F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Testy na torze Monza dzień 2: Heidfeld najszybszy
Marek Roczniak, 28 sierpnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów na torze Monza najszybszym kierowcą okazał się Nick Heidfeld (BMW Sauber), pokonując swojego rodaka Nico Rosberga (Williams) o ponad ćwierć sekundy. Testom ponownie towarzyszyła słoneczna pogoda, z temperaturą powietrza dochodzącą do 31°C.

Zespół BMW Sauber skupił się w czwartek na przygotowaniach tylko do Grand Prix Włoch. Heidfeld pracował nad ustawieniami F1.08, sprawdzał różne aerodynamiczne rozwiązania i testował dwie mieszanki opon wybrane przez Bridgestone na tor Monza – średnią i twardą. Stajnia z Hinwil ponownie zameldowała wykonanie dobrych postępów. Jutro bolid BMW poprowadzi już Robert Kubica.

Zarówno Heidfeld, jak i Rosberg swoje najlepsze czasy ustanowili podczas porannej sesji, a po południu jednym z nielicznych kierowców, który zdołał się poprawić był Heikki Kovalainen (McLaren). Fin awansował w efekcie z piątej na trzecią pozycję, przeskakując Sebastiana Vettela (Toro Rosso) i Felipe Massę (Ferrari). Vettel jeździł jednak tylko podczas porannej sesji, a po południu za kierownicą STR3 zastąpił go Sebastien Bourdais, który zamknął pierwszą dziesiątkę.

Massa po ustanowieniu wczoraj najlepszego czasu, dzisiaj okazał się nawet odrobinę wolniejszy i musiał zadowolić się piątym miejscem. Brazylijczyk spowodował w czwartek jedyne wywieszenia czerwonej flagi, kiedy wpadł w poślizg w szykanie Ascari i zatrzymał się na środku żwirowiska. Kierowca Ferrari przejechał w sumie 86 okrążeń – o 9 mniej niż Fernando Alonso (Renault), który uzyskał szósty czas i jako ostatni kierowca zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Heidfelda.

Tylko 0,2 sekundy do dwukrotnego mistrza świata stracił Adrian Sutil (Force India), kończąc swój jedyny dzień testów w tym tygodniu na siódmej pozycji. Niemiec okazał się między innymi szybszy od najbardziej pracowitego w czwartek Marka Webbera (Red Bull) i Jarno Trullego (Toyota). Na ostatnich miejscach znaleźli się kierowcy Hondy – Rubens Barrichello i Jenson Button, którzy podobnie jak Vettel i Bourdais dzielili się tylko jednym bolidem. Obaj kierowcy Hondy na swoich najszybszych okrążeniach mieli ponad dwie sekundy straty do Heidfelda.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23-31°C
Temperatura toru: 25-42°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Monza (5,793 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:22,621   89 
2.Nico Rosberg Williams Toyota FW30 1:22,879 +0,258 100 
3.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23 1:23,341 +0,720 92 
4.Sebastian Vettel * STR Ferrari STR3 1:23,424 +0,803 47 
5.Felipe Massa Ferrari F2008 1:23,445 +0,824 86 
6.Fernando Alonso Renault R28 1:23,606 +0,985 95 
7.Adrian Sutil Force India Ferrari VJM01 1:23,823 +1,202 92 
8.Mark Webber Red Bull Renault RB4 1:23,936 +1,315 101 
9.Jarno Trulli Toyota TF108 1:24,158 +1,537 77 
10.Sebastien Bourdais * STR Ferrari STR3 1:24,311 +1,690 44 
11.Rubens Barrichello ** Honda RA108 1:24,695 +2,074 51 
12.Jenson Button ** Honda RA108 1:25,049 +2,428 41 
*, ** - dzielili się jednym bolidem
Źródło: F1Today.nl, BMW-Sauber-F1.com, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mati93, 28.08.2008 18:41[!]
Heidfeld na czele testując bolid na Monzę to może tylko znaczyć że reszta .......................Testowała na wyścig w SPA :P
Szakall, 28.08.2008 18:42[!]
to tylko testy :) w wyścigu nie pójdzie Heidfeldowi tak dobrze niech chłopak sie tak nie napala :D
rofl, 28.08.2008 19:11[!]
żebyście sie nie zdziwili :D a tak na serio to nawet moze byc dobry znak bo nie tylko bmw testowalo ustawienia na monze jak tak patrze na tych fotkach.
Ja tam wierze ze bmw na monze sie poprawi no i oczywiscie w inne zespoly tez :D
Muniek8960, 28.08.2008 19:23[!]
Szczerze mówiąc trochę mnie to zdziwiło-Heidfeld na czele stawki.
Jędruś, 28.08.2008 19:25[!]
Zapowiada się optymistycznie . Heidfeld mógł ćwiczyć także szybkie okrążenia kwalifikacyjne , gdyż nie ukrywajmy szefostwo BMW bardzo bacznie mu się przygląda i od najbliższych wyścigów może zależeć jego dalsza kariera w F1 . Widać , że jest zmotywowany i zrobi wszystko by utrzymać posadę w BMW na przyszły sezon.
krecik705, 28.08.2008 19:26[!]
Tak wogóle to coś mi tu nie gra... Według rozpiski dzisiaj miał jeszcze jeździć Nelson Piquet, a nie Alonso
Ducsen, 28.08.2008 19:27[!]
A tytul na wp pewnie bedzie 'Faworyzowany Niemiec najszybszy na Monzy'...
lukash79, 28.08.2008 19:27[!]
Odwróć tabelę - Heidfeld na czele ! ;p
leon, 28.08.2008 19:32[!]
Jestem przekonany ,że na Monzie i w Spa ani Heidfeld ani Rosberg nie będą walczyć o podium .
Czechoslowak, 28.08.2008 20:29[!]
nie wiem co Was tak dziwi? BMW potwierdza tylko że Monza to tor który im pasuje, wystarczy przyjrzeć się wynikom z poprzednich lat: sezon 2006: HEI 3 w kwalifikacjach, KUB 3 w wyścigu, sezon 2007: HEI 4 w kwalifikacjach, w wyścigu HEI 4, KUB 5. I zawsze w czołówce top speed. Nie wiem czy to zasługa dobrego pakietu aero na tory o charakterystyce low downforce, czy może mocnego silnika, a może i to i to, pewne jest to że BMW zawsze dobrze wypada na Monzy. Szczerze mówiąc to zdziwiłbym się gdyby nie stanęli na podium w tym roku.
Huckleberry, 28.08.2008 20:31[!]
aż się boję pomyśleć jaki wynik osiągnie Robert :)
jak na razie to bardzo dobrze wróży, ale ... to tylko testy :>
DCC, 28.08.2008 20:40[!]
Wystarczy,że szef pogroził Nickowi i proszę - od razu lepsze wyniki!
Adam1970, 28.08.2008 20:55[!]
Wystarczy Nickowi trochę pogrozić i od razu są wyniki. Zresztą to tylko trening a w dodatku zawsze BMW na Monza było mocne.
Dziadek, 28.08.2008 22:24[!]
Moim zdaniem to bardziej efekt jazdy na oparach i innej strategii Ferrari i Mclarena na ten dzień. Wypuścili Nicka na oparach, aby uciszyć trochę przeciwników Heidfelda. Oczywiście mogę się mylić, ale takie mam przeczucia.
dejv26, 28.08.2008 23:28[!]
Nieważne co testowali inni ale czas i tak najlepszy z dotychczasowych dwóch dni testów na Monzy, więc daje do myślenia i pozytywnie nastawia do wyników jakie BMW osiągać może podczas wyścigu
McMarcin, 29.08.2008 08:46[!]
Ja tam bym Heidfelda nie skreślał tak szybko. Różnica punktowa między nim a Robertem nie jest aż tak wielka. Niemiec potrafi być szybki i potrafi też nieźle bronić swojej pozycji. Każdemu zaś może przytrafić się gorsza część sezonu.
Dziadek - nie sądzę, aby BMW bawiło się w takie zagrywki psychologiczne ;-)
^Wookiii, 30.08.2008 14:46[!]
TO przecierz BMW zawsze testowalo na Treningach i testach z wiekszymi obciążeniami......A wiec mam nadzieje ze będzie dobry winik:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca