F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Testy w Bahrajnie dzień 1/4: Glock najszybszy

Kierowca Toyoty pokonał Felipe Massę w nowym Ferrari F60 o 0,1 sekundy.
Marek Roczniak, 10 lutego 2009, wyświetlenia: 8349<< | lista | T- | T+ | >>
Timo Glock okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia testów zespołów Toyota, Ferrari i BMW Sauber na torze Sakhir w Bahrajnie. Testy rozpoczęły się z dwugodzinnym opóźnieniem ze względu na gęstą mgłę rano, ale później pogoda była już bez zarzutu i zespoły mogły wypróbować nowe auta w ciepłych warunkach.

Prowadzący nową Toyotę TF109 niemiecki kierowca najlepszy czas dnia uzyskał po południu, pokonując Felipe Massę w nowym Ferrari F60 o 0,1 sekundy. Najwolniejszym kierowcą z całej trójki okazał się Robert Kubica (BMW Sauber F1.09), ale jego strata do Glocka wyniosła 0,2 sekundy, tak więc wszystkie trzy zespoły zaprezentowały dzisiaj dość wyrównany poziom, jeśli chodzi o najszybsze kółko.

Pierwszy dzień testów w Bahrajnie zespoły poświęciły głównie na dostosowanie ustawień swoich nowych bolidów do wymogów toru Sakhir i na późniejsze ich doskonalenie. Ponadto Massa przeprowadzał po południu dłuższe przejazdy (po 15 okrążeń każdy) i był zadowolony z uzyskiwania równych czasów. Niestety problemy z elektroniką uniemożliwiły zespołowi Ferrari testowanie we wtorek systemu KERS.

Tymczasem zespół BMW Sauber wprowadził pierwszą dostrzegalną na pierwszy rzut oka zmianę w konstrukcji bolidu F1.09, w którym lusterka wsteczne są teraz tak jak w Ferrari przymocowane do deflektorów przy bocznych wlotach powietrza, a nie bezpośrednio do konstrukcji skorupowej. Tuż po przerwie na lunch Kubica musiał zatrzymać się na torze ze względu na usterkę mechaniczną, ale po naprawie auta wznowił jazdę.

„Pierwszy raz byłem w stanie poprowadzić nowy samochód w ciepłych warunkach pogodowych.” – powiedział Polak po przejechaniu 95 okrążeń „Sporo nauczyliśmy się o zachowaniu samochodu w takich warunkach, a więc ogólnie był to dobry dzień”. Glock, Massa i Kubica będą jutro kontynuowali testy.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 1/4 - 10.02.2009, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Timo GlockToyota TF1091:33,501--82443,784
2. Felipe MassaFerrari F601:33,6150,1140,11498530,376
3. Robert KubicaBMW Sauber F1.091:33,7020,2010,08795514,140
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Pogoda
Temperatura powietrza: 15-27°C
Temperatura toru: 17-35°C
Rano gęsta mgła, słonecznie przez resztę dnia

Źródło: Informacje prasowe zespołów
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Sakhir
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 10.02.2009 16:57[!]
Oo! Robert ostatni czas, czyżby zasłona dymna? ;P
Damon, 10.02.2009 16:58[!]
A może mają najsłabszy zestaw :D
owca, 10.02.2009 16:59[!]
nie, nie ;-) to na bank zasłona ;P mówie Ci ;-)
kmk, 10.02.2009 17:00[!]
timo najszybszy, ale BMW i ferrari były cieższe o 40-50kg od niego
a pewnie KERSu nie używali
więc to raczej porażka a nie wygrana dla glocka :P
mikolajpoznan, 10.02.2009 17:02[!]
Nie oglądałem fotek jeszcze-czy wynika z nich,ze faktycznie BMW i Ferrari byli zapakowani w KERS?

bolidy BMW i Ferrari były z KERSem-tak miało być.

faktycznie-BMW i FErrari z KERSEM.Toyota bez.
korzo, 10.02.2009 17:05[!]
Brawo, jesteście pierwsi z tym newsem :) Szkoda tej usterki w BMW bo już chciałem ponarzekać na Ferrari że słabo u nich z niezawodnością :) te 0,2s starty BMW to nic, bo oni nigdy nie ciśnie na maksa na testach
mikolajpoznan, 10.02.2009 17:06[!]
http://f1.gpupdat...17992&catID=4044

a o usterce coś wiadomo?jaka oprócz tego,że "mechaniczna"?
trawa4444, 10.02.2009 17:09[!]
Pamietacie czas KUB jak zdobywal PP na tym torze? Dzisiejszy byl tylko o 0,7 s gorszy, a zakladam, ze dzis nie jezdzili okrazen kwalifikacyjnych + pierwsze testy, wiec duze pole do poprawy w nastepnych dniach (ustawienia, guma na torze itd.)... Wiec te nowe bolidy sa chyba naprawde szybkie :)
Lalu, 10.02.2009 17:34[!]
Przecież jest coś takiego jak minimalna waga bolidu - i chyba wszystkie te trzy zespoły z taką wagą testowały, wiec nie ma znaczenia czy z KERS czy bez.
dragon92, 10.02.2009 17:44[!]
Ale rozłożenie masy jest wtedy inne :)
noofaq, 10.02.2009 17:45[!]
Lalu: znaczenie za to ma czy masz do dyspozycji 50kg balastu czy 90kg - nieprawdaż? :]
Wilhelm, 10.02.2009 18:05[!]
No tak tylko,że w specyfikacji na 2009 KERS nie jest obowiązkowy - i równie dobrze toyota może wystawić bolid bez tego systemu - ale to wciąż tylko testy
kmk, 10.02.2009 18:50[!]
chodzi mi o to że wg toyoty KERS nie jest opłacalny,
a jak widać czasy są porównywalne, a w jakimś stopniu kers pomoże w wyprzedzaniu
mikolajpoznan, 10.02.2009 18:55[!]
dokładnie jak pisze KMK..
No chyba,ze dziś KERS był w użyciu..ale nie wydaje mi się :-)
matthew1011, 10.02.2009 19:51[!]
trawa4444 ale do czasów z Q2 brakuje już im mniej więcej 2,5s, biorąc pod uwagę to, że zespoły dopiero uczą się bolidów a i przyczepność na torze jest niewielka, można przypuszczać, że te bolidy naprawdę niewiele ustępują zeszłorocznym... zgadzam się z Tobą ;)
Huckleberry, 10.02.2009 21:36[!]
e tam testy, dobrze wiecie, że o niczym nie świadczą...
LUKE, 10.02.2009 22:10[!]
jak toyota smiga sobie pewnie z mniejszą ilością paliwa od ferrki i bmw i o to rezultat ;/
marios76, 11.02.2009 09:03[!]
Lalu, jak bolid nie jest wyposażony w kers, to te 40kg które ma za plecami i pod tyłkiem może zamienić na balast, który zamontuje jak najbardziej z przody-to poprawia rozłożenie mas na obie osie i skutkuje lepszym balansem bolidu. Wracając do tematu-myślę, że na większości torów bolidy będą wolniejsze od zeszłorocznych. Wyniki testów mnie nie martwią, i wciąż mam nadzieje na mistrzostwo Kubicy w 2009. Obym nie płakał w Australii ;)
mbg, 11.02.2009 09:56[!]
No nie wiem czy to dobre miejsce do testów, tak wszyscy chwalili ten wybór toru w Bahrainie a tu dzis mamy burzę piaskową. :/
noofaq, 11.02.2009 10:14[!]
niefart :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca