F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Danica Patrick kierowcą USF1 w przyszłym roku?

Ken Anderson wypowiedział się też na inne tematy w wywiadzie dla Associated Press.
Mariusz Karolak, 16 lutego 2009, wyświetlenia: 4406<< | lista | T- | T+ | >>
Amerykański zespół przystąpi w przyszłym roku do Formuły 1 – jest to już niemal pewna informacja. Na stronie internetowej USF1.com od kilku dni widnieje zegar odliczający upływający czas do 24 lutego, kiedy to nastąpi oficjalne potwierdzenie powstania zespołu i podane zostaną bliższe szczegóły.

Jak zapowiedział jeden z jego twórców, zespół będzie niemal całkowicie amerykański. Ekipa ma liczyć przynajmniej 100 pracowników i posiadać budżet szacowany na 64 miliony dolarów. Jego kierowcy mają pochodzić ze Stanów Zjednoczonych i jest duże prawdopodobieństwo, że jednym z nich będzie Danica Patrick. Urodzona 25 marca 1982 roku urodziwa Amerykanka od kilku lat rywalizuje w IndyCar Series.

Jej obecność w F1 przyciągnęłaby na tory i przed telewizory z pewnością wielu nowych kibiców i rzesze sponsorów. Po raz ostatni kobietę na torach grand prix można było oglądać w 1992 roku. „Jest cudowna. Prasa poświęca jej mnóstwo uwagi.” – stwierdził dyrektor techniczny USF1 Ken Anderson w wywiadzie dla Associated Press. „Tony George byłby pewnie na mnie dość wściekły, gdybym podkradł ją z IRL, ale zobaczymy, jak to będzie. Nie mam pojęcia czy jest to coś, co ona chciałaby zrobić, ale z pewnością bardzo byśmy chcieli ją przetestować, a potem zobaczymy”.

Danica zaczynała przygodę z wyścigami od kartingu w 1994 roku. Po 5 latach zaczęła ścigać się juniorskimi formułami w Wielkiej Brytanii. W latach 1998-1999 była to Formuła Vauxhall, a w 2000-2001 Formuła Ford. Z tego okresu jej największym osiągnięciem jest drugie miejsce w Festiwalu Formuły Ford w 2000 roku. Po 4 latach Danica opuściła Wyspy i wróciła do Ameryki. Sezon 2002 spędziła w Barber Dodge Pro Series, a następne dwa lata to starty w Toyota Atlantic, gdzie w debiutanckim sezonie zajęła szóste miejsce, a w kolejnym już trzecie. Od 2005 roku jeździ nieprzerwanie w IndyCar, najpierw przez dwa lata w ekipie Rahal Letterman Racing, a obecnie w Andretti Green Racing. W ubiegłym roku odniosła pierwsze zwycięstwo w karierze, wygrywając na torze Motegi.

Kolejnym kandydatem do zespołu USF1 wydaje się być Scott Speed, nieco zapomniany już w F1, gdzie jeździł w latach 2006-2007. Scott ma za sobą udział w 28 wyścigach Grand Prix w zespole Toro Rosso, a obecnie ściga się w NASCAR Sprint Cup, także w barwach Red Bulla. Speed we wczorajszym, skróconym z powodu deszczu wyścigu Daytona 500 zajął 35. miejsce.

Conor Daly i Josef Newgarden to kolejna dwójka, która może zasilić szeregi USF1. Ten pierwszy ma obecnie 17 lat, a jego ojcem jest były kierowca F1 – Derek Daly. Conor przez trzy lata ścigał się gokartami, a od 2007 jeździł w różnych juniorskich formułach w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku wygrał m.in. Formułę Skip Barber, a w tym będzie jeździł w serii Star Mazda. Newgarden jest o rok starszy i w latach 2005-2008 ścigał się z powodzeniem w kartingu. W 2007 zaczął też jeździć w serii Skip Barber i Formule Ford. Obydwaj mają jeszcze niewielkie doświadczenie, ale niewykluczone, że to któryś z nich będzie w przyszłości kierowcą USF1.

Zespół będzie miał główną siedzibę w Charlotte w Północnej Karolinie. Trwają także poszukiwania lokalizacji dla europejskiej bazy zespołu – sugeruje się, że USF1 może dzielić te same obiekty z ekipą Epsilon Euskadi w północnej części Hiszpanii. „Rozmawiamy z Sergio Rinlandem (były inżynier F1) na temat możliwości dzielenia bazy w Espselon. To piękne miasto i jest z pewnością na szczycie naszej listy życzeń. Lokalizacja bazy w Hiszpanii ma sens, bo tutaj odbywa się większość testów zimowych.” – przyznał Anderson.

Amerykanin jest podekscytowany powrotem do F1: „To największy sport na świecie i zarazem największe show telewizyjne na świecie. NASCAR przy tym to tylko narodowy sport, który nigdy nie stanie się międzynarodowy”. Cięcia kosztów w F1 i wprowadzone w związku z globalnym kryzysem ekonomicznym zmiany w regulaminach, które są wynikiem nacisków ze strony prezydenta FIA – Maxa Mosleya mogą sprawić, że wkrótce więcej niezależnych zespołów będzie zainteresowanych przystąpieniem do Formuły 1.

„Mosley musiał wkroczyć i powstrzymać F1 przed unicestwieniem samej siebie, jako że producenci samochodów łożyli ogromne pieniądze na ten sport. To musi wrócić do czasów rzeczywistego biznesu, kiedy ludzie tacy jak Frank Williams z zespołem Williams, Ron Dennis z McLarenem i Eddie Jordan ze swoim Jordanem musieli pod koniec roku wykazać zysk, a więc musieli podejmować inteligentne decyzje. Teraz jedna mała 'czkawka' i wszystko może się zawalić”.

Anderson przyznaje, że redukcja kosztów może sprawić, iż USF1 będzie już od początku swoich startów celować w punktowane pozycje. W kierowaniu zespołem będzie mu pomagał Peter Windsor, niegdyś związany z Ferrari i Williamsem. Anderson zaś pracował w przeszłości w ekipach Williams, Ligier i Onyx. Ma z tego okresu miłe wspomnienia: „W 1992 roku Williams zrobił najbardziej odlotowy samochód F1, jaki kiedykolwiek powstał z aktywnym zawieszeniem i systemem ABS, podczas gdy ich budżet wynosił mniej niż 30 milionów funtów. Tęsknię za tym okresem, kiedy robiliśmy tak szalone rzeczy”.

Źródło: SportsIllustrated.cnn.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.07.2010  Lopez: US F1 obiecywało nam wszystko
24.06.2010  FIA zakończyła postępowanie dyscyplinarne w sprawie US F1
12.04.2010  Naczepy US F1 do nabycia na eBay
03.04.2010  Zespół US F1 został zlikwidowany
27.03.2010  US F1 będzie ponownie ubiegać się o starty dopiero w 2013?
Tagi:
Speed S.
US F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
pmerlon, 16.02.2009 16:53[!]
Państwo w nazwie zespołu... coraz częściej. Jeszcze do Renault dodać F1rance po tym jak ING sie wycofa.
skejl, 16.02.2009 17:19[!]
IndyCary są zdominowane przez kierowców nieamerykańskich, NASCAR to zupełnie inna bajka. Też sądzę, że kierowcy amerykańscy to będzie coś, co będą planować na sezon 2011, może 2012...
Amalio, 16.02.2009 17:20[!]
Nie no błagam. Żadnych kobiet w F1! To już przesada. Zatrudnianie Speeda, to też chybiony pomysł. Może po kilku latach zrozumieją, że najpierw talent, a później narodowość. W Force India od początku to rozumieli.
Maly-boy, 16.02.2009 18:05[!]
Danica Patrick -wg mnie przereklamowana ,chyba chcą na niej zarobić w f1
A.S., 16.02.2009 19:01[!]
Już nie mogę się doczekać tego 24-go. Aż nie chcę mi się wierzyć, by to USF1 wypaliło, no ale pożyjemy zobaczymy, ja tam życzę im powodzenia.
Co do kobiet w F1, hm... w ogóle w wyścigach. Kobiety generalnie, jako matki, opiekunki ogniska domowego, mają bardziej rozwinięty instynkt samozachowawczy, a ta cecha nie jest zbytnio w sporcie motorowym pożądana . Mówiąc obrazowo w większości przypadków boja się włożyć rękę, tam gdzie faceci wkładają głowę – nie, nie twierdzę, że kobiety są gorsze od facetów (nie chcę narazić się feministkom) po prostu są inne. Na pewno jest wiele rzeczy, które robią lepiej od mężczyzn.
Pamiętam Elen Lorh, która jakiś czas temu ścigała się w Niemczech w wyścigach samochodów turystycznych. Kobieta ta naprawdę miała „jaja”, ale co z tego jeśli żaden facet nie pozwolił jej się wyprzedzić ta torze. Woleli, rozbić się na bandzie niż dać się ograć kobiecie – taki męski honor i ambicja– myślę, że w F1 mogło by być podobnie.
Nie ulega jednak wątpliwości, że ze względów marketingowych, kobieta w F1 to interesujący pomysł.

Huckleberry --> ...:) podobało mi się z tym okresem u Ferdka....
skejl, 16.02.2009 19:14[!]
Przereklamowana jak przereklamowana... Nie interesuję się zbytnio IndyCarami, ale wg http://en.wikiped...nal_driver_standings w zeszłym sezonie uzyskała najlepszy rezultat wśród Amerykanów, drugi rezultat w swym czteroosobowym zespole i najczęściej dojeżdżała do mety w swoim zespole. Nie wiem, czy jest świetnym kierowcą, ale łamagą raczej nie.
Jędruś, 16.02.2009 22:05[!]
Czy ja wiem , czy kobieta w F1 to chybiony pomysł ???
W tym arcytrudnym czasie potrzeba bardzo mocnych bodźców. A poza Donicą nie ma obecnie kobiet na tym poziomie. W Indy radzi sobie bardzo dobrze i myślę , że przy odrobinie testów była by gotowa nawet na 2010.

Speed talent też ma i to wcale nie tak mały jakby wam się wydawało. Owszem , nie jest to kierowca należący do czołówki , ale na środek w zupełności wystarczy. Z pewnością dojrzał i sporo się nauczył w NASCAR. Zobaczymy jak to wyjdzie. Jego mógłby wspomóc Red Bulla , co jest dodatkowym atutem , a na początek przyda im się ktoś z doświadczeniem w F1.

Młodziki jeszcze dorosnąć muszą i zdobyć jakieś tytuły, ale w ciągu kilku lat mogli by awansować.

Basa w Hiszpanii wydaje się być całkiem niezłym pomysłem pod względem logistycznym a także finansowym. Zobaczymy co wyjdzie z tych negocjacji.

Przewidywany budżet i ilość pracowników wprawdzie nie imponuje , ale w miarę czasu może się to przecież rozkręcić.
Grekyy, 16.02.2009 22:14[!]
Czysty marketing ; ] Dziewczę dobrze radzi sobie w IRL i chyba niewiele więcej dobrego można o niej powiedzieć. Myślałem, że aby trafić do F1 trzeba wykazać się czymś więcej ; ] W tym wypadku to nie równouprawnienie, a wręcz odwrotnie :P Gdyby była facetem a wokół niej nie skakałyby media (i co za tym idzie, pieniądze), nigdy nie miałaby takiej szansy.
sadektom, 17.02.2009 07:58[!]
Jestem za. Jezeli nie bedzie jezdzic niebezpiecznie to czemu nie, moze byc ciekawie, takie urozmaicenie.
Ps. Ciekawe jak podejda do pitbabes u niej w garazu, mam nadz. ze nie przeskocza w skrajnosc i nie beda pitboys ;)
Mariusz, 17.02.2009 08:29[!]
Ja też jestem za. :-)
NEO86, 28.02.2009 13:25[!]
Ono w F1 pełniła by rolę reklamy, byłaby jedynie ładną buźką która dublowaliby najlepsi w wyścigu po 2 razy. Poza tym nie wyobrażam sobie kobiety w F1-to męski sport. Niech kobiety założą sobie własną f1 i tam niech się ścigają
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca