F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Decyzje podjęte przez FIA na sezon 2010

Prezentujemy zmiany na sezon 2010 zatwierdzone dzisiaj w Monako.
Pyciek & Maraz, 12 grudnia 2008, wyświetlenia: 5984<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszych obrad Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w Monako zatwierdzone zostały radykalne posunięcia mające na celu redukcję wydatków w Formule 1 w latach 2009 i 2010. Zmiany na przyszły rok wymieniliśmy już w poprzedniej wiadomości – poniżej przedstawiamy wszystkie zmiany na sezon 2010.

Układ napędowy
  • Niezależne zespoły będą mogły zakupić silniki na cały sezon za mniej niż 5 milionów euro. Silniki te będą pochodziły od niezależnego producenta lub fabrycznych zespołów pod warunkiem, że zagwarantują one ciągłość dostawy. Jeżeli będą to silniki dostarczane przez niezależnego producenta, to umowa powinna zostać sfinalizowana nie później niż 20 grudnia 2008 roku.
  • Takie same silniki będą używane w latach 2011 i 2012 (zatem nie będzie zupełnie nowych silników od roku 2011).
  • Jeśli będzie to wykonalne w praktyce, wszystkie zespoły będą używały takiego samego układu przeniesienia napędu.

Podwozie/nadwozie
  • Utworzona zostanie lista wszystkich elementów podwozia/nadwozia i w przypadku każdego z nich podjęta zostanie oddzielnie decyzja, czy będzie on mógł stanowić o różnicy osiągów pomiędzy zespołami (inaczej, czy rozwój danego elementu może stanowić pole do rywalizacji).
  • Niektóre elementy, które nadal będą mogły stanowić różnicę w osiągach, zostaną poddane homologacji na cały sezon.
  • Niektóre elementy nadal będą mogły stanowić różnicę w osiągach, ale będą produkowane z niedrogich materiałów.
  • Elementy, które nie będą mogły stanowić różnicy w osiągach zostaną narzucone i będzie je można nabyć lub wyprodukować w najbardziej ekonomiczny sposób.

Weekend wyścigowy
  • Ustandaryzowane systemy do komunikacji radiowej i telemetrii.
  • Zakaz stosowania koców grzewczych do opon.
  • Zakaz mechanicznego oczyszczania opon.
  • Zakaz uzupełniania paliwa (w trakcie wyścigu).
  • Możliwość skrócenia dystansu lub czasu trwania wyścigu (propozycja zostanie rozważona po przeprowadzeniu badania rynku).

Aktywność w fabryce
  • Dalsze restrykcje dotyczące badań aerodynamicznych.
  • Zakaz stosowania stanowisk do testowania siły działającej na oponę (poza tymi do testowania pionowej siły).
  • Przeprowadzona zostanie pełna analiza obiektów w fabryce z myślą o zaproponowaniu dalszych restrykcji dotyczących ich użycia.

Dalsza perspektywa

FIA i FOTA przestudiują możliwość wprowadzenia zupełnie nowego układu napędowego na rok 2013, który będzie oparty na efektywnym wykorzystaniu energii (uzyskanie większej mocy z mniejszej ilości konsumowanej energii). Przepisy zostaną skonstruowane w taki sposób, aby zadbać o to, że prace badawczo-rozwojowe nad takim układem napędowym znajdą prawdziwe zastosowanie w energooszczędnym transporcie drogowym.

Bardziej wydajny system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) będzie najprawdopodobniej bardzo znaczącym elementem energooszczędnego układu napędowego w przyszłości. W bliższej perspektywie, KERS jest częścią przepisów na sezon 2009, ale nie jest obowiązkowy. Na rok 2010 FOTA rozważa propozycję standardowego systemu KERS. FIA oczekuje na wynik tych rozważań.

Kilka dalszych zmian zostało wprowadzonych do sportowych i technicznych regulaminów na lata 2009 i 2010.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
FIA
Przepisy
FOTA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
GTC, 16.12.2008 15:33[!]
Jeszcze tylko brakuje standardowego kierowcy od roku 2010, najlepiej aby to był Hamilton. Proponuję sklonowanie Lewisa na dwadzieścia kilka egzemplarzy i za 20 lat F1 juz będzie super ekscytująca.
Czy oni nie wiedzą że sporty motorowe a F1 szczególnie była poligonem doświadczalnym nowych technologii które potem trafiały do produkcji seryjnej. I tym samym przyspieszały rozwój min: bezpieczeństwa, ekologii czy niezawodności także w cywilnych pojazdach? Po wprowadzeniu tych wszystkich herezji ten sport przestanie byc pożyteczny także dla zwykłego przemysłu motoryzacyjnego. Bo jedyna kożyśc dla zaangażowanego producenta to reklama i nic więcej.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca