F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy w Jerez dzień 3: Webber najszybszy w czwartek
Marek Roczniak, 24 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Pod nieobecność Sebastiana Vettela (Toro Rosso), który był najszybszym kierowcą podczas pierwszych dwóch dni testów na torze Jerez, w czwartek najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Mark Webber z siostrzanej ekipy Red Bull Racing.

Webber, podobnie jak i jego najbliższy rywal Nelson Piquet Jr (Renault), swój najszybszy czas uzyskał na slickach – obydwu kierowców rozdzieliła różnica 0,158 sekundy. Piquet spowodował wywieszenie czerwonej flagi po wypadnięciu z toru w dziewiątym zakręcie i otarciu się o bandę.

Najszybszym kierowcą na rowkowanych oponach (choć pod koniec dnia wypróbował też slicki) był znowu Kimi Raikkonen (Ferrari), który ponownie uplasował się na trzeciej pozycji. Czwarty czas uzyskał Vitantonio Liuzzi (Force India), który stratę zaledwie 0,368 sekundy do Webbera zawdzięczał nie tyle nowej skrzyni biegów typu seamless shift, co jeździe na slickach w połączeniu z obecnym poziomem siły dociskowej.

Kolejnym po Piquecie sprawcą przerwy w dzisiejszych testach był Pedro de la Rosa, który wypadł z toru w szykanie na początku dnia. W bolidzie Kierowcy testowego McLarena konieczna była także wymiana silnika i dlatego przejechał on dzisiaj zaledwie 39 okrążeń, jako ostatni uzyskując czas poniżej granicy jednej minuty i 20 sekund. Ponadto poniżej jednej sekundy straty do Webbera zmieścili się Sebastien Bourdais (Toro Rosso) i Kazuki Nakajima (Williams).

Trzecim sprawcą wywieszenia czerwonej flagi był w czwartek Timo Glock, który powrócił dzisiaj za kierownicę bolidu po swoim wypadku w Grand Prix Niemiec. Kierowca Toyoty po południu zatrzymał się na torze w czwartym zakręcie ze względu na problem z układem paliwowym. Niemiec jeździł dzisiaj głównie na rowkowanych oponach, choć na co najmniej jeden ze swoich przejazdów założył slicki, być może tylko na okrążenie zapoznawcze.

Ostatnią przerwę w testach spowodował Rubens Barrichello (Honda), zatrzymując się na torze tuż przed końcem sesji z podejrzeniem awarii silnika. Honda stała się dzisiaj ósmym zespołem, który wypróbował w swoim bolidzie pokrywę silnika z "płetwą rekina". Według plotek rozwiązanie to miał także wypróbować w czwartek zespół Ferrari, ale tak się nie stało. Najwolniejszym kierowcą okazał się dzisiaj Nick Heidfeld (BMW Sauber), który cały dzień jeździł na slickach i poziomem docisku na sezon 2009. Niemiec przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23-33°C
Temperatura toru: 27-45°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Mark Webber * Red Bull Renault RB4 1:19,176   85 
2.Nelson Piquet Jr * Renault R28 1:19,334 +0,158 95 
3.Kimi Raikkonen * Ferrari F2008 1:19,434 +0,258 84 
4.Vitantonio Liuzzi * Force India Ferrari VJM01 1:19,544 +0,368 86 
5.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23 1:19,850 +0,674 39 
6.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3 1:20,029 +0,853 77 
7.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30 1:20,097 +0,921 88 
8.Timo Glock * Toyota TF108 1:20,421 +1,245 78 
9.Rubens Barrichello Honda RA108 1:20,614 +1,438 68 
10.Nick Heidfeld * BMW Sauber F1.08 1:20,896 +1,720 97 
* - korzystali także z opon typu slick
Źródło: Autosport.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nogciu, 24.07.2008 17:56[!]
znowu BMW na ostatnim miejscu . Ale Heidfeld był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą. :)
Szakall, 24.07.2008 18:05[!]
BMW znalazło w końcu swoje miejsce w stawce :D
FoX4, 24.07.2008 18:13[!]
spójrzcie na bolid Heidfelda, wyraźnie testowali pod kątem przyszłego sezonu - ograniczona aerodynamika na pierwszy rzut oka :)
manuel112, 24.07.2008 18:22[!]
Honda kolejnym zespołem z płetwą rekina,
a McLaren kopiuje owiewki na nosie od bmw.
http://f1.gpupdat...ID=106398&catID=3122
paolo, 24.07.2008 18:46[!]
To tylko testy, ale trzy razy z rzędu na końcu stawki to nie jest przypadek. BMW już chyba "oficjalnie" zakończyło sezon 2008. Zdjęcia sugerują, że to aero 2009 i chyba już tylko o tym myślą w Hinwill. Szkoda bo zawsze lepiej się ogląda kiedy rodak walczy w czołówce, a tak pół sezonu biadolenia będzie. Nie chcę myśleć jakie teorie będą w studio polsatu wymyślać :)
Neron, 24.07.2008 18:48[!]
to bardziej wyglada jak kopia z Hondy
wojtek, 24.07.2008 20:34[!]
Jak dla mnie te testy są potwierdzeniem tego, iż BMW samo nie wie czy KUB będzie jeździł w następnym sezonie.
Jego nieobecność może na to wskazywać, co najmniej dziwnym jest nie korzystanie z takiego testera jakim jest KUB w pacach na nowym bolidem.
Metalpablo, 24.07.2008 20:58[!]
manuel112 => a BMW od kogo skopiowała rogi wikinga:P??Od McLarena:D.

Bardzo lubie Jerez de la Frontera,szkoda że nie ma go w kalendarzu bo to według mnie świetny tor,ale przynajmniej testują na nim:)Testy troche inne niż zwykle dlatego włąściwie czasów nie ma co brać na poważne.
gross, 24.07.2008 21:38[!]
od razu ze KUB nie będzie jeździć w przyszłym sezonie. Powiedz mi kto najwięcej z BMW testował w poprzedniej połowie sezonu? a no Robert. Myślę, że dali testować po równo Kubicy, Heidfeldowi i Kleinowi wszystko a Asmerowi go.... ;)
pawel92setter, 24.07.2008 21:55[!]
ograniczone aero? BMW jeździło z aero na ten sezon
Czechoslowak, 24.07.2008 22:09[!]
kolego nie mów że to dla Ciebie jest aero na ten sezon...
http://f1.gpupdat...06369&catID=3122

moim zdaniem to bardzo dobrze że BMW koncentruje się już na przyszłym sezonie, gdy przejęli Saubera zrobili sobie taki plan czteroletni, który jak na razie wypełniają w 100 a może nawet i w 110%. I oby w przyszłym sezonie też spełnil sie ich oczekiwania!
Micro_ice7, 24.07.2008 22:14[!]
to zapewne pakiet aero na monze
mbg, 24.07.2008 22:54[!]
Tylko po co testowac pakiet na monze na torze o kompletnie innej specyfikacji.
wojtek, 24.07.2008 23:09[!]
@gross Myślę po prostu, że KUB jest najbardziej pro rozwojowy jeżeli chodzi o testy i jeżeli nie korzysta się z jego usług to możne oznaczać, że nie mając pewności co do KUB nie powierzają mu tajemnic, które ewentualnie mógłby wykorzystać przeciwko nim.
kriZq, 25.07.2008 07:21[!]
Czechoslowak, jesli chodzi o zdjecie, do ktorego link podales, to nie sa to spoilery na sezon 2009.
sowa_kubica_fan, 25.07.2008 08:51[!]
Ja myślę, że to dobrze, jeżeli zespół pracuje już bardziej nad przyszłym sezonem, szczególnie jeżeli przepisy mocno zmienią wygląd samochodu. Jednak wprowadzenie niektórych rzeczy przez FIA na przyszły sezon to powrót do epoki kamienia łupanego (przednie skrzydło). Może się okazać, że BMW będzie miało broń obosieczną nad rywalami i ich zmiażdży. Szczególnie McLaren i Ferrari na tym ucierpią, bo bardziej się koncentrują na tegorocznym sezonie, rozwijając kolejne dodatki aerodynamiczne. W tym sezonie któryś z tych zespołów wygra, ale w 2009 mogą mieć całkiem spore problemy z dogonieniem BMW.
Iwan, 25.07.2008 11:05[!]
W sezonie 2007 BMW też rozwijało bolid na przyszły sezon 2008 a Ferrari i McLaren dopieszczały bolidy na sezon 2007 bo tłukli się o mistrza. Efekty było widać bo kubek był przecież liderem po 7 wyścigach, chociarz to nie do końca przez bolid ;p
rafaello85, 25.07.2008 13:06[!]
Rodzina Red Bull dalej rządzi w Jerez;) A więc to Honda jest kolejnym zespołem, który testuje płetwę rekina.
Huckleberry, 25.07.2008 14:03[!]
wojtek, ja myślę, że na testach poprawia się to co działa najgorzej. Przy założeniu, że jeszcze poprawiają tegoroczny bolid w tym wypadku najsłabszym ogniwem jest kierowca. Dają jeździć Nickowi bo wiedzą, że Robert i tak sobie poradzi lepiej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca