F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Testy w Andaluzji dzień 1/4: RB5 najszybszy z nowych aut

Vettel uzyskał drugi czas dnia, tracąc dwie i pół sekundy do Buemiego w zeszłorocznym STR3.
Marek Roczniak, 10 lutego 2009, wyświetlenia: 6654<< | lista | T- | T+ | >>
Rozczarowanie z przerwania wczoraj pierwszej jazdy próbnej nowego bolidu po zaledwie 14 okrążeniach ze względu na awarię skrzyni biegów zastąpił dzisiaj optymizm w ekipie Red Bull Racing, bowiem RB5 okazał się najszybszym z nowych bolidów, jakie jeździły we wtorek na torze Jerez.

Sebastian Vettel uzyskał drugi czas dnia, tracąc niewiele ponad dwie i pół sekundy do swojego następcy w Scuderii Toro Rosso – Sebastiena Buemiego, kontynuującego nadal testy w zeszłorocznym bolidzie STR3, a więc ze starą aerodynamiką, ale i znacznie bardziej przyczepnymi oponami slick.

Buemi był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą we wtorek, przełamując jako jedyny barierę stu okrążeń pomimo deszczu w połowie dnia. Vettel przejechał aż o ponad 40 okrążeń mniej, jako że znów pojawiły się jakieś problemy ze skrzynią biegów i Niemiec musiał zatrzymać się na torze pod koniec testów. Tym niemniej 61 okrążeń jak na pierwszy pełny dzień testów nowego bolidu to nienajgorszy wynik. Tuż za Vettelem uplasował się jego rodak Nico Hulkenberg, który jeździł dzisiaj z nieaktywnym systemem KERS w Williamsie FW31. Strata kierowcy testowego stajni z Grove do Vettela wyniosła 0,266 sekundy.

Na pozostałych dwóch miejscach znaleźli się pozostali uczestnicy dzisiejszych testów w Hiszpanii – Heikki Kovalainen (McLaren MP4-24) i Nelson Piquet Jr (Renault R29). Kovalainen zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Vettela, przejeżdżając o jedno okrążenie mniej od Niemca, a tymczasem Piquet zaliczył zaledwie 35 okrążeń, spędzając większą część porannej sesji w garażu ze względu na problemy techniczne z bolidem. Brazylijczyk na swoim najszybszym kółku miał niewiele ponad sekundę straty do Vettela.

Na koniec warto wspomnieć o kolejnych próbach firmy Bridgestone z nowym znakowaniem bardziej miękkiej mieszanki opon przed startem sezonu. Na bocznej ściance wybranych opon namalowana została zielona linia, jednak opony te nie były dzisiaj zbyt często w użyciu, albo na zdjęciach bolidów z testów pasek ten był po prostu niedostrzegalny.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/4 - 10.02.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR31:19,660--104460,512
2. Sebastian VettelRed Bull Renault RB51:22,1772,5172,51761270,108
3. Nico HulkenbergWilliams Toyota FW311:22,4432,7830,26682363,096
4. Heikki KovalainenMcLaren Mercedes MP4-241:22,6342,9740,19160265,680
5. Nelson Piquet JrRenault R291:23,3133,6530,67935154,980
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Pogoda
Temperatura powietrza: 16°C
Temperatura toru: 18°C
Pochmurno, deszcz w środku dnia

Źródło: Autosport.com, Informacje prasowe zespołów
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bicampeon, 10.02.2009 19:06[!]
No dobrze, że Piruet nadrobił trochę kółek, bo jak widziałem, że ma 15 zrobionych, a było już dosyć późno, to mnie trochę w plecach strzykało :P No i odrobił bodajże 6s :) Co prawda to tylko testy, ale jestem nieco zaskoczony pierwszą pozycją Vettela wśród nowych bolidów, tym bardziej, że to pierwszy dzień z tym bolidem nie licząc wczorajszego krótkiego spacerku.
Maraz, 10.02.2009 19:12[!]
Nowa metoda "opuszczania" bolidu z aktywnym systemem KERS:
http://www.formul...nual/djm0910fe71.jpg

Już widzę, jak porządkowi będą z wielkim "zapałem" podchodzili do bolidów na poboczu w trakcie sezonu ;)
Volk, 10.02.2009 19:16[!]
BMW chyba dobrze zrobiło przenosząc się do Bahrajnu bo tutaj znowu padało.
kemek, 10.02.2009 19:24[!]
Hehe :D Ktoś dawał zdjęcie ze specjalnymi rękawicami przystosowanymi do tego.
Iwan, 10.02.2009 19:39[!]
Czemu Toro Roso testuje bolidy ze specyfikacją na sezon 2008, cofają sie w rozwoju czy jak ?....
gnt3c, 10.02.2009 19:40[!]
a jak myślisz Iwan? Dlatego że mają STR4 w garażu tylko nie chcą pokazać? :D
kmk, 10.02.2009 19:53[!]
Iwan, oni używają silników Ferrari,
panowie inżynierowie muszą dostosować RB5 do silnika ferrari,
a tak szybko tego nie zrobią,
lepiej żeby buemi nie zapomniał jak sie jezdzi
sobiibos, 10.02.2009 20:16[!]
ema ja z innej beczki nie bede sie wypowiadał co do wyników bo to strata czasu to tylko testy ale czy wie ktos gdzie mozna ogladac testy w internecie kiedys szukałem ale mi nie wyszło z góry dzieki;p
Dale65, 10.02.2009 20:21[!]
Na torze nie ma chyba żadnych ekip telewizyjnych, więc przekaz jest niemożliwy. Ale szukaj na YouTube, może coś znajdziesz.
Huckleberry, 10.02.2009 21:47[!]
Maraz - dobra fota :) A co się robi z kierownicą? Rozumiem, że chodzi o to żeby nie dotykać jednocześnie ziemi i bolidu?
kmk, 10.02.2009 22:02[!]
niedługo będziemy mieli obrazki jak kierowcom podstawiają schodki do bolidu aby mogli normalnie z niego wyjśc :P
Twarzer, 10.02.2009 23:55[!]
kmk - kiedys podczas deszczowych startow wnoszono kierowce na rekach do bolidu, aby nie zamoczyl butow.
pitstop, 11.02.2009 01:51[!]
a widzieliście zieloną farbę, którą McLaren oznaczył bolidy dla pokazania przeplywu powietrza? Fajna sprawa
marios76, 11.02.2009 08:55[!]
Maraz, to wyładowanie z kers tak go odrzuciło! Będzie kupa śmiechu z tego, ale jak widzę nie kierowcom...
sebasKERS, 11.02.2009 09:12[!]
pitstop: mógł byś podać link do fotek ?
pitstop, 11.02.2009 12:15[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca