F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Kolejna zła wiadomość dla Renault - John Iley przechodzi do Ferrari
Marek Roczniak, 8 listopada 2003<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W ślad za odejściem Mike'a Gascoyne'a zespół Renault opuścił kolejny spec od aerodynamiki – John Iley. W zespole Ferrari będzie on pełnił rolę szefa działu aerodynamiki, bezpośrednio podlegając głównemu projektantowi, którym jest Rory Byrne. Brytyjczyk zastąpi Nicka Tombazisa, który najprawdopodobniej podpisał już nowy kontrakt z zespołem McLaren.

Dla Renault utrata kolejnego człowieka odpowiedzialnego za sukces tegorocznego bolidu R23 to z pewnością zła wiadomość. W dodatku francuska stajnia w przyszłym roku dysponowała będzie dosyć słabym silnikiem, opartym na konstrukcji jednostek napędowych o zaledwie 72-stopniowym kącie rozstawu cylindrów, wykorzystywanych przez zespół Benetton w 2000 roku. Dopiero na 2005 rok zaplanowane jest wprowadzenie zupełnie nowego silnika Renault, w którym kąt rozstawu cylindrów będzie wynosił 90 stopni, czyli tyle, ile w silnikach niemal wszystkich pozostałych zespołów.

W tej sytuacji sezon 2004 dla francuskiej stajni nie zapowiada się zbyt ciekawie. Bolid R24 będzie musiał być przystosowany do silnika o zupełnie innym środku ciężkości, który ze względu na nowe przepisy (zasada jednego silnika na cały weekend) będzie z pewnością cięższy od tegorocznych jednostek napędowych. W dodatku silnik ten do testów ma być gotowy dopiero w połowie stycznia przyszłego roku, tak więc na wyeliminowanie ewentualnych wad konstrukcyjnych i zadbanie o odpowiednią wytrzymałość będzie bardzo mało czasu przed rozpoczęciem sezonu.

Źródło: GrandPrix.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca