F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Decyzje podjęte przez FIA na sezon 2009

WMSC zatwierdziła szereg radykalnych posunięć mających na celu redukcję wydatków.
Marek Roczniak, 12 grudnia 2008, zmieniony 29.01.2009 13:56, wyświetlenia: 7405<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszych obrad Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w Monako zatwierdzone zostały radykalne posunięcia mające na celu redukcję wydatków w Formule 1 w latach 2009 i 2010. Jednym z nich jest całkowity zakaz testów w trakcie sezonu od przyszłego roku. Poniżej przedstawiamy wszystkie zmiany na sezon 2009.

Silnik
  • Żywotność silników zostanie dwukrotnie zwiększona. Każdy kierowca będzie mógł użyć maksymalnie osiem silników w trakcie sezonu plus cztery podczas testów (wychodzi po 20 silników na zespół).
  • Ograniczenie maksymalnych obrotów do 18.000 na minutę.
  • Brak możliwości wewnętrznego dostrajania silników. Regulacja może dotyczyć tylko kanałów dolotowych i wtryskiwaczy.
  • Przegłosowana 5 listopada zasada jednego silnika na trzy wyścigi zostaje podtrzymana (ostatecznie zrezygnowano jednak z tej zasady).
  • Koszty związane z silnikami będą o około 50% mniejsze niż w 2008 roku dla niezależnych zespołów.
  • Osiągnięto jednomyślne porozumienie na temat listy proponowanych zmian w silniku Renault na sezon 2009; wszystkie inne silniki pozostaną bez zmian. Testy porównawcze nie będą konieczne.

Testy
  • Zakaz testów w trakcie sezonu poza tym, co można sprawdzać podczas sesji treningowych w weekendy wyścigowe.

Badania aerodynamiczne
  • Zakaz testowania w tunelu aerodynamicznym modeli przekraczających 60% skali rzeczywistego bolidu i podmuch 50 metrów/sekundę począwszy od 1 stycznia 2009 roku.
  • Wyrównana formuła badań pomiędzy tymi opartymi na tunelu aerodynamicznym a CFD zostanie przedstawiona FIA, jeśli zespoły porozumieją się między sobą w tej kwestii.

Aktywność w fabryce
  • Fabryki będą musiały być zamknięte przez sześć tygodni w roku, w zgodzie z obowiązującym lokalnie prawem.

Weekend wyścigowy
  • Siła robocza zostanie zredukowana poprzez zastosowanie szeregu posunięć, wliczając w to dzielenie się informacjami na temat opon i paliwa, aby wyeliminować potrzebę stosowania 'spotterów'.

Widowisko sportowe
  • Przeprowadzane są obecnie badania rynku, aby poznać reakcję opinii publicznej na temat kilku nowych pomysłów, wliczając w to możliwe zmiany w formacie kwalifikacji i propozycję zastąpienia punktów przyznawanych kierowcom medalami. Propozycje zostaną przedstawione FIA, kiedy będą już znane wyniki badań rynku

Wszystkie powyższe zmiany na sezon 2009 powinny spowodować zmniejszenie budżetów zespołów fabrycznych o około 30% w porównaniu z sezonem 2008, a w przypadku niezależnych zespołów o jeszcze więcej.

Informacje o zmianach na sezon 2010 opublikujemy wkrótce w oddzielnej wiadomości.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
Przepisy
FIA
FOTA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Maraz, 12.12.2008 20:32[!]
Adam1970, te 20 w sumie podałem za FIA. Może liczą 16 na obu kierowców w sezonie + cztery ogólnie na testy dla zespołu.
GTC, 12.12.2008 21:23 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
FORMUŁA 1 UMIERA !!! Bolidy są jakimiś karykaturami z moich najczarniejszych snów, nie potrzebni są inżynierowie, nie będzie rozwóju nowych technologii.
Ludzie! Oni Królową Sportu Motorowego zmienili w jakieś pucharowe wyścigi ( podobne silniki, te same części, niskie koszty)
Interesuje się tym sportem od ponad 20 lat, ale czegoś podobnego nie widziałem, dramat.
A wyglądu nowych bolidów według nowego regulaminu technicznego nie mogę po prostu znieść, kosiarki do trawy budzą wiekszy szacunek i respekt...
Jeśli chodzi o silniki to nie mogli w 2005 roku zostawić w spokoju V10??? I ograniczyć im obrotów do powiedzmy 17000 obr/min, przynajmniej strona akustyczna byłaby ciekawsza niż obecne bidne V8, bo o V12 w zaistniałej sytuacji nie śmiem już nawet marzyć...
Szkoda gadać koniec świata bliski
__________
regulamin zabrania pisania całych zdań wielkimi literami. W jednym wpisie można użyć max. 2-3 takich wyrazów /// rafaello85
marios76, 12.12.2008 21:52[!]
rewolucja, ale bez rewelacji... Myślę że szanse zostaną trochę wyrównane, niech i Toro Rosso powalczy, ale powiedzmy szczerze-po kilku wyścigach będzie wiadomo co jest pięć i nie będzie możliwości gonienia czołówki jak dotąd(np Renault w tym roku-2połowa sezonu)Jeżeli po tych wszystkich zmianach na wiosnę okaże się że jakiś team ma dużą przewagę...to tak zostanie i może wiać nudą... z drugiej strony zmiany są potrzebne,wierzę też że w większości słuszne i jeżeli zespoły je zaakceptowały, to my też damy radę-na wiosnę koniec marudzenia bo nowa formuła rusza! Ruszają bolidy wg nowej FORMUŁY 1-tak jest poprawnie i nawet jeśli ta formuła ma wpływ na wygląd bolidów, to pamiętam,że były dziwniejsze... Musimy to zaakceptować,skoro zespoły to zrobiły...
marcinek_com, 12.12.2008 23:19[!]
Już raz majstrowali przy zmianie opon w trakcie wyścigu - i co? ...wrócili do tego spowrotem, więc jaki sens znowu wprowadzać podobny przepis? . Przynajmniej mieliśmy walkę w boksach - ktoś był lżejszy ktoś był znowu bardziej zatankowany. A teraz.... Niech jeszcze wrócą do zakazu zmieniania opon w trakcie wyścigu...
Albo niech zrobią tak żeby jeden komplet opon musiał wytrzymać cały weekend. To dopiero będzie oszczędność ;p ehh....
MairJ23, 12.12.2008 23:31[!]
marios76 dokladnei tak samo mysle - skoro oni to akceptuja i do tego daza to czemu my nei mozemy :)
tommyline, 13.12.2008 12:58[!]
Dużo opinii a i tak wiem, że wszyscy jesteśmy uzależnieni od F1. Już parę lat temu zarzekałem się że jak ZNOWU wygra Shumi to przestanę TO oglądać. I oglądałem dalej...
Ad@m, 13.12.2008 20:56[!]
tak nieco z innej beczki.. wszyscy wskazują na Hondę (zresztą Honda na samą siebie też) jako ofiarę wysokich kosztów (czyli przyczyną całego tego cyrku) ale paradoksalnie tylko Honda pozwoliła sobie na to żeby nie mieć żadnego poważnego sponsora i oblepić auto napisem "earthdream". Rozumiem że takie SA nie mogło znaleźć nikogo ale myślę że Honda nie powinna mieć z tym problemu, więc to kwestia wyboru, dlatego cięcia cięciami ale sprawę Hondy odłożyłbym na bok.
GTC, 13.12.2008 22:31[!]
Marios76 na jakiej podstawie twierdzisz że szanse zostaną wyrównane? A czy ten sezon nie był wyrównany w tym sezonie?
Wszystko wskazuje na to że szykuje nam się okropnie nudny sezon.Jeszcze wszyscy zatęsknią za sezonem 2008, 2007 czy 2006...
PS. Kiedyś w pięknych czasach F1 była polem doświadczalnym nowych technologii, materiałów i szybkiego rozwoju który później trafiał częściowo do produkcji seryjnej i wszyscy na tym korzystali. Ale te czasy już minęły
Mariusz, 13.12.2008 23:31[!]
Co to jest spotter i CFD?
GTC, 13.12.2008 23:49[!]
Mariusz > CFD to w wielkim skrócie komputerowe symulacje aerodynamiki, spotter (spotterzy) goście co zajmują się podgladaniem konkurencji, jej posunięciami i obliczaniem np: ile paliwa wlano do baku itp:
leon, 14.12.2008 09:49[!]
Już wolałbym aby zostało 5-6 zespołów (tych kogo stać ) ale z możliwosciami rozwoju bolidów , przecież to w F 1 było najbardziej ekscytujace.
kuba_new, 15.12.2008 11:19[!]
no coz szykuje sie cieniutki sezonik :(
tniemy tniemy i tniemy
a f1 nie nadaje sie do ciencia kosztow
zreszta te koszta to wynik swiatowego szalenstwa przewartosciowywania wszystkiego co sie da
bocheno, 15.12.2008 13:50[!]
To była seria najszybszych pojazdów na ziemi a oni to zniszczyli. Rozumiem rozwój z kierunku odzyskiwania energii czy większej sprawności silnika ale nie to co proponują. Kogo nie stać na F1 to niech nie bierze udziału w tym cyrku.
lemon, 16.12.2008 08:39[!]
Jak dla mnie cale te ciecia to jakis skandal. Niedlugo to nie bedzie mozna kompletnie nic zmieniac i beda jezdzily te same bolidy z tymi samymi silnikami przez kilka sezonow. Normalnie rece opadaja. To juz nie jest formula 1 to jest jej karykatura.
kinio20_xD, 16.12.2008 20:10[!]
przykro mi to mówić bo tak na poważnie nie za długo interesuje się F1, ale wydaje mi się że to już koniec...Śp. F1...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca