F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

F2: Wczoraj zaprezentowano bolid Williams JPH1

Przy blasku setek fleszy na torze Brands Hatch pokazano nowy bolid Formuły 2.
Mariusz Karolak, 3 marca 2009, wyświetlenia: 3916<< | lista | T- | T+ | >>
Wczoraj odbyła się oficjalna prezentacja samochodu Formuły 2. Przy blasku setek fleszy na tor Brands Hatch w Anglii wyjechał Williams JPH1. Na prezentacji byli obecni Sir Frank Williams, Patrick Head, przeszło 120 dziennikarzy, goście i kierowcy F2.

Kiedy nad hrabstwem Kent wzeszło słońce, na tor nowym samochodem wyjechał Steven Kane – kierowca British Touring Car Championship. Po przejechaniu kilku okrążeń Kane wysiadł z auta i powiedział, że „spełnia ono wszystkie oczekiwania”.

Samochód został zaprojektowany przez ludzi z zespołu Williams i zbudowany w oparciu o standardy bezpieczeństwa obowiązujące w F1 w 2005 roku. Auto wyposażono w turbodoładowany silnik Audi 1,8 o mocy 400 KM, który na sześć sekund może zwiększyć swą moc o 50 KM. Nadwozie JPH1 jest zbudowane z kompozytów węglowych. Skrzynia biegów jest półautomatyczna, ma 6 przełożeń i bieg wsteczny. Jej producentem jest firma Hewland TMT, dostawcą ogumienia – Avon, zaś producentem hamulców – AP Racing.

Na prezentacji było kilkoro spośród potwierdzonych na ten sezon kierowców F2: Andy Soucek, Julien Jousse, Armaan Ebrahim i Natacha Gachnang. Mocny kontyngent stanowili też reprezentanci Wielkiej Brytanii: Jolyon Palmer, Henry Surtees, Alex Brundle, Jack Clarke i Jason Moore. Na specjalnej konferencji z udziałem kierowców Palmer przyznał: „Nie siedziałem w samochodzie wyścigowym od czasu zakończenia sezonu Formuły Palmer Audi i po zobaczeniu dziś bolidu F2 po prostu nie mogę się już doczekać, kiedy zasiądę w jego kokpicie. Wygląda i brzmi fantastycznie i bez wątpienia jest bardzo szybki, zatem nie mogę doczekać się już startu nowego sezonu!”

Soucek, który wcześniej jeździł już w Formule Renault 3.5, Superleague Formula i GP2 Series ma podobne odczucia: „Jako że jeździłem już w serii GP2, moje oczekiwania wobec samochodu F2 były dość duże i muszę przyznać, że nie zawiodłem się. Wygląda wspaniale i już nie mogę się doczekać udowodnienia moich umiejętności w tych identycznych dla wszystkich kierowców F2 maszynach na początku sezonu. Będę mocno naciskał, aby wygrać te mistrzostwa”.

Frank Williams powiedział: „Wydaje mi się, że samochód z silnikiem o mocy 450 KM będzie wymagał od kierowców zarówno szacunku, jak i sporych umiejętności. Ludzie będą teraz rozważali dwie możliwości dostania się do F1: przez F2 i GP2. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o tym projekcie to obawiałem się, że pochłonie dużą część naszych zasobów przeznaczanych na Formułę 1. Ale to była też dobra lekcja dla mnie – nie wiedziałem, że można ścigać się tak tanim kosztem!”.

Patrick Head dodał: „Wyzwaniem dla inżynierów było zaprojektowanie i zbudowanie prostego samochodu, zapewniającego jednak dobre osiągi. Nie chcieliśmy, żeby auto było zbyt skomplikowane. Miało być tanie, ale oferować dość dużą siłę dociskową. Samochód wygląda ładnie i jestem pewien, ze będzie dobry do tych mistrzostw”. Jonathan Palmer – szef firmy Motor Vision odpowiedzialnej za prowadzenie Formuły 2, również nie krył słów swojego zachwytu wobec tego bolidu.

Tymczasem Steven Kane tak podsumował swoje wrażenia po przetestowaniu auta: „Jeździłem już w Formule Renault 3.5, a także testowałem samochód GP2 i F1 i mogę powiedzieć, że ten samochód nie ustępuje im zbytnio. Pod wieloma względami przypomina współczesne bolidy F1, od aerodynamiki począwszy a na ustawieniach sprężyn i amortyzatorów skończywszy. Williams wykonał świetną robotę nad tym samochodem i jazda nim jest czystą przyjemnością. Szybko rozgrzewa też opony, co dowodzi, że mamy do czynienia z autem, które ma dobry pakiet aerodynamiczny”.

„Z pewnością nie miałem podstaw by spodziewać się, że będzie od razu tak szybki, bo samochód ten ma za sobą ograniczoną liczbę testów. Przy optymalnych ustawieniach i oczywiście jeśli kierowca zacznie naprawdę mocno cisnąć, samochód F2 może okazać się sporą sensacją. Ponadto będzie to dobra lekcja dla kierowców chcących trafić do F1 z punktu widzenia technicznego. Każdy samochód jest taki sam, więc kluczowe będzie jego właściwe ustawienie i odpowiednie zbalansowanie na każdy tor. Kierowcy będą musieli także nauczyć się oceniać zachowanie auta i przekazywać swoje spostrzeżenia mechanikom”.

Zobacz także: Zdjęcia z prezentacji bolidu F2

Źródło: FormulaTwo.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.11.2018  Mick Schumacher będzie ścigał się w Formule 2
25.11.2018  Fuoco wygrywa na zakończenie sezonu F2
24.11.2018  Russell wygrywa i zostaje mistrzem F2 w Abu Zabi
30.09.2018  Russell wygrywa sprint F2, Norris traci szanse na mistrzostwo
30.09.2018  Alexander Albon wygrywa sobotni wyścig F2 w Soczi
Tagi:
F2
Head P.
Williams F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dragon92, 03.03.2009 14:27[!]
Nawet w miare ładny
Ralph1537, 03.03.2009 14:33[!]
ładniejsze niż obecna f1
fernandof1, 03.03.2009 15:18[!]
fajny ale F1 lepsza
Maraz, 03.03.2009 15:24[!]
fernandof1, typowe podejście - wszystko co nie nazywa się F1 traktujesz pewnie z założenia za gorsze :) Nikt nie mówił, że F2 ma być lepsza od F1 czy stanowić jakąkolwiek konkurencję dla F1. Ma być dobra w swojej klasie.
MairJ23, 03.03.2009 15:45[!]
super - mi sie bardzo podoba... prosty , stylowy i wydaje si eszybki - williams i reszta wykonali super robote.
Grekyy, 03.03.2009 16:10[!]
Samochód podobny do tych jakie jeżdżą we wszystkich innych niskobudżetowych seriach, co nie znaczy że brzydki ; ] Mnie się bardzo podba, chociaż te z Gp2 robią nieco większe wrażenia przez masywniejsze opony, szerszą zabudowę i niżej poprowadzoną linię. Ciekawy jestem jak brzmi :)
Maraz, 03.03.2009 17:30[!]
Tutaj na niezbyt wysokich obrotach można usłyszeć: http://www.youtub.../watch?v=wfvXMaRDrq4
MairJ23, 03.03.2009 17:50[!]
Dzwiek nieco inny niz F1 ale chyba nawet bardziej mi si epodoba - masywniejszy taki :) mimo ze silnik slabszy.
arahja, 03.03.2009 19:05[!]
ja się najbardziej ciesze z faktu że Williams zajął się tym projektem. dla nich jako prywatnego zespołu taki projekt może przynieść spore zyski w tych ciężkich czasach i co za tym idzie uratować troche miejsc pracy w Grove. jeśli chodzi o wygląd mi dużo bardziej podoba się bolid GP2
Jędruś, 03.03.2009 21:17[!]
Bardzo ładny bolid ja za takie pieniądze. Moc też na niezłym poziomie. Seria z czasem może zacząć konkurować z GP2 dzięki bardzo niskiemu budżetowi. Już w tym roku jest klika znanych nazwisk , a większych trudności z dobraniem odpowiednich kierowców też nie było. Naprawdę F2 zapowiada się bardzo ciekawie.

Brawo dla Williamsa za rozsądną inwestycję !
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca