F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Testy w Jerez dzień 2: STR na czele do końca dnia

Kierowcy Toro Rosso jako ejdyni uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 20 sekund.
Marek Roczniak, 9 grudnia 2008, zmieniony 09.12.2008 18:56, wyświetlenia: 6165<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastien Buemi i Sebastien Bourdais ze Scuderii Toro Rosso utrzymali się na szczycie tabeli czasowej do końca wtorkowych testów na torze Jerez. Obaj kierowcy jako jedyni uzyskali dziś czasy poniżej jednej minuty i 20 sekund, a rozdzieliła ich różnica niewiele ponad pół sekundy. Wszystkie zespoły korzystały z opon typu slick.

Testy rozpoczęły się przy dość gęstej mgle i niektóre zespoły czekały z rozpoczęciem pracy do godziny 11:00. Po południu warunki pogodowe także nie były zbyt rewelacyjne, bowiem pojawiły się opady deszczu. W tej sytuacji ponad połowa uczestników testów przejechała mniej niż 50 okrążeń, zwłaszcza że niektóre zespoły są już blisko limitu 30 tysięcy kilometrów testowych na rok 2008.

Najwięcej kilometrów chciał najwyraźniej oszczędzić McLaren, bowiem jego obydwaj kierowcy testowi Gary Paffett i Pedro de la Rosa łącznie przejechali zaledwie 48 okrążeń. Paffett testował dzisiaj system odzyskiwania energii kinetycznej KERS w bolidzie MP4-23K, natomiast de la Rosa skupił się na pracy nad ustawieniami i testach slicków. Obaj kierowcy nadal jeździli ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2008, podobnie jak Kimi Raikkonen, który pierwszy raz od pokazów podczas Ferrari World Final w Mugello powrócił dzisiaj za kierownicę bolidu F1. Fin przejechał 47 okrążeń w standardowej wersji F2008, koncentrując się na testach silnika.

Za kierowcami McLarena i Raikkonenem na szóstej pozycji uplasował się Nick Heidfeld, który poprowadził dzisiaj bolid F1.08B bez systemu KERS. Niemiec skoncentrował się na pracy nad ustawieniami zawieszenia i nowym pakietem aerodynamicznym. Do przedwczesnego zakończenia jazdy o godzinie 15:00 z powodu deszczu, Heidfeld zaliczył 49 okrążeń. We wtorek w Jerez jeździł także kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Christian Klien, który ze względu na problemy techniczne i konieczność wymiany silnika przejechał tylko 15 okrążeń w F1.08B z KERS. Jutro Austriaka zastąpi Robert Kubica, jednak nie wiadomo, czy poprowadzi bolid z systemem KERS.

Oprócz kierowców BMW ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009 jeździł dzisiaj tylko Kazuki Nakajima z Williamsa, w którego samochodzie był dodatkowo zamontowany KERS. Japończyk dwukrotnie doprowadził do wstrzymania na krótko wtorkowych testów, zatrzymując się na torze około godziny 11:00 i 14:00. Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych zająć w Hiszpanii był kierowca Renault – Nelson Piquet Jr, który pomimo niezbyt korzystnych warunków przejechał aż 124 okrążenia. Brazylijczyk jeździł ze standardowymi skrzydłami, ale ustawionymi w taki sposób, aby zasymulować poziom docisku na sezon 2009.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:18,742   91 
2.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3   1:19,288 +0,546 77 
3.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23K  1:20,134 +1,392 26 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23   1:20,164 +1,422 21 
5.Kimi Raikkonen Ferrari F2008   1:20,261 +1,519 48 
6.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08B  1:20,678 +1,936 49 
7.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30B 1:21,336 +2,594 57 
8.Nelson Piquet Jr Renault R28   1:21,547 +2,805 124 
9.Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1:22,098 +3,356 15 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 9-16°C
Temperatura toru: 11-15°C
Rano gęsta mgła, po południu trochę deszczu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: F1Today.nl, informacje prasowe zespołów
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michas, 09.12.2008 17:46[!]
nelson dzisiaj ciężko pracuje
Metalpablo, 09.12.2008 18:22[!]
A Kimi już szlifuje forme na 2008 roku,czyli jest tak jak zapowiadał on i Ferrari.Liczyłem jednak ,że nie tylko BMW i Williams będą testować aero w specyfikacji 2009
paolo, 09.12.2008 18:35[!]
W ostatnim zdaniu jest drobny błąd. Williams wygląda całkiem zgrabnie. Mam nadzieję, że to nie tylko kwestia malowania.
Maraz, 09.12.2008 18:44[!]
Poprawione, dzięki.
Lukas, 09.12.2008 18:47[!]
Widać KERS (BMW) dodaje poweru jak się patrzy :P
radzio_z, 10.12.2008 15:09[!]
Ktoś mi powie po co STR testuje (obecnie już) stary bolid który nie ma nic wspólnego w tym co bedzie jeździć w przyszłym roku? Chyba tylko po to aby popokazywać się na pierwszych miejscach w testach i pokazać że przyszłoroczne bolidy będą minimalnie wilniejsze.
Andre, 10.12.2008 15:55[!]
Radzio z----> Masz racje, to bez sensu. Na nowy sezon są tylko slicki. Nie ma teraz co ich porównywać np. z BMW. Tylko dadzą KERS i aero i już zaczną spadać z czasami. Dla mnie tracą tylko czas i pieniądze.

Fajnie wyszło zdjęcie nr. 13 z Nelsonem : ) Ta strzałka pokazuje przyszłego mistrza świata xD :P ^^

Takuma Sato na 21. wygląda jak Jackie Chan, czyż nie? ^^
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca