F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Testy w Jerez dzień 2: BMW nadal na czele
Marek Roczniak, 17 września 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez na szczycie tabeli czasowej ponownie znalazł się bolid BMW Sauber F1.08, jednak tym razem za jego kierownicą zasiadł główny kierowca testowy niemieckiego zespołu – Christian Klien. Austriak okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od Sebastiana Vettela, który po raz pierwszy od ogłoszenia kontraktu z Red Bull Racing zasiadł w bolidzie RB4.

Klien pracował nad mechanicznymi ustawieniami tegorocznego bolidu w ramach przygotowań do inauguracyjnego Grand Prix Singapuru i pozostałych wyścigów sezonu 2008. Po przejechaniu 84 okrążeń Christian powiedział: „Cały dzień testów bez problemów dał mi możliwość zapewnienia inżynierom wielu informacji na temat nowych komponentów. Nowa nawierzchnia na niektórych częściach toru zapewnia lepszą przyczepność i wygładziła wyboje, które były tutaj wcześniej”.

W planach BMW na dalszą część testów w Jerez nastąpiła zmiana, jako że Robert Kubica, który miał jeździć w pozostałe dwa dni, nabawił się infekcji zęba i musiał odwołać swoją podróż do Hiszpanii. W tej sytuacji zastąpi go Nick Heidfeld. Oprócz Kliena nad ustawieniami bolidu pracował dzisiaj także Vettel, przyzwyczajając się jednocześnie do zespołu Red Bull Racing, w którego barwach będzie startował w sezonie 2009. Zwycięzca wyścigu na torze Monza przejechał 60 okrążeń i jutro będzie kontynuował testy za kierownicą RB4, zanim powróci w piątek do swojego obecnego zespołu Toro Rosso.

Tymczasem bolid STR3 poprowadził dzisiaj kandydat na następcę Vettela w Toro Rosso w przyszłym sezonie – Sebastien Buemi. Szwajcar pokazał się z bardzo dobrej strony, uzyskując trzeci czas dnia, a jego strata do Vettela wyniosła niewiele ponad 0,3 sekundy. Testy rozpoczęły się z opóźnieniem ze względu na problem mechaniczny z samochodem, ale potem wszystko szło już w miarę gładko i kierowca testowy Red Bull Racing przejechał w sumie 88 okrążeń, zaliczając na koniec dnia długi przejazd. „Jestem dość zadowolony, to był dobry pierwszy dzień i naprawdę chcę podziękować Red Bullowi za umożliwienie mi przetestowania tego samochodu.” – powiedział Buemi po zakończeniu testów. Jutro STR3 przejmie Takuma Sato.

Czwarty czas uzyskał kierowca testowy McLarena – Gary Paffett, którego strata do Kliena wyniosła już ponad sekundę. Brytyjczyk wykonał między innymi krótki test systemu KERS. Na kolejnych trzech pozycjach uplasowali się kierowcy testowi Toyoty, Renault i Hondy, z których najszybszy okazał się Kamui Kobayashi, pokonując Lucasa di Grassiego o niespełna 0,1 sekundy. Alex Wurz musiał zadowolić się siódmym miejscem, ale na pocieszenie wolniejszy od niego okazał się jego następca w Williamsie – Kazuki Nakajima. Stajnia z Grove korzystała dzisiaj z zupełnie nowego tylnego skrzydła i dyfuzora, dostosowanych do przepisów na sezon 2009. Skrzydło ma zaledwie 800 mm szerokości i jest wyższe od obecnego.

Pogoda
Temperatura powietrza: 18-26°C
Temperatura toru: 20-38°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Christian Klien BMW Sauber F1.08 1:19,537   84 
2.Sebastian Vettel Red Bull Renault RB4 1:19,878 +0,341 60 
3.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3 1:20,209 +0,672 88 
4.Gary Paffett *  McLaren Mercedes MP4-23 1:20,602 +1,065 52 
5.Kamui Kobayashi Toyota TF108 1:20,759 +1,222 94 
6.Lucas di Grassi Renault R28 1:20,853 +1,316 90 
7.Alex Wurz Honda RA108 1:21,123 +1,586 71 
8.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30 1:23,171 +3,634 61 
* - testował także system KERS
Źródło: my.ing-renaultf1.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Jankes, 18.09.2008 04:24[!]
nie bójmy się użyć tego słowa... wygląda jak wiejski tJuning :P
Aquos, 18.09.2008 09:10[!]
Ale nam zeszpecą F1 w przyszłym roku :( Trochę potrwa zanim przywyknę do takiego wyglądu skrzydeł. No ale jeśli dzięki temu rzeczywiście będzie więcej bezpośredniej walki na torze i manewrów wyprzedzania, to jakoś przeżyję tę nowa estetykę.
Maraz, 18.09.2008 13:10[!]
biela, ale musisz zrozumieć, że można wykorzystywać tylko zdjęcia z materiałów prasowych, a tego Williamsa ze skrzydłem nie było niestety w informacji prasowej toru Jerez.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca