F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Force India potwierdza umowę z McLarenem i Mercedesem

Zespół rozszerzy też swoje możliwości dot. badań z użyciem obliczeniowej mechaniki płynów.
Marek Roczniak, 10 listopada 2008, wyświetlenia: 3400<< | lista | T- | T+ | >>
To była raczej zwykła formalność – po rozwiązaniu w ubiegłym tygodniu umowy z Ferrari, zespół Force India sfinalizował już z McLarenem i Mercedesem kilkuletni kontrakt na dostawę silników, skrzyni biegów, systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) i układów hydraulicznych.

Wiadomość ta została ogłoszona dzisiaj wraz z informacją, że hinduski zespół rozszerzy swoje możliwości dotyczące badań z użyciem obliczeniowej mechaniki płynów w Brackley Aero Centre. Szef Force India – Vijay Mallya ma nadzieję, że wszystko to umożliwi jego zespołowi uzyskiwanie lepszych rezultatów w sezonie 2009 po tym, jak w tym roku nie udało im się zdobyć ani jednego punktu.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy ogłosić zawarcie technicznego partnerstwa z McLaren Applied Technologies i Mercedes-Benz HighPerformanceEngines, a także z możliwości rozszerzenia naszych możliwości produkcji części z materiałów kompozytowych oraz zdolności projektowych w naszej siedzibie w Silverstone.” – powiedział Mallya, który jest prezesem i jednocześnie dyrektorem zarządzającym Force India.

„McLaren i Mercedes-Benz to dwie z najbardziej znanych nazw w historii motosportu, mające na swoim koncie znakomite wyniki w wyścigach Grand Prix na przestrzeni tak wielu lat, a zwłaszcza ostatnio, po wspaniałym zwycięstwie w prawdopodobnie najbardziej dramatycznym sezonie mistrzostw świata F1 w historii. Zespół Force India Formula One istnieje dopiero od jednego roku i niewątpliwie nasz pierwszy sezon był okresem nauki, ale od początku traktowaliśmy to poważnie i nie byliśmy zainteresowani tylko rolą statystów”.

„Ogłoszenie naszego nowego partnerstwa technicznego, w połączeniu z nowymi posunięciami i powiększeniem zasobów jest niewątpliwym dowodem na to, że traktujemy Formułę 1 bardzo poważnie. Chciałbym osobiście podziękować Berniemu Ecclestone'owi i prezydentowi FIA – Maxowi Mosleyowi, którzy zaoferowali swoje wsparcie w trakcie rodzenia się tej umowy”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
30.11.2018  FIA opublikowała listę startową F1 na sezon 2019
30.11.2018  Lance Stroll dołączy do Force India od sezonu 2019
Tagi:
Force India
McLaren
Mercedes
Mallya V.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fire, 10.11.2008 13:05[!]
Życzę im jak najlepiej(to nawet fajny zespół), mam nadzieję, że w 2009 zdobędą punkt/y samochodem w kilkunastu % zbudowanym przy pomocy MCL.
Adam1970, 10.11.2008 13:28[!]
...Pozbycie się Gascoyna to był samobój. Życzę im kilku punktów w 2009, jednak wydaje mi się ,że nie wypadli żle w sezonie 2008. Gdy porownamy czasy kwalifikacji czy w wyścigu, to nie brakowało im tak wiele jak zespołom sprzed lat wlokącym sie w ogonie.
Anderis, 10.11.2008 14:13[!]
Force India z taką stratą czasową do czołówki, jak w 2008 roku, wcale nie byłoby najsłabszą drużyną w roku 2007 czy wcześniejszych. Akurat ten sezon był wyjątkowo wyrównany i nie było słabych zespołów.

Myślę, że Force India może opuścić koniec stawki w sezonie 2009. Wiele na to wskazuje. Ale z drugiej strony to kogo oni mogliby wyprzedzić? Myślę, że wiosną przyszłego roku przekonamy się, kto obrał złą drogę w tworzeniu modelu przyszłorocznego bolidu.
Falarek, 10.11.2008 14:22[!]
No to teraz tylko BMW i Honda nie dostarczają silników innym zespołom przy czym Honda przecież jeszcze nie tak dawno miała Super Aguri. Na pewno Force India skorzysta na tym bo dostaną oprócz silników gotowe skrzynie biegów i KERS czyli cały swój potencjał będą mogli skierować na rozwój innych elementów samochodu. No a za rok jeśli Heiki znów wypadnie blado to nastąpi zamiana kierowców między zespołami czyli Heiki na Sutila :)
Maraz, 10.11.2008 14:36[!]
Falarek, ale czy to nie będzie "zamienił stryjek siekierkę na kijek"? Sutil jeździ bardzo nierówno i ma tendencję do powodowania stłuczek... :)
bolekse, 10.11.2008 15:35[!]
im gorszy bolid tym łatwiej o stłuczki i nierówną jazde. Wiec nie wolno porównywac wypadkowosci kierowców z przodu i tylu stawki.
barteks2, 10.11.2008 15:40[!]
Pewnie mało kto zauważył, że rok temu tracili średnio (jako Spyker) 3 sekundy na okrążeniu w kwalifikacjach, a teraz strata wynosiła około 2 sekund. Jeśli w przyszłym sezonie uda im się urwać kolejną sekundę do czołówki, to będzie już na prawdę nieźle :-)
niza, 10.11.2008 16:07[!]
życzę im jak najlepiej i niech w sezonie 2009 zapunktują, i to nie raz :)
Lukas, 10.11.2008 18:11[!]
Jak będą się nazywać? Force India McLaren mercedes? :)
A.S., 10.11.2008 19:48[!]
Po pozbyciu się czerwonego silnika może być już tylko lepiej. Mogą być pewni, że McLaren i Mercedes dostarczą im znakomite podzespoły, które pozwolą im dołączyć do grona zespołów regularnie walczących o punkty w mistrzostwach.
Lukas--> stawiam na Force India Mercedes, raczej McLaren w nazwie się nie pojawi.
alhan, 10.11.2008 21:51[!]
@AS z jednej strony może być FI Mercedes, ale z drugiej nie będą im dostarczać tylko silniki, ale również KERS, skrzynię biegów oraz systemy hydrauliczne, więc ta nazwa nie jest wcale taka pewna. W każdym razie cieszę się, że moja dwa ulubione zespoły połączą siły :)
paolo, 10.11.2008 23:02[!]
A ja najbardziej z tej umowy cieszę się ze względu na STR. Gdyby nie mogli być klientem RBR to ktokolwiek by ich kupił skończyłby jak Jordan/Midland/Spyker/FI. Ta umowa i tegoroczne zwycięstwo STR powinny dać do myślenia krzykaczom przeciwnych klienckim samochodom. F1 jest tak droga, że prywatni albo będą korzystać z pomocy producentów albo odejdą. Kiedyś było Minardi i Jordan. Standardowi outsiderzy. Teraz STR regularnie kończył Qual w pierwszej dziesiątce. Niech mi ktoś powie co w tym złego?

Zawsze ktoś musi być ostatni ale fajnie jeśli nie jest to przez cały sezon jeden zespół bo to nudne. To samo z wygrywaniem. Ten sezon był wyjątkowo ciekawy. Aż 5 zespołów i aż 7 kierowców wygrywało GP. Dzięki temu kontraktowi może równie nieprzewidywalnie będzie na końcu stawki.
ToshibaUser, 11.11.2008 12:35[!]
Zgadzam się w pełni z Adam1970 - pozbycie się Gascoyna to był fatalny pomysł .
Dostaną od Mercedesa i McLarena silnik , KERS i skrzynie , ale trzeba będzie je zaimplementować do nowego bolidu ,
a właściwie zbudować bolid pod nie . Kto to zrobi lepiej jak nie Mike .
Bez niego będzie krucho . Whitmarsh nie podstawi im do garażu gotowego bolidu .
McLuke, 11.11.2008 14:59[!]
Po tej wiadomości, liczę na to, ze FI w przyszłym roku zdobędzie swoje pierwsze punkty w F1 ;) Myśle, że z większością podzespołów od Mercedesa jest to możliwe i to nie jeden raz ;D :P Dobrze, że moja dwa ulubione teamy poniekąd "połączyły" się - oby to się okazało dobrą opcją dla obu zespołów :D
m.j.m, 12.11.2008 16:12[!]
paolo,ty chyba nie wiesz o czym piszesz.Pomyliły ci się kategorie wyścigowe albo nie wiesz do jakiej zalicza się F1.Tutaj nie ma miejsca dla biednych masz kasę budujesz swój bolid i resztę podzespołów.Na tym polega wyjątkowość F1.A nazywanie ludzi "krzykaczami" ludzi którzy wiedzą o czym piszą jest co najmniej obrazą.
kubicashow, 13.11.2008 13:54[!]
to ci dopiero
oligator, 13.11.2008 14:31[!]
czytalem ze sam bolid tez bedzie bardzo podobny do MP4-24... Wiec to samo co STR/RB
McLuke, 13.11.2008 21:38[!]
@Oligator:
gdzie to wyczytałeś :> Przeciez o umowa dotycząca dostawy silników skrzyń biegów i KERSu a nie całego nadwozia ;) :P
oligator, 14.11.2008 16:07[!]
na roznych forach typu f1technical.net , i innych
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca