F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Jerez dzień 1: Vettel najszybszy
Marek Roczniak, 22 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sebastian Vettel uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Jerez. Kierowca Toro Rosso jako jedyny przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, pokonując o ponad 0,3 sekundy testera zespołu McLaren – Gary'ego Paffetta.

Wtorkowym testom towarzyszyła słoneczna pogoda, z temperaturą powietrza dochodzącą do 35 stopni Celsjusza. Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela. Włoch skupił się głównie na pracy nad gładkimi oponami i poziomem siły dociskowej na sezon 2009, ale także próbował pomóc zespołowi zrozumieć problemy, jakie trapiły Ferrari na torze Hockenheim.

Jak już wcześniej informowaliśmy, podczas dzisiejszych testów doszło do incydentu z wyposażonym w system KERS bolidem BMW Sauber, za którego kierownicą zasiadł Christian Klien. Oto oficjalny komunikat zespołu w tej sprawie: „Po dokładnych testach na hamowni i zakończonej sukcesem próbie na torze w Miramas w zeszłym tygodniu, BMW Sauber F1 Team po raz pierwszy wykorzystał w oficjalnych testach BMW Sauber F1.07C, wyposażone w System Odzyskiwania Energii Kinetycznej KERS. Tuż po okrążeniach instalacyjnych doszło do incydentu z mechanikiem. Dotknął on powracającego do boksów samochodu, doznając porażenia prądem”.

„W wyniku zdarzenia mechanik doznał lekkich obrażeń lewej dłoni i obtarć na lewym ramieniu. Po opatrzeniu w położonym na torze Centrum Medycznym powrócił on do pracy z zespołem. Ponieważ wciąż analizowane są przyczyny tego zdarzenia, bolid nie wyjeżdżał na tor po południu. BMW Sauber F1 Team będzie kontynuował testy w Jerez jeszcze przez trzy dni. Jutro Christian Klien zasiądzie za sterami BMW Sauber F1.08, aby dalej rozwijać je przed resztą sezonu 2008. W czwartek obowiązki przejmie Nick Heidfeld”.

Oprócz Badoera gładkie opony i aerodynamikę na sezon 2009 testował dzisiaj także Jarno Trulli (Toyota), który uplasował się na siódmej pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Vettela. Trulli i Vettel byli jedynymi kierowcami wyścigowymi uczestniczącymi w dzisiejszych testach – pozostałe zespoły reprezentowali już testerzy. Nico Hulkenberg (Williams) uzyskał czwarty czas, a tuż za nim uplasował się najbardziej pracowity uczestnik wtorkowych testów – Sebastien Buemi (Red Bull). Ponadto szybszy od Trullego był Romain Grosjean (Renault), natomiast najwolniejszym kierowcą we wtorek był Alex Wurz (Honda).

Wygląda na to, że z powodu dzisiejszego incydentu z KERS w zespole BMW Sauber, Robert Kubica nie będzie testował w tym tygodniu, bowiem Polak pierwotnie miał jeździć tylko w środę. Tymczasem wiadomo już na pewno, że Timo Glock pojawi się w tym tygodniu na torze Jerez po tym, jak uzyskał zgodę na powrót za kierownicę bolidu po wypadku w Grand Prix Niemiec. Kierowca Toyoty rozpocznie testy w czwartek.

Pogoda
Temperatura powietrza: 17-35°C
Temperatura toru: 16-45°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastian Vettel STR Ferrari STR3 1:19,844   94 
2.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23 1:20,179 +0,335 80 
3.Luca Badoer * Ferrari F2008 1:20,697 +0,853 69 
4.Nico Hulkenberg Williams Toyota FW30 1:20,953 +1,109 58 
5.Sebastien Buemi Red Bull Renault RB4 1:20,997 +1,153 110 
6.Romain Grosjean Renault R28 1:21,223 +1,379 71 
7.Jarno Trulli * Toyota TF108 1:21,459 +1,615 96 
8.Alex Wurz Honda RA108 1:21,596 +1,752 84 
9.Christian Klien BMW Sauber F1.07C   
* - korzystali także z opon typu slick
Źródło: my.ing-renaultf1.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Micro_ice7, 22.07.2008 17:58 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Sorry za OT ale tak nawiasem
[ciach]

Za tak kompletny OT można dostać bana - ostrzegam na przyszłość.
K, 22.07.2008 18:05 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Ten incydent na testach BMW przypomniał mi ciemne moce i Imperatora... to będzie nowa broń BMW :P

A tak na serio to niezły cyrk - nie wiedziałem, że to tyle energii gromadzi i tak porazić może.
Domski93, 22.07.2008 18:41[!]
yYy gdzieś czytałem że Kubica nie ma w ogóle testować podobnie jak Alonso, Sutil Hamilton i Kovalainen
andrzej45, 22.07.2008 18:43[!]
Szkoda tylko, że BMW koncentruje się już tyko nad przyszłorocznym bolidem pozostawiając obecny na pastwę losu.
owca, 22.07.2008 18:52[!]
ich cel na ten sezon został juz osiągnięty
impr, 22.07.2008 19:34[!]
I w sumie dobrze, niech popracuja wiecej nad KERS, zeby podczas pit stopow nie razilo mechanikow... przynajmniej mechanikow BMW :D. Chyba lepiej bedzie, kiedy skoncza na 4 i 5 miejcu w WDC i wiecej powalcza w '09, niz walczyc do samego konca w tym sezonie kosztem nastepnego.
Maly-boy, 22.07.2008 19:45[!]
e sadzisz ze toyota i renault ich moga dogonic ? chyba to jakis zart
andrzej45, 22.07.2008 20:05[!]
owca - zgadza się, że cel na ten sezon został osiągnięty ale czy takiego fuksa jak Kanada można liczyć jako zwycięstwo - wyeliminowało się 2-ch najgroźniejszych rywali, bez błędu Hamiltona nadal nie byłoby zwycięstwa.
Maly-boy, 22.07.2008 20:21[!]
a bez szczescia Hamiltona w Monako było by zwyciestwo......gdybanie..
domanpraszka, 22.07.2008 20:24[!]
andrzej45, no nie zostawiaja tak do konca na pastwe losu bo przeciez jutro beda testowac F1.08. a z tym dubletem w Kanadzie to sie zgadzam: wygrali fartem a mysla ze wygrali z wlanej sily.
michal2111, 22.07.2008 21:27[!]
O proszę. Bolid F1.07C. Nie wiedziałem, że taki jest. Dziwne, że Klien mało jeździł. Tylko 2 zawodników na slickach? Zastanawiające. Zobaczymy, jak będzie w dni kolejne.
rafaello85, 22.07.2008 21:40[!]
Vettel dziś pocisnął:) Czołowe ekipy czeka teraz trudne zadanie - testów coraz mniej i ten czas trzeba dobrze wykorzystać. Rozwijać tegoroczny bolid aby zachować szanse na walkę o tytuły mistrzowskie oraz testować rózne nowinki, które będą przydatne za rok, no i oczywiście pracować nad KERS. Glock się pojawi w czwartek? Czyli z Niemcem jest wszystko ok:)
zoolwik, 23.07.2008 08:23[!]
Po pierwsze, energii elektrycznej w takim samochodzie jest mnostwo. Wystarczy spojrzec, ze przy kilkunastowoltowym akumulatorku do roweru napedzanego silnikiem elektrycznym, plynie prad rzedu kilku amperow, zeby wytworzyc 300-500W potrzebne do jako takiej jazdy, przez zaledwie kilkanascie do kilkudziesieciu kilometrow. W F1 prad i/lub napiecie zapewne sa znacznie wieksze.

Po drugie nie zgadzam sie z opiniami, ze zwyciestwo w kanadzie jest gorsze dla BMW bo nie bylo najsilniejsze wtedy. To co, zeby bylo sprawiedliwie, po wyscigu powinno sie zbierac jury, oceniac kto byl najmocniejszy (nie wazne czy ukonczyl) i dopiero na tej podstawie przyznawac punkty? Zastanowcie sie co gadacie, zwyciestwo to zwyciestwo, dostaje sie ten sam puchar, gra sie ten sam hymn i nawet jakby do mety dojechal tylko jeden zawodnik w taczce i to najgorszy, to i tak by mu sie to zwyciestwo nalezalo, bo takie sa wyscigi: wypadki sa wkalkulowane w wynik, i skoro dojechal do konca to znaczy ze chyba jednak w danym momecie byl najlepszy, tak?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca