F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Testy w Barcelonie dzień 3: Vettel nadal najszybszy

Niemiec pokonał swojego tegorocznego kolegę zespołowego Bourdaisa o ponad pół sekundy.
Marek Roczniak, 19 listopada 2008, zmieniony 20.11.2008 16:56, wyświetlenia: 8455<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj zakończyły się pierwsze zimowe testy między sezonami 2008 a 2009. W środę najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia toru Catalunya uzyskał ponownie kierowca Red Bull Racing – Sebastian Vettel, wykręcając 1:19,295. Był to jednocześnie najlepszy wynik z całego tygodnia.

Oprócz Niemca czas poniżej jednej minuty i 20 sekund uzyskał dzisiaj także jego tegoroczny partner z zespołu Toro Rosso – Sebastien Bourdais, tracąc już jednak ponad pół sekundy do Vettela. Dla Francuza istotniejsze było jednak chyba to, że okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od rywala w walce o posadę kierowcy wyścigowego STR na sezon 2009 – Sebastiena Buemiego.

Buemi jako ostatni zmieścił się poniżej jeden sekundy straty do Vettela, a tuż za trzema bolidami zaprojektowanymi przez Red Bull Technology znalazł się ponownie Gary Paffett w McLarenie MP4-23K z systemem KERS, mając już jednak blisko dwie sekundy straty do Vettela. Piąty czas uzyskał najszybszy kierowca z elementami pakietu aerodynamicznego w specyfikacji na sezon 2009, a konkretnie z szerokim przednim skrzydłem – Jenson Button (Honda).

Na kolejnych dwóch pozycjach środowe testy ukończyli reprezentanci BMW – Christian Klien i Nick Heidfeld, uzyskując niemal identyczne czasy, przy czym przejściowy bolid F1.08B z systemem KERS poprowadził dzisiaj Klien, który po jednym dniu przerwy powrócił do jazdy. Austriak nie uniknął jednak problemów technicznych, wypadając z toru pod koniec porannej sesji ze względu na problem z hydrauliką w układzie przeniesienia napędu. Auto zostało naprawione w czasie przerwy na lunch i Klien powrócił po południu na tor.

Heidfeld przesiadł się tymczasem do F1.08B bez KERS i testował dzisiaj między innymi mechanizm regulacji kąta nachylenia przedniego skrzydła z kokpitu. Ponadto zespół pracował nad niezawodnością i zbierał dane na temat slicków oraz pakietu aerodynamicznego na sezon 2009. „Zdecydowanie slicki zapewniają lepszą przyczepność niż opony rowkowane.” – powiedział Heidfeld. „Z drugiej strony musimy zaczynać od zera, ucząc się, jak rozgrzewają się slicki i ile okrążeń trzeba przejechać, aby zapewniały optymalne osiągi”.

Heidfeld także doprowadził dzisiaj do wstrzymania testów, zatrzymując się na torze w pierwszym zakręcie na początku porannej sesji. W przyszłym miesiącu zespół BMW Sauber będzie testował na torze Jerez w dniach 9-11 i 15-17 grudnia. Tuż za kierowcami BMW na ósmej pozycji znalazł się Bruno Senna, zaliczając swój pełny dzień testów za kierownicą bolidu Hondy. Brazylijczyk okazał się wolniejszy od Buttona o niespełna 0,3 sekundy, ale ważniejsze było chyba to, że Senna poprawił wczorajszy czas Lucasa di Grassiego uzyskany w takim samym aucie o 0,6 sekundy. Bruno wypróbował dzisiaj szerokie przednie skrzydło, ale generalnie jeździł z tegorocznym

Pierwszą dziesiątkę zamknęli jedyni reprezentanci zespołów Renault i Williams – Nelson Piquet Jr i Nico Hulkenberg. Ten ostatni jeździł dzisiaj nie tylko z systemem KERS i nowym tylnym skrzydłem, ale także i z szerokim przednim skrzydłem na sezon 2009, a jego strata do Vettela wyniosła ponad trzy sekundy. Stawkę zamknęli Luca Badoer (Ferrari), który okazał się w środę najbardziej pracowitym kierowcą i reprezentanci Force India – Giancarlo Fisichella oraz prowadzący gościnnie drugi bolid VJM01 Pedro de la Rosa. Fisichella był trzecim i zarazem ostatnim sprawcą wywieszenia dzisiaj czerwonej flagi, zatrzymując się po południu w siódmym zakręcie.

Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastian Vettel Red Bull Renault RB4   1:19,295   75 
2.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3   1:19,839 +0,544 122 
3.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:20,154 +0,859 115 
4.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23K  1:21,140 +1,845 81 
5.Jenson Button Honda RA108(B)  1:21,387 +2,092 94 
6.Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1:21,534 +2,239 88 
7.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08B  1:21,592 +2,297 106 
8.Bruno Senna Honda RA108(B)  1:21,676 +2,381 107 
9.Nelson Piquet Jr Renault R28   1:22,148 +2,853 94 
10.Nico Hulkenberg Williams Toyota FW30B 1:22,410 +3,115 52 
11.Luca Badoer Ferrari F2008K  1:22,866 +3,571 120 
12.Giancarlo Fisichella Force India Ferrari VJM01   1:23,068 +3,773 93 
13.Pedro de la Rosa Force India Ferrari VJM01   1:23,103 +3,808 88 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 7-18°C
Temperatura toru: 9-23°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: TSL-Timing.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Catalunya

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
alhan, 19.11.2008 17:23[!]
zaczynam się zastanawiać czy Nick po prostu nie "przygasa". Nie jestem Kubicomaniakiem i nie mam nic do Heidfelda, ale wczoraj testując obie nowinki na przyszły sezon nie sprawił się zbyt dobrze, a Kubek był znacznie wyżej. Dziś Heidfeld przejął bolid Roberta, a Klien Nicka jednak Christian i tak był przed nim i to z mniejszą ilością okrążeń. Nie wysuwam kolejnej teorii jaki to Heidfeld słaby, ale taka jest moja ocena - Heidfeld "zgasł"
Ramzi, 19.11.2008 17:27[!]
Senna szybszy od di Grassiego o ponad 0.5
Corte, 19.11.2008 17:30[!]
http://f1.gpupdat...15919&catID=3664 widzicie na tej fotce te linki trzymajace przedni spoiler? czyzby to bylo to zmienianie kata spoilera podczas jazdy?
paolo, 19.11.2008 17:36[!]
Szkoda, że Webber nie testuje. Byłoby porównanie. Mimo tego wszystko wskazuje na to, że młodzian Vettel ustawił wczoraj auto na tip top. Dokonał rzeczy, której doświadczeni Webber i Coulthard nie mogli we dwóch zrobić przez pół sezonu i byli chłopcami do bicia dla STR.
camorra, 19.11.2008 17:44[!]
do Maraz :)
Bruno Senna jezdzil z aerodynamika na sezon 2009 :)
Tak przynajmniej widze na fotkach
mbg, 19.11.2008 17:45[!]
wiedziałem że RBR4 wcale dużo nie odstaje od napędzanego jednostką Ferrari STR3
gnt3c, 19.11.2008 17:49[!]
do camorra - tylko przednie skrzydło na 2009 i brak owiewek...jeszcze tył z 2008, który daje przewage w stosunku do BMW i Williamsa, porównywwać osiągi możemy tylko tych dwu teamów...
toperz, 19.11.2008 17:57[!]
Co Ferrari przyczepiło sobie do bolidu ?
Ramzi, 19.11.2008 18:03[!]
Chyba chodzi ci o KRES?
maciej, 19.11.2008 18:11[!]
paolo,-czas ventyla o niczym nie świadczy,to tylko testy,nie dziwi mnie to że trzy dni z rzędu na czele są kierowcy Torro Rosso i Red Bulla , kazdy zespół testuje swoim własnym rytmem a TR i RB to wykorzystują:P Szkoda że Webbera nie ma:(:( A torro rosso postawi moim zdaniem na mieszankę młodości z doświadczeniem czyli Buemi/Sato:)
Kara Nocny Cień, 19.11.2008 18:22[!]
alhan to TESTY
bicampeon, 19.11.2008 18:35[!]
camorra -> Senna jeździł ze skrzydłem tegorocznym i na sezon '09, więc pewnie lepszy czas uzyskał na tym pierwszym, z resztą na większości zdjęć jest ze skrzydłem z tego sezonu.
kubakuba1990, 19.11.2008 18:35[!]
ale mamy porównanie dwóch Sebatianów: Bourdais znów szybszy od Buemiego (prawdopodobnie w takim samym aucie, choć pewności nie ma). Chyba slicki mu służą:) oby został w STR.
Maraz, 19.11.2008 18:46[!]
No mnie się marzy Bourdais + Sato w STR, ale chyba niewielka na to szansa... :)
Mati93, 19.11.2008 18:55[!]
HEI wolniejszy od Kliena xD a Klien śmiga z KERS a HEI nie :P
kumien, 19.11.2008 19:14[!]
To nowe BMW coraz bardziej mi się podoba. Przypomina mi strasznie Audi Quattro z rajdów. Też taki szeroki przód i wysoki tylny spoiler :P
Maraz jak dla mnie twój typ załogi z STR jest OK. Też chciałbym, aby Sato wrócił, ale Sebastian Bourdais może być, ale nie musi.
alhan, 19.11.2008 19:18[!]
wiem Karo i tak jak mówię nie tworzę żadnej teorii spiskowej, ale przypomnę ci, że przed 2008 na testach Nick też się nie spisywał najlepiej, a jak wypadł potem jego sezon ( a szczególnie początek) sama wiesz.
bolprus, 20.11.2008 08:48[!]
A Williams z każdymi testami ma coraz większe przednie skrzydło, czy mi się tak tylko wydaje??
noofaq, 20.11.2008 10:02[!]
bolprus - coraz więcej śniegu na torze :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca