        M. Schumacher    Ferrari    F2008    1:19.323         25      pit
2.        A. Sutil    Force India    VJM-01    1:19.424    +0.101    42     pit
3.        R. Kubica    BMW Sauber    F1.08    1:19.785    +0.462    58     pit
4.        L. Hamilton    McLaren    MP4-23    1:20.591    +1.268    34     pit
5.        M. Webber    Red Bull Racing    RB4    1:20.849    +1.526    40     pit
6.        J. Trulli    Toyota    TF108    1:20.867    +1.544    34     pit
7.        F. Alonso    Renault    R28    1:20.935    +1.612    41     pit
8.        R. Barrichello    Honda    RA108    1:21.443    +2.120    56     pit
9.        N. Rosberg    Williams    FW30    1:21.776    +2.453    9     pit
10.        S. Bourdais    Toro Rosso    STR3    1:21.786    +2.463    31     pit
Piterson, 16.04.2008 13:45[!]
Forma "uszów" jest poprawna (tak samo, jak poprawna jest forma ucho - ucha, oko - oka (l.mn.), jeżeli mamy na mysli ucho w sensie "uchwyt", a nie "narząd słuchu" (choć i tu jest dopuszczalna), lub nie mamy na myśli pary uszu, tylko bliżej nieokreśloną ich liczbę:

http://so.pwn.pl/lista.php?co=uszy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca