F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Red Bull znowu posiada 100% udziałów w Toro Rosso

Dietrich Mateschitz: "Jestem bardzo wdzięczny Gerhardowi za jego wielki wkład".
Marek Roczniak, 25 listopada 2008, wyświetlenia: 3601<< | lista | T- | T+ | >>
Firma Red Bull ogłosiła dziś wieczorem, że odkupi 50% udziałów w Toro Rosso od Gerharda Bergera i ponownie stanie się jedynym właścicielem włoskiego zespołu, który w tym roku okazał się najlepszą ekipą Formuły 1 austriackiego producenta napojów energetyzujących.

Berger dokupił połowę udziałów w Toro Rosso od Dietricha Mateschitza w 2006 roku, a więc niedługo po tym, jak zespół ten został utworzony na bazie Minardi. Z nowymi właścicielami stajnia z Faenzy odniosła pierwsze zwycięstwo w swojej 25-letniej historii, kiedy Sebastian Vettel przekroczył linię mety na pierwszej pozycji w tegorocznym wyścigu o Grand Prix Włoch. Toro Rosso ukończyło sezon 2008 na szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów, tuż przed siostrzanym Red Bull Racing.

Wcześniej Mateschitz deklarował, że chce sprzedać swoje udziały w Toro Rosso przed rokiem 2010, w którym według planowanych przepisów zespół ten musiałby stać się w pełni niezależnym konstruktorem (obecnie STR korzysta z nadwozi projektowanych przez Red Bull Technology). Globalny kryzys finansowy spowodował jednak zmianę myślenia i wiele wskazuje na to, że w przyszłości nadal będzie możliwe wykorzystywanie w F1 części projektowanych przez inne zespoły. To skłoniło prawdopodobnie do zmiany planów także i Mateschitza, o ile przejęcie kontroli nad zespołem nie jest przygotowaniem do sprzedania go.

Serwis GrandPrix.com jako prawdopodobny przedstawia także inny scenariusz, a mianowicie taki, że Berger miał trudności ze znalezieniem sponsorów i widząc, iż bez własnych inwestycji nie zdoła utrzymać zespołu w sezonie 2009, postanowił po prostu pozbyć się swoich udziałów. „Jestem bardzo wdzięczny Gerhardowi za jego wielki wkład.” – powiedział Mateschitz. „Razem uczyniliśmy z Toro Rosso zespół regularnie kwalifikujący się w pierwszej dziesiątce i zdobywający punkty do mistrzostw świata. Red Bull będzie teraz prowadził Toro Rosso samodzielnie, a także pozostanie partnerem firmy Berger Logistik”.

Źródło: ScuderiaToroRosso.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
31.12.2018  Toro Rosso wydało ponad 2 miliony euro na naprawy bolidów po kolizjach
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
22.12.2018  McLaren spodziewa się dołączenia Key'a na początku 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Red Bull
Berger G.
Mateschitz D.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 25.11.2008 21:07[!]
no i fajnie. teraz przynajmniej STR nie potrzebuje wynalazków typu "Sato" czy "Senna" którzy mieliby opłacać własne starty w F1. czyli w zespole zostaje Brudas, co żeby zachować ciągłość, a na miejsce młodego talentu Vettela, zatrudnią innego młodego zawodnika Buemiego. który okaże sie czy jest talentem ;-)

taką mam przynajmniej nadzieje...
michal2111, 25.11.2008 21:07[!]
No tak, STR jako pierwszy z tych zespołów odniósł wygraną, pokonał w klasyfikacji RBR, to się Mateschitz wnerwił i odkupił udziały. :-/
Piotrek987, 25.11.2008 21:24[!]
oby pan Mateschitz nie spzedał Red Bulla ;p
Jędruś, 25.11.2008 21:24[!]
Decyzja bardzo dobra dla wszystkich. Red Bulla pozbył się jednego z konkurentów.

Szkoda tylko Bergera bo chłop przez ostatnie 3 lata był naprawdę aktywny...
To da ogormny spokój w zespole , bo nie trzeba będzie zatrudniać kierowców płacących za starty, lecz będzie można sięgnąć po tych najlepszych. A więc pozostanie Bourdaisa wydaje się być już raczej faktem , a na dokładke Red Bull zapoda swojego sprawdzonego człowieka czyni Buemiego i tak będą mieli mieszanke doświadczenia i młodości.
Ducsen, 25.11.2008 21:53[!]
Skąd ta pewność, że zostanie Bourdais? Przecież teraz RBR może postarać się jeszcze bardziej o własną reklamę w Japonii czy co tam jeszcze wymyślą...
laska_prokocim, 25.11.2008 22:08[!]
tak naprawdę siła STR był tylko i wyłącznie Vettel. Popatrzcie na wyniki testów - kiedy nie było w RBR Vettela byli zawsze w końcówce stawki, a teraz - są w czołówce. Wentyl złotym dzieckiem F1 :)
camorra, 25.11.2008 22:54[!]
no to witam Buemiego w STR :)

podoba mi sie Ventyl :)
Saruto, 25.11.2008 23:29[!]
Czyli STR znowu spadnie na koniec stawki ;/
camorra, 26.11.2008 00:54[!]
b.mozliwe ;/
Sar trek, 26.11.2008 07:31[!]
Red Bull ściągnie rozwiązania techniczne z STR i Vettel znowu wygra na Monzy ( a drugi będzie Webber) :)
Buemi przejdzie raczej do STR, ale Bourdais może być zastąpiony przez Sato.
Aquos, 26.11.2008 09:06[!]
A mi wydaje się, że Berger sprzedał udziały bo nie mógł znaleźć wspólnej płaszczyzny dla swoich sportowych ambicji i biznesowych zamierzeń Mateschitza. I zupełnie nie rozumiem, dlaczego uznaliście, że wykupienie udziałów w STR przez Red Bulla oznacza koniec problemów finansowych. Dotąd i tak czerpali głównie "z kieszeni Mateschitza", więc nie sądzę, by tu miało się coś zmienić. Ba, nawet teraz jeszcze bardziej prawdopodobne jest dla mnie zatrudnienie w STR kierowcy z największym budżetem sponsorskim.
paolo, 26.11.2008 10:12[!]
Nie ma się co łudzić - lepiej nie będzie. Ja mam tylko nadzieję, że to nie jest początek końca STR.
rafaello85, 26.11.2008 14:15[!]
Ja też sądzę, że Mateschitz wykupuje resztę udziałów po to, żeby w przyszłości sprzedać ten zespół.
Igor, 28.11.2008 22:54[!]
Szkoda, szkoda...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca