F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Testy w Algarve dzień 1: Buemi najszybszy

Tymczasem z aut na sezon 2009 najlepiej wypadł McLaren MP4-24.
Marek Roczniak, 19 stycznia 2009, wyświetlenia: 5043<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś rozpoczęły się pierwsze grupowe testy Formuły 1 w 2009 roku. W poniedziałek na portugalskim torze Algarve obecnych było pięć zespołów, z których cztery przywiozły swoje nowe bolidy. W dość nieprzystępnych warunkach najszybszy okazał się jedyny zeszłoroczny bolid jeżdżący dzisiaj w Portimao – Toro Rosso STR3, za którego kierownicą zasiadł Sebastien Buemi.

Tymczasem z aut na sezon 2009 najlepiej wypadł McLaren MP4-24, prowadzony przez kierowcę testowego stajni z Woking – Pedro de la Rosę, przy czym warto zwrócić uwagę na fakt, że Hiszpan jeździł dzisiaj ze starym tylnym skrzydłem, a więc niskim i szerokim i właśnie z nim uzyskał czas 1:46,076. W sumie de la Rosa przejechał 28 okrążeń, a jego strata do Buemiego wyniosła ponad cztery i pół sekundy.

Trzeci czas pomimo kraksy przed godziną 14:00 uzyskał kierowca testowy Williamsa – Nico Hulkenberg, tracąc do de la Rosy mniej niż 0,3 sekundy, choć był to pierwszy dzień jazdy FW31 (McLaren sprawdził swój nowy bolid już w sobotę), a stajnia z Grove, podobnie jak i sam Hulkenberg nigdy wcześniej nie była na torze Algarve. Co ciekawe, an zespół ani kierowca w podsumowaniu dzisiejszych testów ani słowem nie wspomniał o kraksie.

„Od samego początku samochód wydawał się być w porządku, czułem się w nim pewnie i jak na nowe auto, pod względem technicznym mieliśmy bezproblemowy poranek, co jest dosyć istotne.” – powiedział Niemiec. „Oczywiście wszyscy chcieliby wiedzieć, jak FW31 wypada na tle bolidu z 2008 roku i jaki wpływ na jazdę mają zmiany w przepisach z punktu widzenia kierowcy”.

„Prawda jest taka, że nie mogę zbyt wiele powiedzieć po zaledwie kilku okrążeniach, ponieważ tor jest dla mnie zupełnie nowy, nigdy nie jeździłem tutaj, a poza tym dzisiaj było dość mokro, tak więc nie mam żadnego punktu odniesienia. Gdyby to było Jerez lub Barcelona w suchych warunkach, to wówczas mógłbym powiedzieć coś więcej. Jednakże dzisiaj ważne było po prostu sprawdzenie podstawowych systemów i upewnienie się, że wszystko działa jak należy. Jak do tej pory tak właśnie jest i możemy być zadowoleni”.

Oprócz Buemiego jedynym kierowcą wyścigowym uczestniczącym w dzisiejszych testach był Nelson Piquet Jr, który jako pierwszy sprawdził nowy bolid Renault. Brazylijczyk przejechał w sumie 33 okrążeń za kierownicą R29 i stracił ponad dwie i pół sekundy do Hulkenberga. Na piątej i zarazem ostatniej pozycji uplasował się tymczasem kierowca testowy Toyoty – Kamui Kobayashi, który już wczoraj dokonał pierwszego sprawdzenia bolidu TF109. W niedzielę Japończyk przejechał jednak zaledwie siedem okrążeń, a dzisiaj dorzucił do tego 46 kółek. Warto dodać, że w bolidzie Kobayashiego zamontowany był system KERS.

Testy grupowe w Portimao, dzień 1/3 - 19.01.2009, Algarve - 4,692 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR31:41,528--65304,980
2. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-241:46,0764,5484,54828131,376
3. Nico HulkenbergWilliams Toyota FW311:46,3354,8070,25928131,376
4. Nelson Piquet JrRenault R291:48,9077,3792,57233154,836
5. Kamui KobayashiToyota TF1091:50,9899,4612,08246215,832
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Pogoda
Temperatura powietrza: maks. 15°C
Temperatura toru: maks. 15,6°C
Intensywne opady deszczu niemal cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: ATTWilliams.com, TSL-Timing.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Algarve

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 19.01.2009 19:12[!]
Może mi ktoś wyjaśnić co i po co testuje tak usilnie STR?

Dla Toyoty widzę, że to różowy start nie był :)
Marcin, 19.01.2009 19:29[!]
testuja chyba Buemiego , niech sobie nakręci kółek przed sezonem...
orus, 19.01.2009 19:37[!]
STR dostanie swój bolid od Red Bulla. Limit testowy ma taki sam jak inne zespoły więc głupio byłoby go zmarnowac. Buemi jest niedoświadczonym kierowcą więc dla niego każdy kilometr jest na wage złota. Poza tym mogą testować opony typu slick oraz oczywiście niezawodnośc podzespołow...
Anderis, 19.01.2009 19:39[!]
Nowy Williams optymistycznie (za wyjątkiem kraksy). Za wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków z tych testów, ale mam nadzieję, że Williams będzie miał mocny sezon.
andy, 19.01.2009 19:54[!]
nie rozumię po co Mclaren jeździ ze starym tylnym skrzydłem?
Boro, 19.01.2009 19:59[!]
oja to w porównaniu z zeszłym sezonem bolidy będą sporo wolniejsze
McLuke, 19.01.2009 20:00[!]
Być moze jutro Pedro będzie jeździł już z obecnym pakietem i po prostu Mak chce sie dowiedzieć który element ma jaki wpływ na czasy osiagane na torze?
orus, 19.01.2009 20:04[!]
A może McLaren używa starego skrzydla jako takiej wyznaczni ile traca na nowym tylnym skrzydłem??
Maraz, 19.01.2009 20:05[!]
Twierdzą, że woleli mieć większą stabilność tyłu na mokrym torze, dlatego jeździli ze starym tylnym skrzydłem.
kemek, 19.01.2009 20:57[!]
"oja to w porównaniu z zeszłym sezonem bolidy będą sporo wolniejsze"
W deszczu będą, bo mniejszego docisku nie rekompensują bardziej przyczepne opony. Może deszczówki wzięliby od Michelina. (;
natleniony, 19.01.2009 21:43[!]
Maraz - jeżeli tak twierdzą to mają raczej problem (?!) z tylnym skrzydłem, które nie trzyma jak powinno (może było projektowane pod slicki? a na mokrych po prostu tył uciekał?) . Na szczęście jest jeszcze czas na budowe skrzydła pod tak paskudną pogodę.
Cieszy fakt, że wreszcie jest taka odmienność w projektach aut - każde inne, to może bedzie w Australii ciekawiej.
pozdro for all
paolo, 19.01.2009 22:03[!]
Po pierwszych prezentacjach zastanawiałem się czy płetwa rekina została zabroniona. Jak pokazał dzień dzisiejszy nie. Renault zaprezentowało się od razu z płetwą, a Toyota sobie "przypomniała", że podczas prezentacji "zapomniała". Ciekawe kiedy Ferrari sobie "przypomni" o tym szpetnym wynalazku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca