F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Oficjalne oświadczenie Hondy w sprawie wycofania się z F1

Takeo Fukui: "Zdecydowaliśmy się wycofać z udziału w Formule Jeden".
Piotr Bogucki, 5 grudnia 2008, wyświetlenia: 9359<< | lista | T- | T+ | >>
Szef HondyTakeo Fukui potwierdził w piątek rano w oficjalnym oświadczeniu natychmiastowe wycofanie się zespołu Honda Racing z Formuły 1. Po nocy pełnej szalonych spekulacji na temat przyszłości japońskiego zespołu wyścigowego, Fukui wyjawił na szybko zwołanej konferencji prasowej w Tokio, że problemy finansowe zmusiły koncern do podjęcia takiej decyzji.

„Honda musi ochraniać swoją główną działalność gospodarczą i zapewnić długoterminowy byt, w momencie gdy ogólna niepewność ekonomiczna nabiera na sile na całym globie.” – stwierdził. „Odzyskanie płynności zajmie najprawdopodobniej trochę czasu. W takich okolicznościach Honda podjęła szybkie i elastyczne kroki, aby przeciwdziałać nieoczekiwanemu i wszechogarniającemu kryzysowi we wszystkich obszarach biznesu”.

„Jednakże w ramach konieczności optymalizacji alokacji zasobów zarządczych, wliczając w to inwestycje dotyczące przyszłości, zdecydowaliśmy się wycofać z udziału w Formule Jeden. Rozpoczniemy konsultacje ze współpracownikami zespołu Honda Racing F1 oraz ich dostawcą silników – Honda Racing Development – na temat przyszłości obydwu przedsiębiorstw. Zalicza się do tego wystawienie zespołu na sprzedaż”.

Serwis autosport.com dowiedział się, że szef zespołu Hondy – Ross Brawn oraz dyrektor generalny Nick Fry mają polecieć do Tokio w poniedziałek w celu przedyskutowania przyszłości z japońskimi szefami. Źródła mówią, że szefowie zespołu zostali poinformowani, iż Honda będzie ich finansowała do marca 2009 roku, dając im trzy miesiące na znalezienie kupca przed całkowitym zatrzymaniem działalności.

Sugeruje się, że pracownicy zespołu zostali poinformowani o potencjalnych kupcach, którzy już się pojawili, podczas gdy Brawn próbuje osiągnąć porozumienie z Ferrari w sprawie dostawy silników, aby utrzymać zespół w F1. Fukui przyznał, że decyzja o wycofaniu się była bardzo ciężka, zwłaszcza gdy Honda osiągnęła zwycięstwo jako fabryczny zespół w 2006 roku i już zainwestowała mnóstwo pieniędzy w celu odzyskania topowej formy pod przewodnictwem Brawna.

Fukui dodał: „W trzeciej erze naszej aktywności w Formule Jeden Honda uczestniczyła w wyścigach grand prix od sezonu 2000, na początku z BAR, adaptując nowy format współpracy w ramach rozwoju konstrukcji wyścigowych. W konsekwencji, w celu dostosowania się do zmieniających się warunków wewnątrz Formuły Jeden, zdecydowaliśmy się na prowadzenie zespołu w 100% posiadanego przez Hondę od sezonu 2006”.

„Przezwyciężając wiele wyzwań, zespół Honda Racing wygrał grand prix w roku 2006, co zaowocowało wielkim wsparciem ze strony fanów Hondy z całego świata, oczekujących jeszcze większych sukcesów. Dlatego też była to bardzo ciężka decyzja do podjęcia bez możliwości spełnienia wszystkich oczekiwań naszych fanów. Korzystając z wiedzy, jaką nabyliśmy podczas tego ciężkiego okresu ekonomicznej zapaści, wspartej przez duch rywalizacji nabyty podczas aktywnego uczestnictwa w wyścigach, mamy zamiar kontynuować nasze zaangażowanie w osiąganie nowych celów. Kończąc, chciałbym wykorzystać tę okazję, by serdecznie podziękować wszystkim naszym fanom oraz tym, którzy wspierali działalność Hondy w F1, wliczając w to każdą osobę ze świata Formuły Jeden”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.01.2019  Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów
20.01.2019  Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
Tagi:
Honda

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
honzo, 05.12.2008 20:06[!]
a ja mam zdanie takie:Honda nie straci tych 500mln dolarów na zespół ale moze stracic więcej jako "marka" bo zabraknie ich w najlepszych wyścigach świata
Huckleberry, 05.12.2008 21:59[!]
honzo nie ten target - Hondy nie kupuje się dlatego że startują w F1 w przeciwieństwie do Ferrari, Mercedes McLaren czy nawet choćby BMW z serii M. Honda jest dedykowana innemu klientowi - stąd ich rozpaczliwe ostatnio wysiłki żeby pokazywać się jako marka ekologiczna itp... Na odejściu z F1 wg mnie nic nie tracą. Choć mogli zyskać...
jacek2601, 06.12.2008 00:11[!]
Nie ma co płakać. Trudno stało się. Widocznie Honda nie potrafiła zaistnieć w tym sporcie. Tu panują ostre reguły gry. Tu nie chodzi o to kto ma ilu sponsorów jak pisał Chłodny, tu chodzi o to kto potrafi konstruować bolid który potrafi wygrywać. Jak ktoś tego nie potrafi to będzie w tym sporcie. Bo o to tu chodzi, a nie oszukujmy się Honda jako pełnowartościowy zespół tego nie potrafiła.
Wiadomo kryzys jest, cięcia są, każdy towar ma swoją cenę nawet technologiczną. Jak nie Honda to ktoś inny.
A może zabili ich ekoterroryści których tak pięknie wspierali na swoich bolidach. Być może to oni ogłoszą przetarg na swój silnik? Honda-McLaren? Ach to były piękne czasy.
Alien, 06.12.2008 01:53[!]
Co do wizerunku HONDY jako marki to cieniowanie w F1 nie bylo im chyba na reke ... Szkoda ,ze coraz mniej zespolow bedzie. Co z innymi chetnymi, ktorzy chcieli wejsc do F1 na czele z ProDrive ? Pewnie niedlugo zrobia ,ze kazdy zespol bedzie mogl miec 3 bolidy i bedziemy mieli nadal nie mniej niz 20 kierowcow w stawce i szanse dostana mlodzi kierowcy, ktorzy mieli za malo szczescia aby zalapac sie do tego waskiego grona juz jezdzacych.
Mick3y, 06.12.2008 11:41[!]
Pomysł trzema kierowcami się póki co na pewno nie uda - zespołom w dobie kryzysu zależy raczej na cięciu kosztów... ;/
mbg, 06.12.2008 13:46[!]
Ciekawe jak wpłynie zmiana silnika na pracę nad bolidem. Pewnie dostaną trochę po dupie. Głównie zabraknie czasu do przystosowania silnika do konstrukcji bolidu. A co do kupca to może jakiś Orlean się połaszczy he he... Orlen F1 Team. :P
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca